Vikttråden 2015

Veckan har varit galen för mig, helt kaotisk. Skulle vilja motionera lite men känner att jag varken har tid eller ork för tillfället.

Får fixa allt hemma, inte så konstigt med det, men skulle vara uppskattat om partnern gjorde det lilla hon kunde istället för att bara lämna det så får jag göra det oxå även om det inte handlar om direkt mycke tid. Handlar mer om att det skulle underlätta för mig något enormt om hon gjorde det hon kan göra.

Och min vän gick bort i veckan, tycker just nu att 2015 kan ta å dra något gammalt över sig och bli snabbspolad så året är över någon gång.

Blev en del socker i måndags och även alldeles för mycke igår, vilket kanske inte är så direkt konstigt med tanke på hur veckan har sett ut.

Tog en promenad på nästan en timme i onsdags och ska ta en promenad idag oxå.

Usch. Kram!

Om ni bantar på shake vilken använder ni? Jag kan inte ha ngn som smakar mjölk.
Jag brukar dricka Naturdiets färdiga smoothies, mango/persika, granatäpple/hallon eller red berries (laktosfri), hurvida dom smakar mjölk eller inte kan jag nog tyvärr inte svara på, men det är dom jag tycker är godast.

Är det någon som provat "Aptiless" som ska hjälpa till att få bort sötsuget och minska hungern?!
Jag är sugen på att prova...
Jag har lyckats ringa in mina största rivaler till just sötsuget och att jag inte tänker - det är så lätt att stoppa något i munnen när man är uttråkad. Jag är ju faktiskt inte hungrig jämt :angel:.

@MidnightSoul Det känns så fjuttigt att skriva att jag beklagar, men det gör jag verkligen. :(

Tänk på att äta ordentligt är viktigare än viktnedgång när man mår kasst.
Kan du inte be partnern snäll? "Snälla kan inte du fixa det lilla du kan, det blir lite för mycket för mig just nu annars?"

@MidnightSoul Det känns så fjuttigt att skriva att jag beklagar, men det gör jag verkligen. :(

Tänk på att äta ordentligt är viktigare än viktnedgång när man mår kasst.
Kan du inte be partnern snäll? "Snälla kan inte du fixa det lilla du kan, det blir lite för mycket för mig just nu annars?"

Tack :)

Jo jag försöker, problemet är sockret för min del, har hällt i mig fjantiga mängder tidigare och det jag försöker komma ifrån men oxå bättra mina matvanor. Vart chockad idag vågen stog på 67 kg idag, får se vad den står på på tisdag/onsdag men hoppas det håller i sig :)

Jag har försökt med det och hon säger att det ligger på hennes agenda, sen kommer jag hem från jobbet och inget är gjort trotts att det bokstavligt talat handlar om småsaker på 5-10 minuter.

Jag brukar dricka Naturdiets färdiga smoothies, mango/persika, granatäpple/hallon eller red berries (laktosfri), hurvida dom smakar mjölk eller inte kan jag nog tyvärr inte svara på, men det är dom jag tycker är godast.
Hur många dricker du om dagen?

Hur många dricker du om dagen?
Det beror på lite, oftast till frukost, men brukar försöka ha det med mig om jag vet att jag kommer vara borta och inte kunna få tag på mat på ett enkelt sätt eller har möjlighet att ha mat i kylskåp alt värma mat i micro. Då är dom smidiga att ha som ersättning lunch/middag/mellanmål :)

@MarieJ
Jag har oftast druckit Nutriletts pulver med choklad smak. Helt ok, kräver lite invänjning, mitt tips är att låta den stå fem minuter i kylen innan den dricks (och skaka den igen).
Denna gången köpte jag Naturdiets pulver med mjölkchokladsmak även den var helt okej. Man ska däremot inte tro att det är som att äta choklad, något av det, men man kan ana en chokladsmak och för mig räcker det. Tycker de inte heller att de har den söta smaken av sötningsmedel som andra smaker kan ha.

Sedan köpte jag färdiga shakes som är betydligt godare. De innehåller lite mer kalorier än pulver och är så klart dyrare.
Konsistensen kan nog påminna om mjölk med oboy, men tycker inte att smaken påminner det minsta om mjölk, men de är dem associationerna jag får. :)

Okej, upp kl16.30 och drack en färdigshake.
Middag vid 19 på IKEA där jag åt den vegetariska men endast 1/3 med två brödbitar till.
Nästan ett helt glas bubbel på cocktailparty, sedan lite Ben&Jerrys glass till filmkvällen.
(Det var mycket på ett par fåtal timmar!)

Är sååå trött men samtidigt hungrig. :meh:

Rumpbyxor? ¿Qué?

wrup_skinny_fit_svart_6719.jpg

Rumpbyxor! Haha!

Dock hade dom inga i butiken, får beställa, så jag gick till en underklädsbutik då inga av mina bh:ar passar längre och tänkte att jag skulle unna mig det istället. Har minskat i vikt och ökat i kupstorlek på grund av att jag tar Diane pga acne. 65F har jag nu. :eek:

@MarieJ Nyttigt är det nog inte, är ju totalt artificiellt. (Jag vill gärna laga det mesta från scratch och håller mig ifrån den här typen av helfabrikat, om det inte är typ ostbågar.)
Däremot är det lågkalori, jag tycker det kan vara rätt skönt att kunna slippa alla tankar på vad mat innehåller/ hur mycket kalorier det innehåller. Låta hjärnan vila lite.
Istället för när man står vid kylen och behöver äta nått mellanmål, så kan man ta en shake. :)
Eller om man har bråttom och ska iväg.

Bah... bakslag idag :down:

Brukar alltid gå upp lite över helgen, tror jag lägger på mig rätt mycket vätska när jag äter lite mer kolhydrater + att jag helt enkelt äter lite mer även om det är inom ramen för vad jag borde kunna äta, men jag brukar gå nedåt totalt sett ändå, så det har jag slutat hänga upp mig på. Men nu har jag gått upp fyra dagar i rad och ligger på + 2,1 kg mot i torsdags morse, jag som var så nöjd då :arghh:

Borde börja fundera på lunch men känner mer för att koka abnorma mängder kaffe och ersätta lunchen med blåbärsmuffins :cautious:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka