Vikttråden 2015

[QUOTE="MarieJ, post: 16970036, member: 7744] Hur äter man sig ner i vikt?
Man gör som vanligt och ser till att kalorier in är färre än kalorier ut ;)[/QUOTE]
Fast man känner sig själv och för min del är det inte så lätt. När jag tränar förbränner jag inte bara kalorier tiden jag tränar utan ökar förbränningen totalt sett. Träningen är en stor del till att hålla vikten för min del och jag får dra ner otroligt mkt när jag sitter still.

Absolut blir det ju stor skillnad om man brukar röra sig mycket och istället ska sitta still. Men i grunden gäller ju samma sak, även om det självklart inte är enkelt - därav ";)"

Du kan inte träna något som inte belastar foten då? Armcykling? Rodd? Överkroppsstyrketräning? Simning?

Nu hoppar jag in i tråden :)
Gick upp 20+ kg under min graviditet och var dessutom sjukskriven pga foglossning från 5e månaden = väldigt orörlig.Efter förlossningen i februari fick jag diskbråck med ischias som i det närmsta fick mig sängliggande i 1,5 månader. Nu kan jag gå hyfsat normalt och måste sluta trösta mig med choklad, godis och annat dumt.

14-16 kg försvann första veckorna men ett gäng kg sitter som berget eftersom jag äter för mycket och inte kunnat röra mig.
Tänkte gå ner 10-12 kg så att jag väger lika mycket som för 3 år sedan när jag var vältränad och pigg...
Men det ska gå långsamt och försiktigt, jag ammar och tänker inte banta :)

Går ca 1h per dag men 7kg bebis i sele, går i motionspåren och gör lite benböj och utfallssteg, i övrigt tränar jag inget. Behöver lite inspiration att träna hemma, blir lätt att jag glömmer att det går att träna utanför gymmet!

Så jag hoppas att få lite pepp och inspiration av er <3.

BMI idag 24, 6.

Absolut blir det ju stor skillnad om man brukar röra sig mycket och istället ska sitta still. Men i grunden gäller ju samma sak, även om det självklart inte är enkelt - därav ";)"

Du kan inte träna något som inte belastar foten då? Armcykling? Rodd? Överkroppsstyrketräning? Simning?
Jag kan plus och minus men problemet är inte att jag inte kan räkna utan att jag kan äta väldigt lite när jag inte rör mig.

Vet inte hur rodd och simning skulle fungera. Cyklade troligtvis lite för hårt för nu har jag ondare. Vill testa att inte göra mer än att gå på jobbet för jag sjukgymnasten sa att jag skulle bli smärtfri innan jag provar igen.

Nu hoppar jag in i tråden :)
Gick upp 20+ kg under min graviditet och var dessutom sjukskriven pga foglossning från 5e månaden = väldigt orörlig.Efter förlossningen i februari fick jag diskbråck med ischias som i det närmsta fick mig sängliggande i 1,5 månader. Nu kan jag gå hyfsat normalt och måste sluta trösta mig med choklad, godis och annat dumt.

14-16 kg försvann första veckorna men ett gäng kg sitter som berget eftersom jag äter för mycket och inte kunnat röra mig.
Tänkte gå ner 10-12 kg så att jag väger lika mycket som för 3 år sedan när jag var vältränad och pigg...
Men det ska gå långsamt och försiktigt, jag ammar och tänker inte banta :)

Går ca 1h per dag men 7kg bebis i sele, går i motionspåren och gör lite benböj och utfallssteg, i övrigt tränar jag inget. Behöver lite inspiration att träna hemma, blir lätt att jag glömmer att det går att träna utanför gymmet!

Så jag hoppas att få lite pepp och inspiration av er <3.

BMI idag 24, 6.
Du låter otroligt sund i ditt tänk!
Ditt BMI är ju ingen katastrof men lycka till i din kamp mot oönskade kilon!

Jag kan plus och minus men problemet är inte att jag inte kan räkna utan att jag kan äta väldigt lite när jag inte rör mig.

Vet inte hur rodd och simning skulle fungera. Cyklade troligtvis lite för hårt för nu har jag ondare. Vill testa att inte göra mer än att gå på jobbet för jag sjukgymnasten sa att jag skulle bli smärtfri innan jag provar igen.
Jag har aldrig påstått att du inte kan plus och minus. :) Beroende på vad det är för skada kan ju simning och rodd fungera. Men självklart bör du göra som du och sjukgymnasten kommit överens. Hoppas det funkar med ätandet.

