Vikttråden 2015

Ah så du går in i ketos för att förbränna mer fett?
precis, i alla fall teoriskt ska man bränna mer vid dietär (kostrelaterad) ketos :)(du är i ketos när du svälter också men det är en sämre "typ" av ketos)
När man fastar eller äter VLCD (verylowlcaloriediet) är man i ketos. Samma sak när du vaknar på morgonen och inte ätit under natten.

Alltså... hur många kcal innehåller en pizza egentligen? :confused: En vanlig med tomat och ost typ? Och hur mycket av det är osten? Tycker jag hittar alla möjliga siffror mellan allt från 500-3500 när jag googlar :banghead: Dessutom vill jag ju veta hur mycket det går att räkna bort med osten.

Alltså... hur många kcal innehåller en pizza egentligen? :confused: En vanlig med tomat och ost typ? Och hur mycket av det är osten? Tycker jag hittar alla möjliga siffror mellan allt från 500-3500 när jag googlar :banghead: Dessutom vill jag ju veta hur mycket det går att räkna bort med osten.

runt 1500-2000 kcal har jag fattat det som men om dom menar utan kebabsås och sånt vet jag inte men gissar att det är en utan sås.

Jag gjorde hemmapizza och kom upp i nästan 1000 kcal trots att jag tog liten bit och att det mest var grönsaker på, det onyttiga jag hade på var mozarellaost och lite riven ost uppepå. Mjölet i degen verkar vara det som gör att det drar iväg som mest och ja osten på men mjölet var mest avgörande på min. Då tyckte jag ändå att min såg väääääldigt mycket nyttigare ut än den köpta och mindre. Jag hade nog räknat minst 1500 kcal på en köpt oavsett ost.

Här står vågen still och igår blev det muffin och delicatoboll för jag mådde allmänt skit efter att tagit negativt gravidtest så jag tyckte jag behövde en rejäl fika med sambon. Idag verkar jag dock snarare hamna lite under men det gör inget för imorgon är det fredagsfika på jobbet och det vill jag nog ha lite grann av ifall det är något gott för det är enda gången på veckan som vi verkligen sitter ner på jobbet och har en trevlig stund.

Hoppas vågen rör sig imorgon iaf, kan ju lika gärna hända lite om jag ändå inte ska vara gravid och när man inte mår så himla bra *tycker*. Glad att jag iaf inte känner att jag vill tröstäta, alltid något.

Vetetekaka med ost och kaffe 6:45
Ca 200 gr torsk gjord i ugn med bara salt och peppar, uppskattningsvis en och en halv dl kokat fullkornsris och lite wokgrönsaker. 11:30
1 apelsin och kaffe 13:30.
60 min cykel på gymmet. Nästan 26 km.
2 rågrut grovt med ost. 16:00
Fil, en halv banan, pumpakärnor och havrekuddar. 18:30.

En arbetskompis bjöd på dumle wafer. Såg gott ut men avstod och det var inte jättejobbigt.

Foten är lite bättre.

Det intressanta är att en fryst Dr Oetker-pizza innehåller 754 kcal. Visserligen är de inte fullstora men det är ändå bra mycket mindre än vad man räknar på en "vanlig".

Det intressanta är att en fryst Dr Oetker-pizza innehåller 754 kcal. Visserligen är de inte fullstora men det är ändå bra mycket mindre än vad man räknar på en "vanlig".
Det måste hänga ihop med osten på pizzan? Att hämtpizza har mer och fetare ost.

Igår... Hm.

Delikatessknäcke med ost.
1/2 burk vitalinea pro, ca 80g.
En halv mörk fralla med ost, skinka och lite grönt. Äter "locket".
En liten skål köttgryta på oxfilé.
En liten skål chips. Typ som de minsta påsarna man kan köpa.

Och så te med mjölk, kanske 4dl lättmjölk totalt.

Jag måste äta i bilen på vägen hem. Igår fick hunden både en sandwich (glassen) och en lakritsstång. När jag inte äter något vettigt på vägen hem så är jag så hungrig/sugen/tom att jag direkt återfaller i gamla ovanor (ok hunden hade inte fått något alls förut och chipspåsen hade varit fullstor). Att omfattningen är mindre hjälper ju inte.

Idag har jag således varit duktig och gjort en smörgås på proteinbröd med ost skinka tomat och ägg.

Men nu är jag så förkyld att jag tappat matlusten helt, dricker knappt ens te...

Livet är inte lätt :p :rofl:

Vågen är lite osamarbetsvillig men uniformen sitter definitivt lösare. Även nytvättad ;)

Idag tog äntligen vågen ett hopp ner från 60,6 kg till 60,0 kg !! Precis vad jag behövde nu. Snaaaaart kanske den behagar hoppa under 60-strecket. Men känner i kroppen att den fastar till sig mer och mer av alla träning så jag tyckte nästan vågen borde gå ner och det hade den ju.

Jag gjorde en god kalorisnål gryta igår lite på en spik och mättande.

