Vikttråden 2015

Bara ordet kvarg låter icke tilltalande :p men jag har inte smakat så jag ska inte uttala mig ;)

Haha, hade kunnat skriva exakt samma sak själv! :p Tycker att kvarg nämns av varenda en som på något sätt äter nyttigt, men har inte ens kommit mig för att testa för att det låter så mycket mindre gott :o

Jag måste f.ö. komma ifrån att väga mig varje morgon. I morse vägde jag ett kilo mer än igår, trots en helt okej matdag igår och dessutom en skogstur som blev till fots med ponny istället för åkandes på häst. Tror (hoppas :nailbiting:) att det är mycket vätska och det faktum att vi åt stor middag ganska sent igår som påverkar. Men det känns ändå så jäkla deppigt när jag ändå känner att jag verkligen försöker. Ska dessutom på kalas idag och nu blir jag genast orolig för att det blir en till dålig dag, är rädd för hur två på rad kommer påverka motivationen :down:

Haha, hade kunnat skriva exakt samma sak själv! :p Tycker att kvarg nämns av varenda en som på något sätt äter nyttigt, men har inte ens kommit mig för att testa för att det låter så mycket mindre gott :o

Jag måste f.ö. komma ifrån att väga mig varje morgon. I morse vägde jag ett kilo mer än igår, trots en helt okej matdag igår och dessutom en skogstur som blev till fots med ponny istället för åkandes på häst. Tror (hoppas :nailbiting:) att det är mycket vätska och det faktum att vi åt stor middag ganska sent igår som påverkar. Men det känns ändå så jäkla deppigt när jag ändå känner att jag verkligen försöker. Ska dessutom på kalas idag och nu blir jag genast orolig för att det blir en till dålig dag, är rädd för hur två på rad kommer påverka motivationen :down:

Jag väger mig varje morgon. Men försöker att inte hänga upp mig så mycket på dag till dag utan vad det blir på sikt och veckans resultat är viktigare.

Ja det är svårt det där men jag tänker som Lil-sis att om vågen visar plus någon dag så ska jag tänka att kroppen ändrar sig under månaden med vätska, muskler osv och att det troligtvis är tillfälligt om jag vet att jag skött mat och träning.

Vågen har visat samma tre dagar i rad, man vill ju den ska gå ner men jag tänker att jag ska vara glad att den iaf inte går upp :).

Jag väger mig varje morgon. Men försöker att inte hänga upp mig så mycket på dag till dag utan vad det blir på sikt och veckans resultat är viktigare.

Ja det är svårt det där men jag tänker som Lil-sis att om vågen visar plus någon dag så ska jag tänka att kroppen ändrar sig under månaden med vätska, muskler osv och att det troligtvis är tillfälligt om jag vet att jag skött mat och träning.

Vågen har visat samma tre dagar i rad, man vill ju den ska gå ner men jag tänker att jag ska vara glad att den iaf inte går upp :).

Försöker att tänka så jag också, men det är ju så svårt! :( Hoppas att det ska ge med sig om jag faktiskt lyckas få till ett par veckor där det flyter på nedåt över veckan.

Försöker att tänka så jag också, men det är ju så svårt! :( Hoppas att det ska ge med sig om jag faktiskt lyckas få till ett par veckor där det flyter på nedåt över veckan.

Ja det är väldigt svårt. Är ganska deppig nu med så därför hoppas jag verkligen att vågen fortsätter att samarbeta iaf ett par veckor till.

102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
*inlagd, ingen uppgift* 4/10
91.8 11/10
90.2 18/10

89.5 25/10
88.2 1/11
87.3 8/11
85.9 15/11
85.2 22/11

83.4 29/11
82.6 6/12
81.7 13/12
79.5 20/12

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1
76.4 17/1
74.9 24/1

74.2 31/1

Ungefär såhär har viktnedgången sett ut sedan flytstart. Har alltså gått ner varje vecka i rätt så många veckor nu. Den där platån lär väl dyka upp förr eller senare. Och som synes så rasar jag inte precis i vikt ens på enbart flytande. Eller ens efter operationen där det var fortsatt flyt i fyra veckor. Det kan ge en liten hint om varför det har varit så omöjligt (för mig) utan operationen.

Jag är inte överviktig på något sätt, men jag känner ändå att jag inte gillar den vikt jag har nu utan vill gå ner till ca 60 kg, vid 60 kg ser jag inte för smal ut, men har ändå platt mage och aningens former.