Nä nu måste jag skärpa mig!!!!! :banghead:
Lever på rostade mackor med marmelad och ost, samt adderar snickersglass, Dagligen. Intar alldeles för stora mängder irish coffee också.
Från och med imorgon skärper jag mig!!!

Har förmodligen varit med här någon gång tidigare eller i någon tidigare tråd. Men.. Hej!

För ca 3 år sedan tappade jag kilon från 82 till 65 på några månader, har sedan gått lite upp och ned men landat för det mesta kring 67 kilo till mina 161cm. Nu är det dags att göra något av det! Har egentligen aldrig slutat ha kontroll på vad jag äter, men för någon vecka sen "körde jag igång" med LCHF igen, tappade inte direkt något och har i helgen gått över på att räkna kalorier. -2kg på 1 vecka.

Så nu gäller det att bli av med lite till. Målvikten är under 58kg och en frisk och stark kropp. Ligger för närvarande på 1200kcal per dag, en lagom mängd tycker jag, man får in mycket fräsch god mat på dom kalorierna. Myfitnesspal peppar mig idag med att:
"Om varje dag vore som idag... så skulle du väga 61,1 kg om 5 veckor "
Så som första delmål: 62kg till 15 juni.

Idag ska jag äta:

100g kokt ris
100g kyckling
100g wokgrönsaker

200g morot
15ml curryketchup
400g kycklingben (ca 4st)

3 knäckebröd
Sallad, skinka och färskost

Totalt idag: 1072 kcal

Jag inledde mitt nyttiga jag med att äta stora portioner grönsaker och macka utan pålägg som snabba mellanmål :)
Som godis snor jag sambons proteinbars, för man blir proppmätt av bara någon tugga!

idag har tagit 40mins promenad med extravikten ;) och tänkte gå en timme till nu på eftermiddagen.
Lunch blir vad bebben tillåter mig att laga, tänkte mig massa linssoppa :d

Jag veeet! Och det bästa är att jag inte tänker på det som "faaaan jag måste gå ner i vikt!" utan motivationen kommer ju med alla fantastiskt roliga pass på gymmet och den känslan när "små" kläder blir jättestora :D
(Jag behöver t.ex. inte fortsätta leta efter en "oversize"-skjorta, för der finns en alldeles perfekt i min garderob! :D (
Tyvärr så är det ju inte jätteskoj för en ekonomi som inte finns, men jag har MASSOR av "3 för 2" och "20-40% rabatt på valfri vara" i olika skojsiga butiker :D
Idag tänkte jag att jag skulle kolla efter en vårjacka :banana:

Gruppträningen jag kör på måndag ska ha inspelning (igen) om en månad. :nailbiting:
Ska försöka få till mer och hårdare träning tills dess.

@Pilot är det ett LesMills-pass (nyfiken på vilket i så fall! :D )så är det bara instruktören som spelas in och de absolut enda som ser det är de som avgör om instruktören får behålla sin licens så det ska ju inte påverka deltagarna :)
Tycker inte att du ska oroa dig oavsett, kör som vanligt bara :) (du får väl gömma dig så långt bort från kameran aom möjligt annars... ;) )

@Pilot är det ett LesMills-pass (nyfiken på vilket i så fall! :D )så är det bara instruktören som spelas in och de absolut enda som ser det är de som avgör om instruktören får behålla sin licens så det ska ju inte påverka deltagarna :)
Nej det är inte LesMills. :p
Och detta kommer visas för många.. Andra gången jag är med, så har lite mer skinn på bena. :o

Jag veeet! Och det bästa är att jag inte tänker på det som "faaaan jag måste gå ner i vikt!" utan motivationen kommer ju med alla fantastiskt roliga pass på gymmet och den känslan när "små" kläder blir jättestora :D
(Jag behöver t.ex. inte fortsätta leta efter en "oversize"-skjorta, för der finns en alldeles perfekt i min garderob! :D (
Tyvärr så är det ju inte jätteskoj för en ekonomi som inte finns, men jag har MASSOR av "3 för 2" och "20-40% rabatt på valfri vara" i olika skojsiga butiker :D
Idag tänkte jag att jag skulle kolla efter en vårjacka :banana:
själv är jag sugen på allt ätbart. Så jobbigt att inte få träna.
Jag är ingen secondhand-människa men är man det finns det ju en del kläder i sådana butiker.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka