Vikttråden 2015

Säger som MarieJ. Jag har slutat äta för att vara snäll mot någon annan. Ibland säger jag bara tack men nej tack, ibland försöker jag förklara på ett snällt sätt varför jag inte kan äta just det personen bjuder på.

Får hoppas folk kan ta till sig när jag säger att det blir för mycket socker :)

Idag var jag duktig och var på gymmet INNAN jobbet (jobbar inom handel 9-18 och har dessutom3-4 mil till jobbet). Tänkte försöka göra det alla 3 dagar i veckan jag jobbar men iaf 2 dagar.

Blir alltid lika imponerad av folk som fixar sådant, själv är jag glad om jag tar mig till skolan i tid och någorlunda har lyckats borsta ut håret och överhuvudtaget fått på mig något vettigt i klädväg :o

Imorse var iofs alla hästarna, med sammanlagt femton miljoner olika täcken, ute innan åtta. Och innan nio hade jag dessutom orkat rida en sväng :D

Får tänka på det, men svårt när man kraschar. Men ska oxå försöka mitt bästa på att det inte blir någon till gång.

Ja när blodsockret är i skosulorna och man bara skakar är det svårt att tänka klokt. För mig händer det typ en gång om året, intressant nog just idag. Var hemma så jag åt lite potatissallad och rostbiff. Eller ja, jag äter ju alltid lite.

på vägen hem från skolan skulle jag bara "svänga förbi affären" men fastnade i affärer i flera timmar och då fick det bli en påse salta nötter för att orka med det (utan att börja försöka bita av huvudet av sambon ;)), men det kändes i alla fall som ett bättre alternativ än något annat jag kunde få med mig kallt från affären och äta i bilen.

När jag räknade på det inser jag att 50g nötter utgör nästan en tredjedel av alla kalorier jag ätit idag :eek: Var väl iofs tur att jag fick i mig dem då, för jag och sambon skulle vara så himla duktiga och prova nya maträtter så vi köpte för första gången någonsin en helfabrikerad soppa... och den var vidrig :yuck: Vi får nog hålla oss till att laga vår egen mat även i fortsättningen :laugh:

Blir alltid lika imponerad av folk som fixar sådant, själv är jag glad om jag tar mig till skolan i tid och någorlunda har lyckats borsta ut håret och överhuvudtaget fått på mig något vettigt i klädväg :o

Imorse var iofs alla hästarna, med sammanlagt femton miljoner olika täcken, ute innan åtta. Och innan nio hade jag dessutom orkat rida en sväng :D

Jag gymmade innan jobbet när jag började vid 07 och bodde i stan.

Nu börjar jag 03.30-05 och har 10mil till jobbet, ibland kletar jag på lite mascara som får sitta hela veckan..,

Får hoppas folk kan ta till sig när jag säger att det blir för mycket socker :)

Tycker att varje gång jag säger någonting sådant får jag höra saker i stil med "men du som är så smal, du kan gott äta den" :banghead:

Jovisst, jag ligger väl inom spannet för att vara normalviktig (även om jag var uppe och vände vid gränsen till övervikt), men smal är jag verkligen inte. Och även om jag vore det borde jag väl få ha preferenser för vad jag stoppar i mig :confused: Speciellt svärmor (som f.ö. är gravt överviktig) har gärna åsikter om jag inte äter tillräckligt med fikabröd. Som att fikabröd på något sätt skulle tillföra något i kostcirkeln?

Tillägg: Är det så att någon någon enstaka gång köpt/bakat något specifikt åt mig brukar jag äta i alla fall en bit av det, känns artigast så och så länge det inte blir för ofta tänker jag att det varken gör till eller från.

Jag har faktiskt lyckats ta tag i saken den här veckan. Inget mera "mycket snack, men lite verkstad". Jag har börjat använda Lifesum. I början var jag skeptisk, men hittade fler och fler funktioner, t.ex. att man kan lägga in sin egen energiförbrukning för sina aktiviteter istället för att använda Lifesums egna skyhöga beräkningar. Så nu är jag rätt nöjd. Det är ju trots allt rätt motiverande att pilla med siffror!