Jag började med Appen Lifesum för en vecka sedan där man lägger in hur många kalorier allt innehåller man äter så ser man hur mkt man har kvar att äta den dagen osv.

Är 171 cm lång Började på 66,7 kg och vägde mig igår och väger nu 65,6 . så har gått ner lite mer än ett kg på en vecka. Trots att jag legat ett par dagar lite över maxkalori på ett dygn.

Äter ca 1550 kcal om dagen. Kommer fortsätta så så länge jag ser att jag fortsätter gå ner, om det stannar av så kanske jag försöker dra ner lite till. Men vill ju att det ska ligga på en nivå där jag orkar ligga och även kan äta något godis eller liknande nästan varje dag för annars funkar det inte i längden för mig.

Kollar på bilder från i somras där jag vägde ca 64 kg, och jag ser lite för pluffsig ut så det är främst därför jag satt som mål att nästa sommar skulle jag väga ungefär 60 kg :)

Jag är inte överviktig på något sätt, men jag känner ändå att jag inte gillar den vikt jag har nu utan vill gå ner till ca 60 kg, vid 60 kg ser jag inte för smal ut, men har ändå platt mage och aningens former.

Jag började med Appen Lifesum för en vecka sedan där man lägger in hur många kalorier allt innehåller man äter så ser man hur mkt man har kvar att äta den dagen osv.

Är 171 cm lång Började på 66,7 kg och vägde mig igår och väger nu 65,6 . så har gått ner lite mer än ett kg på en vecka. Trots att jag legat ett par dagar lite över maxkalori på ett dygn.

Äter ca 1550 kcal om dagen. Kommer fortsätta så så länge jag ser att jag fortsätter gå ner, om det stannar av så kanske jag försöker dra ner lite till. Men vill ju att det ska ligga på en nivå där jag orkar ligga och även kan äta något godis eller liknande nästan varje dag för annars funkar det inte i längden för mig.

Kollar på bilder från i somras där jag vägde ca 64 kg, och jag ser lite för pluffsig ut så det är främst därför jag satt som mål att nästa sommar skulle jag väga ungefär 60 kg :)

Då är du som jag. Jag är inte heller överviktig men trivs inte som det är nu och vill dessutom få lite mer muskler (bli mer vältränad/fastare). Har också lifesum :).

Här är också en tråd för mig :) Har ingen våg, men ska försöka få tag i en! HAr nu besämt mig för att Februari får bli min månad, gick med i "challange" aktiviteter på FB, så nu ska här göras plankan, squats och situps, haha! Skulle behöva ner en minst 15 kg iallafall, lyckades med 19 kg förra året så det ska la gå vägen nu med :) Kan pterkomma med mått iallafall då det är det jag får gå på i början!

Då är du som jag. Jag är inte heller överviktig men trivs inte som det är nu och vill dessutom få lite mer muskler (bli mer vältränad/fastare). Har också lifesum :).
Jag jag känner som du att jag vill bli fastare också. Skall börja träna hos sjukgymnast som har ett gym där man kan träna, ska dit första gången nu i veckan, kanske att man hinner bli något fastare fram till sommaren iaf? är just nu väldigt inaktiv. :) tränar du något?

Jag jag känner som du att jag vill bli fastare också. Skall börja träna hos sjukgymnast som har ett gym där man kan träna, ska dit första gången nu i veckan, kanske att man hinner bli något fastare fram till sommaren iaf? är just nu väldigt inaktiv. :) tränar du något?
Började träna på gym nu i januari och har mest fokuserat på löpbandet, tränar där 2 ggr i veckan. Sen rider jag en gång i veckan men det blir ju mer när våren kommer men nu är det så svårt att motivera sig. Sen yogar jag också,minst en gång i veckan men nu sedan missfallet försöker jag yoga ganska mkt för det mentalas skull. Du får gärna adda mig på runkeeper om du vill

Sovit nästan hela dagen. :) Så välbehövt, nu ska jag bara lyckas somna inatt.
Blev en omelett med champinjoner, keso och ost. Har verkligen förätit mig på omelett :down: blev en liten grönsallad till.

Både sötsugen och hungrig så här på kvällskvisten, eftersom jag inte riktigt orkar åka och handla så blev det ett rismål och chaite med honung. Alldeles lagom!

Blev en omelett med champinjoner, keso och ost. Har verkligen förätit mig på omelett :down: blev en liten grönsallad till.

