Vikttråden 2015

Har tyvärr blivit tvungen att gå på paus ett tag vad gäller viktminskning, mår fysiskt ganska dåligt av lite oklara orsaker och det måste helt enkelt redan ut först. Det finns helt enkelt ingen energi till att styra upp maten utan prio ett är att må bättre. Försöker tillsvidare bara hålla mig ovanför ytan och minimera skadan, typ :p Så tar jag nya tag så snart jag kan.

Usch då. Hoppas du börjar må bättre snart @zassoo

Kl
Här går det segt, har väl gått ner 0,5 kg sen sist och det var ett tag sedan. Jag har svårt att hitta motivation när jag inte hinner röra på mig. Försöker rida när jag hinner.

Men jag kan ju passa på att fråga om tips om snabba och nyttiga middagar som är barnvänliga?? (barn under 2 år ska tilläggas)

Vad gör man när man bara känner sig så jäkla opepp och less? Hur får ni upp motivationen igen?

Känt mig så jäkla duktig senaste tiden, kommit under 70 kg igen, hamnade bara +0,2 kg över helgen vilket ger ett minus över veckan totalt ändå och låg idag på lägsta vikt på flera månader. Men ändå. När jag tittar på viktkurvan sen i torsdags ligger jag -0,3 kg. Och jag får liksom inte in i huvudet att det ens är något bra? Det känns bara som en fis i rymden. Det är liksom vad jag "går ned" om jag väger mig med ett par timmars mellanrum utan att ha ätit något. Dessutom ligger jag idag några kilo över vad jag anser vara min normala vikt (som jag legat relativt konstant på hela mitt vuxna liv och på något sätt identifierar mig med) och istället för att peppa mig att bli av med de kilona känns det bara som helt meningslös viktnedgång eftersom jag inte borde behövt göra den. Helt jävla bakvänt :confused:

Vill försöka undvika att börja räkna kalorier till att börja med (är rädd att jag skulle försöka lägga mig alldeles för lågt till att börja med i något missriktat försök att vara duktig för att sedan tröttna totalt och börja äta ännu onyttigare istället),
Så planen är att först försöka komma till rätta med att få in bra vanor i vardagen, men det går ju så långsamt!

Jag har inte varit speciellt sötsugen alls sen jag bestämde mig för att försöka gå ned. Men just nu känner jag mest för att kasta i mig allt godis vi har hemma. Inte för att jag egentligen är det minsta sugen, utan bara för att "jag är ju ändå uppenbart ap-kass på detta med viktnedgång och då kan jag ju lika gärna ge upp :arghh:" Typ så :banghead:

Vad gör man när man bara känner sig så jäkla opepp och less? Hur får ni upp motivationen igen?

Känt mig så jäkla duktig senaste tiden, kommit under 70 kg igen, hamnade bara +0,2 kg över helgen vilket ger ett minus över veckan totalt ändå och låg idag på lägsta vikt på flera månader. Men ändå. När jag tittar på viktkurvan sen i torsdags ligger jag -0,3 kg. Och jag får liksom inte in i huvudet att det ens är något bra? Det känns bara som en fis i rymden. Det är liksom vad jag "går ned" om jag väger mig med ett par timmars mellanrum utan att ha ätit något. Dessutom ligger jag idag några kilo över vad jag anser vara min normala vikt (som jag legat relativt konstant på hela mitt vuxna liv och på något sätt identifierar mig med) och istället för att peppa mig att bli av med de kilona känns det bara som helt meningslös viktnedgång eftersom jag inte borde behövt göra den. Helt jävla bakvänt :confused:

Vill försöka undvika att börja räkna kalorier till att börja med (är rädd att jag skulle försöka lägga mig alldeles för lågt till att börja med i något missriktat försök att vara duktig för att sedan tröttna totalt och börja äta ännu onyttigare istället),
Så planen är att först försöka komma till rätta med att få in bra vanor i vardagen, men det går ju så långsamt!