Den enda nackdelen är att det är tyngre att träna eftersom jag har lagt mig på en viktnedgång på 0,5 kg i veckan, men det är inte hela världen just nu eftersom jag ändå mest lågpulsar. Bökigare blir det nog när jag börjar träna hårdare igen, då vill jag både ha ordentligt med energi i kroppen och få till ett återhämtningsmål efteråt. Det kan bli riktigt utmanande att få till i budgeten.

Gud. Jag skulle inte ha sagt något. Idag har jag känt mig helt seg i kolan av energibrist. Jag hoppas att det är övergående.

Jag är lite impad själv också får jag erkänna :p

"Problemet" är att jag har långt till stan och om jag inte gymmar de dagar jag jobbar så måste jag ligga och köra även de lediga dagarna vilket inte känns ekonomiskt försvarbart. Dessutom är de lediga två dagarna i veckan efter varandra och den ena av dom är rid-dag med min medryttare/kompis och på helgen gäller inte mitt gymkort. Så man kan säga att situationen tvingade mig och så känns det smidigt att ha träningen avklarad för man får ändå inget vettigt gjort innan eller efter jobbet normalt sätt.

Tycker att varje gång jag säger någonting sådant får jag höra saker i stil med "men du som är så smal, du kan gott äta den" :banghead:

Jovisst, jag ligger väl inom spannet för att vara normalviktig (även om jag var uppe och vände vid gränsen till övervikt), men smal är jag verkligen inte. Och även om jag vore det borde jag väl få ha preferenser för vad jag stoppar i mig :confused: Speciellt svärmor (som f.ö. är gravt överviktig) har gärna åsikter om jag inte äter tillräckligt med fikabröd. Som att fikabröd på något sätt skulle tillföra något i kostcirkeln?

Tillägg: Är det så att någon någon enstaka gång köpt/bakat något specifikt åt mig brukar jag äta i alla fall en bit av det, känns artigast så och så länge det inte blir för ofta tänker jag att det varken gör till eller från.
Dom har nog aldrig tänkt på att det finns en anledning till att du är "smal".

Ja när blodsockret är i skosulorna och man bara skakar är det svårt att tänka klokt. För mig händer det typ en gång om året, intressant nog just idag. Var hemma så jag åt lite potatissallad och rostbiff. Eller ja, jag äter ju alltid lite.

Verkligen, man känner sig smått hjärndöd.

Ja absolut. Om ngn gjort ngt extra för en personligen blir det ju svårare. Men för mig är det viktigt att inte äta av fel anledning.

Får försöka ändra mitt tänk ännu mer. Just nu håller jag mest på med fixa till mängderna med läsk å chips som har ätits och druckits under helgerna.

Får försöka ändra mitt tänk ännu mer. Just nu håller jag mest på med fixa till mängderna med läsk å chips som har ätits och druckits under helgerna.
För mig är det en principsak mest. Händer ju inte mkt av att man smäller i sig lite kalorier vid ett tillfälle.
Helgerna är "livsfarliga" för mig.

Aha, jag började väl närma mig överviktig jag med. Men jag var aldrig där innan jag insåg. Men dom på jobbet tycker jag har helt okej vikt, medans av släkt får jag höra att jag är tjock. Vilket suger och inge roligt att umgås med dom när dom säger sådana saker hela tiden.

För mig är det en principsak mest. Händer ju inte mkt av att man smäller i sig lite kalorier vid ett tillfälle.
Helgerna är "livsfarliga" för mig.

Helgerna har varit absurda för mig, på fredagen var det lätt 5 pepsi burkar + 1 1/2 liter pepsi flaska + chips eller något liknande.

Helgerna har varit absurda för mig, på fredagen var det lätt 5 pepsi burkar + 1 1/2 liter pepsi flaska + chips eller något liknande.
Jag är helgmissbrukare ätmässigt och kämpar med lagom. På lördag får det bli grönsaker med dipp och inget mer. Går lite bättre om jag bestämmer i förväg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur