Vikttråden 2015

Har tydligen en dålig vecka.
Vet inte om jag har influensa light men jag mår lite illa = äter inte så mycket = mår illa... Har dessutom lite feber och huvudet känns skumt.

:grin:

Borde märkas på vågen :p

Jag tror att det går okej för mig, eller ja jag har ju legat lite över kalorimässigt varje dag, dock inte så mycket och jag tror fortfarande att jag ligger minus på kontot så att jag fortsätter gå ner, om än inte lika snabbt kanske. Vägde mig dock på kvällen igår av någon anledning, hade bara lust. Då stod vågen på 67 kg?! ... hade visserligen kläder och jag hade ju ätit å sånt, men det kändes ju inte så bra... men imorgon är ju vägdagen, så ska väga mig utan kläder imorgon bitti. Hoppas på att jag droppat lite mer.. ca 800 kcal har jag kvar att äta idag, ska göra någon mango chutney kyckling ikväll, antar att chutney är vääääldigt kaloririkt eftersom det är sött... men ska försöka ta lite ris och mer grönsaker.

Blev grönsallad & haloumi med en knapp deciliter makaroner (m.a.o. pastasallad! :d) till kvällsmat. Har vart en sådan där jobbig dag där man bara blir konstant hungrig.

Börjar bli förkyld och känner mig tjock i halsen, sist jag blev så här fick jag endast i mig honungste och glass... Så sagt och gjort, jag har nu vart och bunkrat upp med halstabletter och ingefära. Istället för den mörka chokladen som jag suktade efter bestämde jag mig för att handla ett ekologiskt "natt-te". Så nu blir det en stor kopp te, med en liten bit ingefära och en liten dutt honung i.

Idag har jag både ridit i 1,5 h och gått en väldigt rask promenad på 5 km nu ikväll för jag var så rastlös, skönt att röra på sig.

Imorgon blir det löpning på gymmet igen, blir nog 30 min som igår men snäppa upp tempot lite till.

Min kropp tyckte nog att det var rätt gött att släppa på vätska :p
I måndags vägde jag 63,7 och idag vägde jag 62,5. Synd det inte är 1,2 kg fett bara sådär ;)

Kaloriräkning fungerar ypperligt för min del, och det känns skönt.
Känner mig mycket mindre uppblåst redan, vilket ju beror på att jag äter sååå mycket bättre när jag räknar kalorier :p

Invägning för mig idag: -1,2 kg :) Sammanlagd viktnedgång 6,5 kg sedan 2/1. Knappt 3 kg till första viktmålet och 1,6 kg till den vikt jag hade när jag plussade (fast då hade jag mycket mer muskler än nu).

Min diet funkar riktigt bra tycker jag. Jag kör på någon slags liberal LCHF där jag tillåter mig själv att äta knäckebröd och rotfrukter i begränsad mängd. Och räknar kalorierna om jag orkar.

I lördags hade jag en unn-dag som avslutning på januari. Jag unnade mig massage och en klippning, åt lite glass efter lunch (ej planerat) och ett glas rödvin och en halv kaka mörk choklad (med lakrits, min favorit) på kvällen. Tränade inte och ändå gick jag +/-0 den dagen. Glassen triggade ett skapligt sötsug och vinet gav mersmak men inte värre än att det gick att hantera. Hade helst velat känna att det inte var gott men det var nog för mycket att hoppas på, jag har varit godisråtta praktiskt taget sedan födseln.

Invägning för mig idag: -1,2 kg :) Sammanlagd viktnedgång 6,5 kg sedan 2/1. Knappt 3 kg till första viktmålet och 1,6 kg till den vikt jag hade när jag plussade (fast då hade jag mycket mer muskler än nu).

Min diet funkar riktigt bra tycker jag. Jag kör på någon slags liberal LCHF där jag tillåter mig själv att äta knäckebröd och rotfrukter i begränsad mängd. Och räknar kalorierna om jag orkar.

I lördags hade jag en unn-dag som avslutning på januari. Jag unnade mig massage och en klippning, åt lite glass efter lunch (ej planerat) och ett glas rödvin och en halv kaka mörk choklad (med lakrits, min favorit) på kvällen. Tränade inte och ändå gick jag +/-0 den dagen. Glassen triggade ett skapligt sötsug och vinet gav mersmak men inte värre än att det gick att hantera. Hade helst velat känna att det inte var gott men det var nog för mycket att hoppas på, jag har varit godisråtta praktiskt taget sedan födseln.

Vad duktig du är! Låter som en sund diet tycker jag, skönt när man hittar något som funkar och känns hållbart :)

Här står vågen still för tredje morgonen, får se om den gör som sist och ta ett hopp ner imorgon, vore ju trevligt. Jag borde iof bygga en hel del muskler också, denna veckan har jag tränat varje dag.

Nu är det strax dags att åka till gymmet, bra start på dagen :).