Hur kan man ens föräta sig på omelett?! :confused: Hade det inte varit för sambon så hade jag nog ätit omelett till var och varannan måltid :angel: som det är nu så lagar vi mat tillsammans varje kväll och har matlåda sen, så utrymmet för att ställa sig och steka omelett är besvärande litet :mad: Blir till lunch nån gång på helgen som max :cry:

Men jag förstår att det blir lite tjatigt med samma hela tiden. Vi veckohandlar och planerar upp måltider för en vecka i taget, annars hade jag nog stått helt lost varje kväll när det är dags för kvällsmat :p Det där med att i på stående fot försöka komma på något att äta, och dessutom något som är bra för mig, är verkligen inte min grej :o

@nejlica haha jag har ätit mycket omelett det senaste halvåret, gärna med champinjoner dårå. Kände hur det växte i munnen när jag skulle äta det. (Det var förövrigt mitt försök att komma på nått på stående fot :p)

Jag har också jättesvårt för att bara svänga ihop nått om det ska vara nyttigt, det är bara det, när man väl handlat och tillagat, ätit + rester till dagen efter, vad gör man då? Jahaaa man ska handla till hela veckan? :angel:
Så ser det oftast ut för mig. :D

Kan också rekommendera Arlas site, de har fullt med recept på olika "teman" så det finns mycket tips att hämta där för att få lite variation.

Började träna på gym nu i januari och har mest fokuserat på löpbandet, tränar där 2 ggr i veckan. Sen rider jag en gång i veckan men det blir ju mer när våren kommer men nu är det så svårt att motivera sig. Sen yogar jag också,minst en gång i veckan men nu sedan missfallet försöker jag yoga ganska mkt för det mentalas skull. Du får gärna adda mig på runkeeper om du vill

Samma här att det är svårt att motivera ridningen påvinter, jag är väldigt mycket mer aktiv på sommaren. kul med löpträning, önskar jag också kunde springa. då kan man ju löpa ute och behövs inte ens ett gym. Men mina knän pallar inte det :/
Runkeeper har inte jag tyvärr

Tänkte jag skulle stapla upp vikten här så jag kan se resultatet. Kommer väga mig 2 ggr i veckan på morgon innan intag av mat. Eller ja, jag kanske kommer väga mig till och med oftare än så, men kommer i alla fall skriva ner här hur det ligger till 2 ggr per vecka.

Start: 26 feb

Startvikt: 66,7 kg
Målvikt: 60 kg

vägning 1 Vecka 1: 66,1kg

vägning 2 vecka 1: 65,6 kg

Hmm, kaloriförbrukning per dygn. Räknat ut att jag behöver 2300 ca för att hållas vid normalvikt så har dragit bort 500 från de för att gå ner

Testade igår att ha på mig pulsmätaren 10 timmar för att se hur mycket som går åt. Satt mest och skrev skolarbeten, sitter dock aldrig heeeeelt stilla.

Mätaren är korrekt inställd, fått proffshjälp. Gissa vad den landade på. 2900 kcal. Utöver det har jag förbränt 500 kcal på snöskottning så totalt 3400 på en dag

Kan de verkligen stämma. Har visserligen en ledsjuldom som gör att mina muskler jobbar 300 gånger mer än andras för att stabilisera upp mig då lederna inte gör det. (Har EDS)

Dax för omstart för min del.
Dagens vikt: 63,7 kg
Slutmål: 56-57 kg

Har ingen direkt tid när jag vill vara nere på mitt mål, men tja. I maj när det börjar bli varmt vore ju nice.

Sätter i gång med kaloriräkning idag igen, för det vet jag ju fungerar. Ska bara lyckas motivera mig till det också.
Ska försöka ligga runt 1350 kcal.

Samma här att det är svårt att motivera ridningen påvinter, jag är väldigt mycket mer aktiv på sommaren. kul med löpträning, önskar jag också kunde springa. då kan man ju löpa ute och behövs inte ens ett gym. Men mina knän pallar inte det :/
Runkeeper har inte jag tyvärr

Vad tråkigt med knäna. Yoga är ju snällt med knäna och ger bra styrka och stretch fast det kanske du redan testat. Jag tränar kundaliniyoga som är väldigt djup och mental och sen power yoga för lite mer styrka och framförallt mer stretch. Jag får alltid jättefina, fasta muskler de perioder jag yogar :).

Eftersom man stretchar så mycket i yogan brukar man se smalare ut eftersom musklerna blir mer mjuka och utdragna, särskilt i benen. Men det är min erfarenhet på mig själv, vet inte om det stämmer på andra.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21