Jag har inte varit speciellt sötsugen alls sen jag bestämde mig för att försöka gå ned. Men just nu känner jag mest för att kasta i mig allt godis vi har hemma. Inte för att jag egentligen är det minsta sugen, utan bara för att "jag är ju ändå uppenbart ap-kass på detta med viktnedgång och då kan jag ju lika gärna ge upp :arghh:" Typ så :banghead:
Är du inte sugen så försök tänka att allt du låter bli är bra! Det gör skillnad!

Jag hade en dipp i går, vägde mig fast det inte var min vägardag och hade gått upp några gram, och då känner jag bara att nähä ska de gå åt fel håll nu? Fast jag håller koll på maten och tränar?!
Men så pratade min sambo mig till rätta och sa att jag inte ska gå på vågen, att det går upp och ner några gram eller tom ngt kilo är inget att ens fundera över, så kommer det vara. Sen kom vi på att jag troligen hade föregående kvälls stora tacomiddag kvar i magen (åt sent på kvällen) och dessutom inte ens varit på toa än efter det ;)
SKa försöka att känna mer på hur kläderna sitter och hur jag mår än att gå på vågen, även fast det är svååårt!

Sen så borde jag inte vara ledig öht, går jag bara hemma så är jag sugen på ngt att äta hela tiden!! Kan äta lunch och 10 min senare vara sugen på ngt igen... bättre på jobbet då hinner man inte tänka lika mkt haha.

Invägning idag!
Ligger på -2 kg efter fastan :) vill gå ner cirka 2-3 kg till. Eller åtminstone hålla mig på denna vikten!

@hvala Jag gick också ner lite för snabbt de första veckorna, 1-1,5 kg i veckan. Detta på 1700 kcal per dag och med vikt inom normalspannet. Håller med om att det känns som ett i-landsproblem och jag hade samma känsla, jag tror verkligen att man får anpassa sig efter hur den egna kroppen funkar och inte någon standardmodell. Jag åt mig också mätt men uppenbarligen tyckte min kropp att det var en aning lite mat. Det är så lätt att hänga på andra som direkt lägger sig på typ 1300 kcal för viktnedgång, själv skulle jag fullkomligen rasa i vikt på så lågt intag.

Bra belöning när du når första målet :) Jag köpte mig ett lite dyrare schampo när jag nådde första delmålet och till nästa mål har jag tänkt unna mig en ny bra yogamatta.
Jag räknar kalorier med MyFitnessPal och sidan har på något sätt (minns inte när, har varit medlem i flera år) räknat ut att jag ska äta 1380 kcal en stillasittande dag för att gå ner 0,5 kg/vecka. Kan erkänna att jag oftast har 100-300 kcal kvar varje dag, för att jag inte riktigt vet vad jag ska äta. Det tar emot att äta för utfyllnad, men jag borde nog.

Jag har än så länge bara ett viktmål, att bli normalviktig. Om viktminskningen fortsätter gå bra ska jag sätta upp fler mål, för det skulle kännas fint att vara lite smalare än att bara precis vara normalviktig, men mitt första mål är mitt måste-mål - dit ska jag nå.

Tråkigt att du mår dåligt! Hoppas det blir bättre snart!

Stå emot @nejlica! Gör en stor kopp te och kanske en knäckemacka med ost. Det gör din kropp gott! Men låt bli godiset för det för inget gott med sig.

Åh, en kopp te låter suveränt! (finns det någonting en varm kopp te inte hjälper mot liksom? :love:)

Egentligen vet jag ju att sånthär kan ta tid, ibland känns det bara så motigt :down: håller med om att det svåraste är när jag är hemma själv och bara går och dräller @voltis då vill jag gärna ha något att tugga på i ren tristess. Försöker se till att det blir lite blomkål, morot, en clementin eller så i alla fall men det kräver fortfarande att jag är med och tänker till och inte bara plockar något på ren rutin.

Har tyvärr blivit tvungen att gå på paus ett tag vad gäller viktminskning, mår fysiskt ganska dåligt av lite oklara orsaker och det måste helt enkelt redan ut först. Det finns helt enkelt ingen energi till att styra upp maten utan prio ett är att må bättre. Försöker tillsvidare bara hålla mig ovanför ytan och minimera skadan, typ :p Så tar jag nya tag så snart jag kan.
Då gör du helt rätt som tar paus från att tänka på vikten. Vikten tänker man på när man är redo för det, att må bra måste alltid vara prio 1.
Skickar en styrkekram så länge!

