Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Invägning för mig idag: -1,2 kgSammanlagd viktnedgång 6,5 kg sedan 2/1. Knappt 3 kg till första viktmålet och 1,6 kg till den vikt jag hade när jag plussade (fast då hade jag mycket mer muskler än nu).
Min diet funkar riktigt bra tycker jag. Jag kör på någon slags liberal LCHF där jag tillåter mig själv att äta knäckebröd och rotfrukter i begränsad mängd. Och räknar kalorierna om jag orkar.
I lördags hade jag en unn-dag som avslutning på januari. Jag unnade mig massage och en klippning, åt lite glass efter lunch (ej planerat) och ett glas rödvin och en halv kaka mörk choklad (med lakrits, min favorit) på kvällen. Tränade inte och ändå gick jag +/-0 den dagen. Glassen triggade ett skapligt sötsug och vinet gav mersmak men inte värre än att det gick att hantera. Hade helst velat känna att det inte var gott men det var nog för mycket att hoppas på, jag har varit godisråtta praktiskt taget sedan födseln.
Här står vågen still för tredje morgonen, får se om den gör som sist och ta ett hopp ner imorgon, vore ju trevligt. Jag borde iof bygga en hel del muskler också, denna veckan har jag tränat varje dag.
Nu är det strax dags att åka till gymmet, bra start på dagen.
Här med!Här står det också still!
hade druckit en kopp te och en kiwi innan vägningen i morse, så mycket möjligt att det skulle vara 65,6 istället, men då har jag ju ändå stått still, så nja inte särskilt nöjd :/ måste kanske drar ner på kalorierna ännu mer än appen säger i så fall. Men jag menar jag borde ju ligga flera hundra kcal under mitt "underhålla-vikten-jag-har-nu-kcal". Och borde ju därför ändå gå ner, om än saktare än 0,5 kg i veckan som appen är iställd på..?
Det jag menar är j att 1560 kcal kan ju knappast vara min underhållskcal när jag är 171 cm och väger 65,6 kg?, alltså borde ja droppa...
Var tvungen kolla mitt bara för det och jag fick 1632 i BMR (är 166 lång) om jag la till träning 1-3 dagar i veckan var jag uppe på 2530 kcal / dag
länk till formeln jag använde