Om man är kraftigt överviktig från början så går det ju också fortare!
Jag började på 118 kg och har nu gått ner 33 kg, helt utan platåer förutom ett par uppehållsveckor då jag åt onyttigt

Har snittat på mellan 6 -8 kg i månaden, förmodligen lite väl snabbt då jag förmodligen har tappat muskelmassa, för senaste gången jag vägde 84 så hade jag flera klädstorlekar mindre än vad jag har nu. Har ju inte tränat någonting nästan.
Men jag tänker inte ljuga. Jag har varit väldigt sträng med kosten, och fastar tre dagar i veckan. Övriga dagar äter jag sällan över 800 kcal. Med den dieten är det inte konstigt att jag tappar muskelmassa och går ner fort, men min motivation sporras så mycket av snabb viktnedgång, så det får vara så tills jag kommit till normalvikt. Tidigare försök med att gå ner i den berömda takten 0,5 - 1 kg per vecka har misslyckats för mig, då jag tänkt att det ändå inte är lönt, jag går ju knappt ner något.. Osv. Äntligen har jag gått ner massor, och om siffrorna på vågen sporrar mig vidare till normalvikt, så kör jag vidare för att inte tappa motivationen. Den här gången bara ska jag ner till normalvikt!
Så det är bara bra att gå ner långsamt!
De senaste veckorna har det dock gått väldigt långsamt, så nu börjar jag nog närma mig en platå. 10 kg kvar till normalvikt, ju närmare normalvikt man kommer, desto långsammare tenderar det att gå. Och nu binder jag vätska i värmen också, så nu i augusti lär det bli ganska klena resultat.