Det här går inge bra. Jag går ju upp i samma takt som ni går ner. Jag skulle kunna skylla på flytten o säga att det är jobbigt att inte kunna laga mat ordentligt och därför äter en massa onyttigheter. Men det är ju mest trams. Det finns ju alltid en undanflykt. Jag får helt enkelt väga mig på lördag och se hur katastrofal matveckan varit. :meh:

Det här går inge bra. Jag går ju upp i samma takt som ni går ner. Jag skulle kunna skylla på flytten o säga att det är jobbigt att inte kunna laga mat ordentligt och därför äter en massa onyttigheter. Men det är ju mest trams. Det finns ju alltid en undanflykt. Jag får helt enkelt väga mig på lördag och se hur katastrofal matveckan varit. :meh:
Det går ju sällan spikrakt med motivation, bra mat och motion. Det är nog bara att acceptera att det inte kan vara perfekt jämt och att hugga i med nya tag! :)

Jag räknar kalorier med MyFitnessPal och sidan har på något sätt (minns inte när, har varit medlem i flera år) räknat ut att jag ska äta 1380 kcal en stillasittande dag för att gå ner 0,5 kg/vecka. Kan erkänna att jag oftast har 100-300 kcal kvar varje dag, för att jag inte riktigt vet vad jag ska äta. Det tar emot att äta för utfyllnad, men jag borde nog.

Jag har än så länge bara ett viktmål, att bli normalviktig. Om viktminskningen fortsätter gå bra ska jag sätta upp fler mål, för det skulle kännas fint att vara lite smalare än att bara precis vara normalviktig, men mitt första mål är mitt måste-mål - dit ska jag nå.

Tråkigt att du mår dåligt! Hoppas det blir bättre snart!

Ja, det är nog bra att åtminstone oftast äta upp alla sina kalorier. Även om jag håller med om att det kan vara svårt att veta vad man ska fylla ut med, speciellt om man känner sig nöjd.
Normalvikt var mitt första mål när jag började, så är det nog för många. Ett par kilo till har jag lyckats med men sen blir det svårare. Tack för omtanken :)

Hoppar in här. :)
Behöver ta mig i kragen igen, har blivit lite förslappad nu under jul. Mindre portioner, lite nyttigare mat, har ätit mig trött på allt som heter keso/ omelett/ wrap/ couscoussallad/ linsgrytor. Ska leta på nätet efter ny inspiration.
Målet är 6 kg till slutet av april, med hjälp av nyttigare mat.
Har blivit duktig på att inte äta godis för ofta, men ska återgå till mörk choklad endast. Tänkte hämta hem träningscykeln så jag kan cykla hemma två dagar i veckan (tänkte köra intervallträning för att få upp pulsen och förbränningen) och hantlar. :banana: (Nytt år, nya möjligheter och allt det där ;))

Vikten står still här och har gjort länge, men har i alla fall inte gått upp.
Kommit igång med träningen igen den här veckan, var en jäkla segdragen förkylning jag fick.
Snart drar viktkampen på gymmet igång och igår var jag på ett fystest. Låter värre än det var :p

Konditionstest på löpbandet, armhävningar (mot bänk för jag klarar inte vanliga) plankan samt jägarstolen.
Han frågade om jag ville se resultatet men jag sa faktiskt nej. Ville helt enkelt inte vet hur jäkla dålig jag är :nailbiting: :o

Nästa steg är ett BIA-test där man kollar fördelning fett och muskler. Tror jag ska be att de håller även det testet hemligt :angel:

Så nu är det tre månader hårdkörning, här ska banne mig vinnas :D

Tränar bra. Ätit ok. Håller mig till mina poäng på vv och nallar inte mycket veckobonus eller aktivitetspoäng.

+0,2 kg denna v.

Deppigt, men det vänder väl snart. Dags att börja mäta kanske.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10