Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dietisten igår godkände godis en dag i veckan bara jag ätit all mat för den dagen först. Och 5dl pepsi Max.

Hon påstod att man inte ska vara alltför hård mot sig själv :D Första intrycket var en mkt barsk dam men det gick över snabbt.

Tack för all peppning :)
Ska försöka hålla mig på rätt väg veckan ut. Vet ju med mig att allt blir jobbigt när man sover dåligt och vikten ökar som på beställning. Och då blir jag trött på det och börjar se massa godis dansa förbi mina ögon :devil:
Men det är bara att hålla ut och slita vidare. Jobbar em nästa vecka och den är också jobbig. Sen blir det ju bara bättre och jag borde ha tagit dom sista kg inom en månad om jag håller i det nu :banana:
Så nu ska jag ta en dans med snabeldraken och sen komma ut och jogga lite försiktigt.

Tack igen :D

Dietisten igår godkände godis en dag i veckan bara jag ätit all mat för den dagen först. Och 5dl pepsi Max.

Hon påstod att man inte ska vara alltför hård mot sig själv :D Första intrycket var en mkt barsk dam men det gick över snabbt.

Godiset i sig är nog inte problemet utan att hålla koll på mängden. Jag älskar godis och äter det allt för ofta... åt det ofta även när jag gick ner i vikt. Men då var jag noga med att välja kanske fem stycken godisar, inte fler. Fyller du en påse kommer du förmodligen sätta i dig hela, och det är ju onödigt om du vill gå ner i vikt.

Godiset i sig är nog inte problemet utan att hålla koll på mängden. Jag älskar godis och äter det allt för ofta... åt det ofta även när jag gick ner i vikt. Men då var jag noga med att välja kanske fem stycken godisar, inte fler. Fyller du en påse kommer du förmodligen sätta i dig hela, och det är ju onödigt om du vill gå ner i vikt.

Kommer nog inte äta alls efter operationen, det här är fram tills dess.

Hörni, det här med att gå ner i vikt känns ju förstås underbart - men det är mindre kul att mitt ena bröst är mycket mindre än det andra just nu.. :cautious: Känns som puberteten all over igen!

Glömde väga mig i morse, ska försöka komma ihåg imorgon. Har varit hos dagkirurgen på kvinnokliniken, nytt utomkveds men kroppen verkar klara av den själv den här gången.

@hier och @dobbis Grattis! Underbart med ny förstasiffa/tvåsiffrigt!
Hier: Visst är det tråkigt när det blir ojämn viktnedgång! Jag har tappat fler storlekar på brösten än på nedre delen av magen, vilket känns tråkigt. Särskilt nu när det är riktig päronform.. Men men, det jämnar ju säkert ut sig sen. Surt under tiden det varar bara.

Hoppar in i tråden igen, efter en veckas frånvaro... Hade ett rejält återfall och blev så besviken på mig själv. Förra helgen så firade vi sambons födelsedag, med rysk banantårta. Mums! Åt tårta och annat skräp 3 dagar i rad, och hade gått upp på måndagen. Blev inte bättre av att jag kände mig som ett hormonellt monster pga PMS-symtom - ingen mättnadskänsla. Men jag tog tag i det i tisdags igen, och accepterade återfallet - och återgick till rutinerna, vilket har gått bra.

Vågen igår visade iaf 84,1 kg, så -1,4 kg på 2 veckor (gjorde inte en mental notis om vilket vikt vågen visade förra tisdagen :angel:). Så nu är jag "bara" överviktig, och inte fet (enligt BMI då). 19,1 kg kvar till målet! Hoppas på att uppnå det lagom till nyår.

Hoppar in i denna tråd och hoppas att få mer motivation att hålla igång! Idag är dock en lyckad dag två siffrigt på vågen!! Började min resa feb 2012 då vakna jag upp och intekände igen personen i spegeln så mkt mortion och en del nutrilett så gick jag ner 40 kg på ett år men sen tog det stopp stanna på 102 vad jag än gjorde gick jag inte ner mer , nu har jag kommit i gång igen började motionera mer å bytte ut en del måltider i fredags och det har gått bra hittills äntligen under hundra så jag hoppas jag orkar fortsätta 10kg till!

Hoppar in i denna tråd och hoppas att få mer motivation att hålla igång! Idag är dock en lyckad dag två siffrigt på vågen!! Började min resa feb 2012 då vakna jag upp och intekände igen personen i spegeln så mkt mortion och en del nutrilett så gick jag ner 40 kg på ett år men sen tog det stopp stanna på 102 vad jag än gjorde gick jag inte ner mer , nu har jag kommit i gång igen började motionera mer å bytte ut en del måltider i fredags och det har gått bra hittills äntligen under hundra så jag hoppas jag orkar fortsätta 10kg till!

Grattis till tvåsiffrigt :). Wow att gå ner 40 kg, bra jobbat. Det är bara till att kämpa på.

Stod stilla den här veckan, känns inte så väldigt jobbigt ändå. Vissa veckor står det still och jag har gått ner så fort de senaste 2 månaderna. Bara det inte är en platå på G, hatar dom! :yuck:
Har lagt in mer styrketräning på sistone och blivit väldigt hungrig av det, så då har jag ätit mer protein. Får väl hoppas att jag lyckats motverka för mycket muskelnedbrytning.

Apropå träning: är det någon annan än jag som mår väldigt illa efter träning? Jag blir sjukt illamående efter träning och måste ligga ner och kvida i 15-20 min innan jag fungerar igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka