Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2015

Bra matdag idag :) Gårdagkvällen drog iväg lite men jag har bestämt att lördag kväll ska vara fri så jag får skylla mig själv haha. Men det var ändå måttligt jämfört med vad jag kunde proppa i mig förut så jag får vara nöjd så.

Måndag imorgon, det ska bli en bra vecka så att jag förhoppningsvis kan få minus på vågen på fredag :)

Hoppas det går bra för er andra!
 
Suckar lite och ger mig in i tråden igen,2014 började ju inte så bra sen bröt jag handleden och då rasade lite av fettet av,höll det stadigt under sommaren ,men under hösten och så denna eländiga julmust :love: har nu sabbat allt.
Nytt år, nya tag ! Heja oss :bump::banana:
 
Här kommer en återvändare :) Ja jag tror min kropp gillar att väga 83 jädrans kilo. Men 11 kg ska bort för jag ska vara nöjd i alla fall. Motionen sköter jag bra, men så är det något som heter kost också.
 
Här kommer en återvändare :) Ja jag tror min kropp gillar att väga 83 jädrans kilo. Men 11 kg ska bort för jag ska vara nöjd i alla fall. Motionen sköter jag bra, men så är det något som heter kost också.

Mm dietist i stallet säger att viktnedgång är 80/20 mat/motion. Surt nog. ;)
 
Mm dietist i stallet säger att viktnedgång är 80/20 mat/motion. Surt nog. ;)
OM man då är i det läget att man håller en ganska konstant vikt på den mat man stoppar i sig, så kan man ju göra ganska mycket genom att bara börja motionera mera... Även om man inte går ner 5 kg i veckan på det.
 
Kl jag får inte ordning på varken mat eller motion och blir så less på min själv. Ska försöka ut och gå en runda inatt också och låta bli mat mellan midnatt och 5.30
 
Heja alla! Snart kommer värmen och ljuset och då är det så mycket lättare att motivera sig tycker jag. Jag har slarvat med maten ett tag, men ökat träningen. Så det är plus minus noll. Nu köör vi igång igen.
 
OM man då är i det läget att man håller en ganska konstant vikt på den mat man stoppar i sig, så kan man ju göra ganska mycket genom att bara börja motionera mera... Även om man inte går ner 5 kg i veckan på det.

Självklart! Dessutom massa mer vinster än vikt att motionera, så det är aldrig fel. :)
(Jag har 36 kg till mitt mål, kämpar också. :))
 
Ja då är det nytt år och nya tag!
Jag började förra året den 27 januari och var riktigt duktig och gick ner 27 kg fram till slutet av sommaren.
Men har sedan tappat kontrollen över godiset och har nu bestämt mig för att ta tag i problemet igen....
Vägen blir inte lika lång den här gången då jag har hållet igång med att motionera ordentligt så jag har väll en 8 kg att gå ner för att känna mig nöjd igen.
Och den här gången så borde det ju vara lättare kunde man tro då jag har klarat det en gång. Men mitt godisbegär är grymt.
Så nu tar vi nya tag och kör på igen :)
 
Hoppar in här! :rofl:
Har gått upp mkt i vikt under hösten pga psykisk ohälsa och sömnbrist vilket resulterat i hetsätning.
Nu har jag vilat upp mig under lovet och sovit som en normal människa, så nu är jag redo att ta tag i skiten + börja träna igen.

Vägde 63,7 kg imorse och vill ner till 55 kg, är ganska kort.
Känner skillnad på varje kg och under 60 kan jag slappna av, men är inte nöjd.
Planerar att klara detta på 10 veckor.

Hur då?
Gå promenader när det är sol.
Målet är att träna på gymmet 5-6 dar i veckan. Kör styrka blandat med kondition, brukar bränna 3-400 kcal per gympass i kombination så en bra dag med promenad kan jag nog bränna en 700 kcal, men så lär det inte bli nu när skolan drar igång + vädret är elakt.

Siktar på att äta ca 1000 kcal om dan, ibland mindre, ibland mer.
Försöker att bli av med sockersuget, men lär bli lite bönpasta, ris och müsli ändå ibland.
Annars tänker jag mkt fisk/kyckling med GOD sallad, och matiga soppor.
Är inte rädd för grädde, men mängden. Mer rätt för socker/chips och sånt som jag är van vid att hetsäta.
Slutat helt med cigg och alkohol.
 
Säger som @ameo att man känner sig lite malplacerad när man ser vad folk vill gå ner osv.
Mina 50+ kg är bra skillnad mot era. Kanske man borde ha en tjockistråd igen. Hujj *tjockare*
 
Säger som @ameo att man känner sig lite malplacerad när man ser vad folk vill gå ner osv.
Mina 50+ kg är bra skillnad mot era. Kanske man borde ha en tjockistråd igen. Hujj *tjockare*

Varför så bitter? Bara för att de flesta redovisar sina siffror spelar det väl ingen roll för tråden?
Alla kämpar vi ju mot samma sak, oavsett hur lång vägen dit är.
Råd/pepp här inspirerar väl alla förutom att mängder, kilon och förbränner skiljer sig åt.
Vill man inte va med här kan man ju starta en egen tråd :)
 
Bitter? :o Mest konstaterade att jag känner mig enorm i jämnförelse med vad man läste här.

Uppfattade det (och några andra) inlägg i tråden som nedvärderande till de som inte är kraftigt överviktiga men ändå inte trivs med sig själv, men det var nog inte riktat åt någon annan inser jag.
Jag är ibland avis på de som väger mer för de kan äta mer utan att gå upp i vikt.
Jag måste vara superstrikt för att gå ner, det är svårt. Och när folk säger "wo började med 5:2 och gick ner 7 kg på 2 veckor", så har man själv kämpat som fan och gått ner ynka 2 kg.. :down:

Har ingen koll på tjockistråden, låstes den eller?
 
Har vägt mig och återhämtat mig från chocken..
Vill ner 10 kilo. Helst innan Fashionweek om tre veckor men det är ju inte riktigt realistiskt. Kör igång imorgon med 1000 kcal per dag. Borde kanske köra stenhårt tre veckor på soppor men jag gillar att tugga maten så får bli nån slags kompromiss.
 
Har du nån mat-plan?
Jag försöker vänta så länge som möjligt med första målet, har jag väl börjat äta är hungern igång.
Lite 16:8 tänk. Måste äta nära läggdags, annars e jag hungrig när jag ska sova :p
 
Har du nån mat-plan?
Jag försöker vänta så länge som möjligt med första målet, har jag väl börjat äta är hungern igång.
Lite 16:8 tänk. Måste äta nära läggdags, annars e jag hungrig när jag ska sova :p

Menar du mig?
Jag är morgontrött och kvällspigg. Är mkt sällan hungrig på morgonen så jag brukar äta första målet typ mitt på dagen kanske 12-13. Sen äter jag middag typ 7-8 på kvällen.

Måste dra ner på småätande, choklad, alkohol. Iallafall kontrollera mängden på det som slinker ner
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
846
Senast: Mint
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: dobbis
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 373
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp