Vikttråden 2015

Fortfarande 64,5. Kläderna sitter lösare fast måtten är dom samma i princip. Idag blir det stekt ris till middag, lunchen var pulled pork med sallad och ris. Sammanlagt med två kvällsmackor och lite ostbågar hamnar jag på 1178, blev en bit mörk choklad till fika. Har dock legat under med några hundra kalorier några dagar tidigare i veckan så jag ser mig som förlåten att jag inte är längre under än så. :D

Legat sjuk i flunsa nu en vecka, och inte verkar det vara på väg åt rätt håll heller, hostar så att jag knappt får luft :( . Så någon träning blir det ju inte alls, plus att jag ju inte rör mig något för övrig heller utan bara sitter framför tvn. Blir ju så att man äter massa skräp också när jag inte orkar laga mat. Ska bli intressant å se på vågen sen hur detta har påverkat.

Synd att man ska tappa träningen också när man väl hade kommit in i ett flow...

Ingen rabarberpaj, besöket blev inställt pga sjukdom. Så det onyttiga jag ätit sedan i onsdags är totalt knappt 6 skivor rostbröd, 2 i dag till frukost och 4 i går som substitut för hamburgerbröd, samt några Mariekex. 64,1 stod vågen på i morse.

Träningen är det värre med. Dottern är sjuk och då är det ffa jag som gäller. Har inte ens gått några promenader under de här lediga dagarna.

Munk till frukost, sockerbulle till mellanmål, french hotdog till lunch, kakor, bakad potatis och räkröra till middag. Sedan godis.

Går bra med att äta så att kroppen mår bra! Eller inte.

Har dock hittat en hatt så att jag kan vara ute utan att bränna mig! Spf 50 och hatt... Får äta d-vitamin hela sommaren med.

Jag har fått ur mig MASSOR av vätska (köpte ett te som ÄR bra för matsmältningen, det hjälpte väldigt mycket...synd bara att inte plånboken är jättenöjd över ett te som kostar 55:- för typ 20 påsar...kompletterade med "Cleanse" och "Detox".
Förmodligen var det detta (att få bort massor av vätska +svullnader) i kombination med de hemska (men grymt effektiva!) alternativa övningarna jag fått att göra på Bodypump för rumpa, lår och mage när kroppen sa ajajaj om alla varianter av skulderbrygga, och alltid säger ajajaaooouch till sit-ups/crunch.

Lösningar?
Ligg på sidan och jobba med höfter och ben istället för skulderbrygga.

Börja sit-ups "uppifrån" (så vidrigt jobbigt...men nacken klagar inte :) )

Och göra crunch genom att bara gå upp lite lite och göra amå vridningar istället för att gå upp Det KÄNNS i magen/obliker, men inte i rygg och nacke! :banana:

Denna kombination har lett till att det nu hänger ett par träningsbyxor i stl 38 (!!) i garderoben, de sitter bra dessutom :)
De senaste jag köpte var M/40-42...
Jag köpte dessa i stl 42 "en stl mindre än jag trodde" insåg att de var på tok för stora (!!!) och fick byta dem (DEN känslan!) Men 40 fanns inte så jag köpte 38 "på skoj" utan en tanke på att det skulle funka...
Men johoooo! :banana:
Jag har inte ens sneglat åt 38'or på 10 år...
This is huge!

Dessa 38'or fick en hård inkörning (oj vad det lät...! :o ) med ett stentufft BodyPump-pass innan Bj:n (jag har alltid undrat hur det skulle vara att köra Bp innan Bj, nu vet jag :rofl: med världens träningsvärk i benen dessutom! ) och jag fick massor med fina kommentarer om mina fina byxor!
Jag skulle vilja påstå att de sitter perfekt (kompressionstights, så de ska ju inte vara för stora heller) :D
Så här såg jag ut på passen idag:

20155182250174301078759_sbig.jpg

Vikt återkommer jag med senare i veckan, när jag har vägt mig ;)

Idag blir det 1003 fint fördelade kalorier. Kyckling med ris och currysås, pulled pork med ris, rågbrödsmackor till kvällsmat och självklart sallad till allt.

I söndags blev det 2500 kalorier :o Trodde jag skulle kunna ha en dag över men icke, den här veckan blir det inget fusk alls. 64-64.5kg nu så ingen viktnedgång, har nått en platå tror jag efter dom första kilona jag tappade. Den här veckan blir det inget fusk :D

Dag 9.
3kg tappade.

61,8 nu på morgonen, har inte gått på toa på något dygn så det gör väl att det egentligen är något lägre kanske, men jag har ju helt klart gått upp efter influensan.... Jag är snorig än, men mår bättre nu blire att ta tag i detta idag och åka och gymma!

Jag har fått ur mig MASSOR av vätska (köpte ett te som ÄR bra för matsmältningen, det hjälpte väldigt mycket...synd bara att inte plånboken är jättenöjd över ett te som kostar 55:- för typ 20 påsar...kompletterade med "Cleanse" och "Detox".
Nyfiken, vad är det för te? Matsmältningsteet alltså?

Munk till frukost, sockerbulle till mellanmål, french hotdog till lunch, kakor, bakad potatis och räkröra till middag. Sedan godis.

Går bra med att äta så att kroppen mår bra! Eller inte.
Jag åt lakritspannacotta till frukost i söndags... :o Dock sockerfri men ändå. Mådde lite mystiskt några timmar senare och blev risig i magen. Men det var himla gott på vägen in! :D Och i går hade vi inget bröd hemma så jag kunde bre mig en macka att ta med i bilen, så det fick bli en banan och en snickers(!) till frukost när jag kom till jobbet...

*kl*
63,2 sa vågen i söndags och 63,4 i går och i dag :banana: Mitt ena par jeans har blivit lite för lösa i låren och det andra paret sitter lite mindre som korvskinn. Dock åker jag till Wien för fem dagar på fredag och då kan det gå hur som helst med vikten. Får kanske packa ner löparskorna också... :cool:

Här går det helt plötsligt undan! Hamnade ju på en platå några dagar som sen verkar ha gett med sig. I helgen blir det inget räknande men som tidigare i veckan normal mat i mindre mängder, då vi har en nioåring i huset. Hoppas på att vikten inte skjuter i höjden alldeles. :D

Dagens mat uppskattat på ett ungefär blir ca 12-1300kcal.

Och då dagens siffror:

Dag 13
Vikt: 62.5
-4.5kg

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025