Vågen står stilla just nu, men jag tror att det kan vara mens på gång nu i slutet av veckan. Jag ska bara fortsätta köra på och lita på att det jag gör är rätt. Förr eller senare kommer det släppa om jag bara fortsätter som jag gör :)

Vaknade i natt för att gå på toa och kände jag hade ont i halsen ve och fasa :nailbiting:
Tack och lov kände det bättre i morse när jag vakna
Idag är det gruppträning och jag har lite lätt ångest över det. Gillar inte gruppträning, blir alldeles för medveten om mig själv och tror ALLA tittar på mig bedömer vad jag gör och hur jag ser ut

Av någon anledning går det bra när jag kör "ensam"träning för då kan jag gå in i en bubbla och köra mina övningar. I grupp är det svårt gå in i bubblan och samtidigt lyssna på instruktören O_o:p

Sen har jag beslutat att INTE väga mig annat än vid träffarna med kostrådgivaren/mentalcoachen varannan vecka, blir spännande se hur länge jag håller det :D

Här står vågen still för tredje morgonen, får se om den gör som sist och ta ett hopp ner imorgon, vore ju trevligt. Jag borde iof bygga en hel del muskler också, denna veckan har jag tränat varje dag.

Nu är det strax dags att åka till gymmet, bra start på dagen :).

Här står det också still!

Inte vägt mig på några dagar. Är dessutom sjuk så får se hur denna vecka går det blir en del glass för att ta ner tempen även om portionerna är små. Försöker hålla mig borta från värktabletter förutom när jag går till sängs, annars sover jag så dåligt.

Här har ni en till som inte mår så bra!

Så nu kokar jag potatis- och purjolökssoppa i ett försök att ta hand om min hals. Natt-tet jag köpte igår var en fullpott, riktigt gott! :d

@MidnightSoul det finns frozen yoghurt som det ska vara mindre kalorier i, det är min plan B om min hals blir mer ajaj.

Start: 26 feb

Startvikt: 66,7 kg
Målvikt: 60 kg

vägning 1 Vecka 1: 66,1kg

vägning 2 vecka 1: 65,6 kg

Vägning 1 Vecka 2: 65,7 kg

Okej nu har jag vägt mig i morse. Känns ju sådär? Har ju gått upp pytte lite sen förra veckan, eller ja vikten har väl stått still kan man säga för komma sex eller komma sju kan ju diffa beroende på om man bajsat eller inte ;) . Men hade hoppats att jag skulle gå ner så klart.. undrar vad det beror på. Får ge det till nästa vägning som är på söndag och se om jag står still då också...

@_FiA_ 2hg är ju ingenting. En kopp te innan vägning kan ju göra det! Bättre stilla än upp, men håller tummarna att det visar ner på söndag.

hade druckit en kopp te och en kiwi innan vägningen i morse, så mycket möjligt att det skulle vara 65,6 istället, men då har jag ju ändå stått still, så nja inte särskilt nöjd :/ måste kanske drar ner på kalorierna ännu mer än appen säger i så fall. Men jag menar jag borde ju ligga flera hundra kcal under mitt "underhålla-vikten-jag-har-nu-kcal". Och borde ju därför ändå gå ner, om än saktare än 0,5 kg i veckan som appen är iställd på..?
Det jag menar är j att 1560 kcal kan ju knappast vara min underhållskcal när jag är 171 cm och väger 65,6 kg?, alltså borde ja droppa...

hade druckit en kopp te och en kiwi innan vägningen i morse, så mycket möjligt att det skulle vara 65,6 istället, men då har jag ju ändå stått still, så nja inte särskilt nöjd :/ måste kanske drar ner på kalorierna ännu mer än appen säger i så fall. Men jag menar jag borde ju ligga flera hundra kcal under mitt "underhålla-vikten-jag-har-nu-kcal". Och borde ju därför ändå gå ner, om än saktare än 0,5 kg i veckan som appen är iställd på..?
Det jag menar är j att 1560 kcal kan ju knappast vara min underhållskcal när jag är 171 cm och väger 65,6 kg?, alltså borde ja droppa...

Var tvungen kolla mitt bara för det och jag fick 1632 i BMR (är 166 lång) om jag la till träning 1-3 dagar i veckan var jag uppe på 2530 kcal / dag

länk till formeln jag använde

Var tvungen kolla mitt bara för det och jag fick 1632 i BMR (är 166 lång) om jag la till träning 1-3 dagar i veckan var jag uppe på 2530 kcal / dag

länk till formeln jag använde

lätt eller ingen motion 1768 kcal
träning 1-2 dagar i veckan 2025kcal

Vet inte vilken av dom som stämmer på mig då jag pendlar så mycket i hur mk jag rör mig. Men om jag går efter den första så kommer jag alltså stå still i vikt om jag äter 1768 kcal om dagen. Men enligt min app så äter jag ju 1570 typ.. har iofs legat lite över det vissa dagar.

@cewe jag har gjort det samma tidigare, men fått andra värden. Har då använt styrkelabbets (men det borde vara samma formel som man använder?) och med denna sidan anser de att jag bör kunna äta mer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 520
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21