Fräs lök, paprika, blomkål, champinjoner i kardemumma, curry, spiskummin eller vad du har hemma.
På med krossade tomater och lite vatten. I med kidneybönor. Puttra till blomkålen är mjuk.

Servera med ris/grönsaker.

Orkade faktiskt inte till gymmet igår så hunden och jag tog en långpromenad (eller ja lång i våra ögon mätt) men det gjorde att jag för första gången kom upp i över 10,000 steg på fitbit-armbandet. Enda gångerna det händer är när jag rider annars.

Kommer till jobbet och en anställd som ska sluta har med sig baklava , är inte speciellt förtjust i söta bakverk men är det något jag INTE kan motstå så är det baklava :nailbiting:

57.5 kg stod vågen på idag! Det är typ mitt mål.
Krävs iofs en del att hålla det men skönt ända.
Börjar ana lite halsont men hoppas att det vänder och att det inte blir något av det.
Trevlig helg!

Kommer nog inte gå ner något denna vecka, risk för uppgång snarare. E som fyllde år bjöd på dom där goda fyllda muffinsarna som jag inte kan motstå, fika/lunch som jobbet bjöd på korv med bröd med ät ät ät så kan ju inte säga att dom är snåla iaf :D, å så en nyfödd bebis å farmor ville så klart bjuda på fika den glada dagen. Köpte 2 burkar läsk igår för hela veckan känns ju sisåfär fin... Men men nya tag idag fortsätta med mitt utbytte av det vita brödet på subway till nyttigt och har slutat med dubbel osten.

Helt okej matdag här. :banana:

Tackade nej till kanelbulle när jag var hos en väninna och fikade, då jag var bortbjuden på kvällen senare.
För att jag inte skulle vara snorhungrig och äta för mycket gomat så åt jag en lättsallad innan jag åkte. Åt inte upp hela portionen kvällsmat, smakade på efterrätten och sedan blev det ännu mer efterrätt efter det. :o

Blev inte så där koma- mätt och hade inte behövt äta den där sista efterrätten (:cautious:) men all in all så kändes det alldeles lagom. :)

När jag räknar på det jag ätit under dagen och uppskattar kvällsmaten (vilket alltid är jäkligt svårt) så har jag ändå hållit mig rätt bra till mina kalorier.

Ska försöka satsa på liknande upplägg av mat imorgon, då jag ska ut med en väninna och ta en öl innan jobb. (Mitt sätt att unna mig ;))

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
*inlagd, ingen uppgift* 4/10
91.8 11/10
90.2 18/10

89.5 25/10
88.2 1/11
87.3 8/11
85.9 15/11
85.2 22/11

83.4 29/11
82.6 6/12
81.7 13/12
79.5 20/12

78.7 27/12
78.5 4/1
77.0 10/1
76.4 17/1
74.9 24/1

74.2 31/1
73.5 7/2
73.7 14/2
72.2 21/2
71.6 28/2

Inte så mycket totalt i februari men nedåt iaf! (Och jag vet, 2.6kg är inte lite heller).

Så retligt bara att vara så nära den där 6-an och så går det segt :p

weight.png

Idag är jag äntligen under 60-strecket *glad*.

Snacka om att det verkligen går upp och ner som en jojo. När man tittar på hela diagrammet så är det väldigt sick-sack men topparna har ändå blivit lägre och lägre. Har hänt mycket i kroppen med all träning så även om vikten hoppat lite upp och ner så har det känts i kroppen att det gått på rätt håll hela tiden även om det stannat av några dagar då och då.

26/1 - 62,5 kg (precis efter MA och skrapning)
2/2 - 60,9 kg
9/2 - 61,4 kg
16/2 - 61,1 kg
23/2 - 60,8 kg
1/3 - 59,6 kg

Idag är jag äntligen under 60-strecket *glad*.

Snacka om att det verkligen går upp och ner som en jojo. När man tittar på hela diagrammet så är det väldigt sick-sack men topparna har ändå blivit lägre och lägre. Har hänt mycket i kroppen med all träning så även om vikten hoppat lite upp och ner så har det känts i kroppen att det gått på rätt håll hela tiden även om det stannat av några dagar då och då.

26/1 - 62,5 kg (precis efter MA och skrapning)
2/2 - 60,9 kg
9/2 - 61,4 kg
16/2 - 61,1 kg
23/2 - 60,8 kg
1/3 - 59,6 kg

Jojo...

Igår var världens sämsta matdag. Stod på benen precis hela dagen, hann inte handla så det blev en liten grönsallad till frukost och två portioner yoghurt under dagen. :crazy:
Två 40 cl öl på kvällen och jag hade hoppats på lite jordnötter att äta under jobbpasset men de var slut. :meh:
Så det blev en liten påse chips och en ostfralla när jag kom hem 7 i morse.

Har precis ätit dagens frukost, en fralla med ost/ avokado på. Jag kommer kunna reglera kaloriintaget ganska enkelt idag. Jag känner mest att jag behöver anstränga mig mer så att det blir riktig mat, istället för lite grönsallad eller endast yoghurt.

Nu ska jag hämta hem en häst och handla efter det! :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur