Vikttråden 2015

Ok, det stämmer säkert. :)
Ville bara inte att det skulle bli fel för dig.
Ja jag vet inte, svårt att veta hur dom räknat :p hur som, även om det blivit för mycket för en fastedag, så är det nog inte över det jag räknade tidigare (skulle äta ca 1200 kcal om dagen för att gå ner i vikt), så får hoppas det kvittar idag iaf eftersom det är första 5:2 dagen :p

Idag har jag varit på träning, och då är det väl helt okej att fika lite va?
Sen att det var stallkompisen som tränade och jag bara satt på läktaren och filmade (och fikade...) borde väl spela mindre roll? :angel:

Idag har jag varit på träning, och då är det väl helt okej att fika lite va?
Sen att det var stallkompisen som tränade och jag bara satt på läktaren och filmade (och fikade...) borde väl spela mindre roll? :angel:
Fast vi vet väl alla att man rider som hårdast när man är läktarryttare!? :idea:
;)

Här har blivit lite väl mycket fikande idag.

Sallad på resturang, den var nog nyttig men en del olja på så kalorierna sticker nog lite, sen en kaka på det. Träffade en kompis som bor 30 mil bort i några timmar eftersom hon skulle hämta min hund så då var det inte läge att snåla. Sedan var jag dessutom "tvungen" att sympatifika när jag kom hem också med sambon eftersom han är ledsen för att hunden åkt. Men har varit ute och gått mer än en timme och ska gå ut och gå en timme till nu så lite bränner jag nog iaf.

Hoppas inte vågen visar massor imorgon bara för det blev mycket kolhydrater idag.

Jag får se om jag rapporterar här eller i Challenge- tråden.
Det har tagit såååå mycket tid med en häst till, jag hoppas det lugnar sig lite när vi hittar en rutin. Men det är så där tungt och oergonomiskt som det blir i stall. :meh:

(Och så är jag sådär galet sugen på glass. Funderar på att skippa kvällsmaten och äta glass i stället. Har dessutom slut på medicin så mår så där skit och vet inte om jag orkar ta tag i allt.
Eller om jag ska ta en dusch och lägga mig med en skål glass under täcket. Och så har jag beställt kurslitteratur för över 3000 spänn. (Hashtag) Lite mycket just nu.)

Vågen kryper lite neråt nu igen, skönt! 84,3 i morse. Gud vad jag längtar tills den står på 80! När den gör det, så har jag 5 kg kvar bara till mitt mål :)
Blev en lång tur med hästen idag, 1.3 mil, tog oss ca 1 tim och 20 min :) Mycket trav och massa galopp i lång men inte brant uppförsbacke, både jag och häst var lite slut efteråt :p Bra för oss båda :up:

@Singoalla jag lägger på mig vätska om jag äter pasta (då jag gör det så sällan), men även runt mens, om jag druckit alkohol o.s.v.
Så det finns möjlighet att gå upp och ner mycket i vikt p.g.a. det. :)

Det verkar så! Nu vägde jag mig på morgonen igen och det stod 63,4 igen. Så det verkar som att jag kanske hade mycket vätska i kroppen när jag vägde 65. Nåväl, jag är glad över en lägre startvikt!

Ketosen kryper sakta uppåt. Mätte 0,8 mmol/L i morse och skulle helst vilja ligga runt 1,2-1,5
Vid de nivåerna börjar man känna av biverkningarna.
Men som sagt det går framåt och neråt (eller uppåt vad gäller ketosen och neråt vad gäller vikten)

Kom ut på en promenad idag :eek: Blivit väldigt dåligt med sådant på sistone, men idag så blev det en trevlig kvällspromenad med sambon, känner mig så duktig :D:up:

Annars är jag verkligen helt stillasittande under dagen, förutom när jag är i stallet (tror jag beklagat mig över det förut i tråden :p) och som det ser ut nu blir det till att lägga ridningen lite på is under en period (:down:) så då behöver jag verkligen komma ut och röra på mig på annat sätt.

Tjohoo under 84 idag, det var ett tag sen :p 83.8 stod vågen på i morse. Fortsätter det trilla av 2-4 hg om dagen är jag nöjd :D
fastedag idag, hoppas det går bra. Planerat in kvarg till frukost och kvarg till lunch. Även med mig 1 riven morot om jag är extra hungrig. Vad jag ska göra för middag vet jag inte än dock.

Jag har läst men inte skrivit eftersom jag lyckats hålla mig kring 62 sedan strax efter nyår utan problem. Men så närmade sig fettisdagen, sambon och jag bröt strax innan det godis- och snacksuppehållet som vi haft och så plötsligt vägde jag nästan 65.

Hade jag bara återgått till vanorna jag hade innan vi gav efter för godissuget den där gången hade jag nog rasat ner ganska fort igen, men då var den sovande björnen väckt. ;) Så det blev godis och/eller fika i princip varje dag och så extra på helgerna.

Från och med den här veckan är det jobbets måndagsfika som gäller och utöver det (i princip) ingenting.

Den här veckan har vikten varit

tis: 64,1
ons: 63,7
tor: 63,6.

Jag vet inte vilken dag jag ska ha som officiell vägdag. Söndag kanske? Eftersom jobbfikat är på måndagar.

I dag ska jag ut och jogga på lunchen är tanken. För första gången sedan i somras (tror jag)...

Började väga mig igen den 22/2, då stod vågen på 57.2.

Idag stod den på 56.2, har ätit mycket mat två frukostar, lunch mellanmål, middag och mellanmål igen men jag har jobbat sjukt mycket och har två aktiva jobb, så det förklarar nog saken. :)

Jag kommer bli tjock och bitter. Ont i foten och är bitter och tröstäter. Jag känner mig inte hel när jag inte kan motionera.

Usch, jag har haft en riktigt dålig vecka där jag har känt mig stressad, spänd och hängig på en och samma gång. Det har inte alls gått ihop med portionsdisciplinen. :mad:

Jag har haft två fruktansvärda dagar. :(
På 1 1/2 dag har jag inhalerat en påse ostbågar, 1 liter glass med kolasås på. Så mycket brukar jag inte ens äta när jag äter som vanligt. Men har snittat på 2000 kcl/ dag på två dagar.

Idag kommer jag äta som tidigare, 1/2 bit lasagne med sallad till.
2 knäckemackor med ost till mellanmål och det samma till kvällsmat, med ett litet glas kvarg till båda målen.
Tanken är att försöka hålla mig runt 1000 kcl till på måndag, på måndag och 2 dagar framöver blir det VLCD med shakes.
Har cirka 1200 kcl att äta mindre (av de 1400 kcl jag annars max försöker ligga på). :yuck:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka