Vikttråden 2015

Vet inte vad som hände igår, min mage var som ett bottenlöst hål. Till slut fick jag lov gå och lägga mig för att slippa suget.

Maten på dan gick hur bra som helst och energimässigt låg jag bra till enligt Lifesum. Men sen efter träningen, fy vad jag var hungrig :nailbiting:

Träningen gick super, fasiken vad lång jag ändå kommit träningsmässigt. För 1,5 månad sen orkade jag max level 3 på crosstrainern och 55-60W i effekt. Igår var jag uppe på level 10 och 105W. Då för 1,5 månad sen klarade jag max ett varv i cirkelrummet sen var jag heeeelt slut, igår körde jag tre varv på raken
Körde även ett intervallpass på crosstrainern som avslutning.

Tråkigt bara att inte vågen visar samma framsteg, men man kan ju inte få allt tydligen :meh:

Vet inte vad som hände igår, min mage var som ett bottenlöst hål. Till slut fick jag lov gå och lägga mig för att slippa suget.

Maten på dan gick hur bra som helst och energimässigt låg jag bra till enligt Lifesum. Men sen efter träningen, fy vad jag var hungrig :nailbiting:

Träningen gick super, fasiken vad lång jag ändå kommit träningsmässigt. För 1,5 månad sen orkade jag max level 3 på crosstrainern och 55-60W i effekt. Igår var jag uppe på level 10 och 105W. Då för 1,5 månad sen klarade jag max ett varv i cirkelrummet sen var jag heeeelt slut, igår körde jag tre varv på raken
Körde även ett intervallpass på crosstrainern som avslutning.

Tråkigt bara att inte vågen visar samma framsteg, men man kan ju inte få allt tydligen :meh:

Magkatarr eller hormoner ;)

Magkatarr eller hormoner ;)

Hormoner är ju inte uteslutet, är väl dags för ägglossning snart. Men det var inte riktigt den känslan heller
Men känslan var mer att musklerna sög åt sig allt jag stoppade i mig och inte var riktigt nöjda med hur glykogenlagren fylldes på typ
Men jag vill inte ha överfulla glykogenlager, jag vill kroppen ska bränna fett istället :cautious:

Hamnat i en grav matsvacka... blir tokig på mig själv.
Åt första målet 9.30:
Havregrynsgröt med sylt och havremjölk
2 stekta ägg

Sen åkte jag till affären efter jobbet och gjorde dåliga val:
1 värmpizza med aioli
Lösviktsgodis
En kanelbulle med vaniljkräm
Ett wienerbröd
Cola light

Bra där.... nu sitter jag och vill bara spy upp allt.
Måste bli bättre på att fixa mig mellanmål på jobbet så jag inte åker och handlar på tom mage... men det får bli på onsdag när lönen trillar in igen.

Funderar också på att köpa en såndär mixer också som man bara mixar i och sen kan ta med sig en shake så jag får mig lite frukost...

Slutade med att jag hängde över toan igår. :down:

Har beställt en to go blender nu så jag ska börja testa göra frukostsmoothies och se hur det funkar. Idag fick jag i mig 2 stekta ägg till mellanmål!

Idag har kroppen fått en chock! 1 mils promenad i varierad terräng i raskt tempo, tog 1 tim och 55 min. Sen nu på em blev det ca 35 min ridning, så det har blivit mycket motion idag :) Min stegräknarapp fick nog också en chock, hela 15 000 steg idag :p

Idag har jag ätit världens största frukost i Bryssel. I princip alla dagens kalorier gick åt. På grund av mina allergier så passar jag alltid på att äta så mycket jag kan när jag är på resande fot. När det finns sådant som jag kan äta alltså. Man vet aldrig när man får mat nästa gång. Igår fick jag ingen lunch t.ex.

Som grädde på moset så glömde jag mina löparskor på jobbet innan jag skulle åka hit så den planerade sightseeingen nu på morgonen gick om intet.

Nåja, detta får väl räknas som en engångsföreteelse eller force majeure eller något.

Det var nog tur att jag åt för kung och fosterland i morse, för inte fick jag någon lunch idag heller och nu sitter jag på flygplatsen utan något att äta och med rejäla förseningar på gång. Jag ska nämligen mellanlanda på Kastrup: http://www.dn.se/ekonomi/forsenade-och-installda-sas-flyg/

Mitt flyg från Bryssel är på grund av strejken försenad med över en timme och huruvida jag kommer vidare från Kastrup är extremt ovisst.

Här är också ett stort "hål" i magen igår och idag. Känns som jag aldrig blir mätt men har klarat hålla maten ändå men är lite frustrerande. Har också känt mig lite extra trött på kvällen och i kroppen så jag tror det är träningen som gjort det. Har ju tränat mycket sista tiden och varje dag så jag gissar att kroppen behöver lite extra.

Försöker kravla mig tillbaka på en bra nivå av mat.
Idag blev det två knäckemackor med 1 kokt ägg uppdelat på dem.
Sallad med 1/2 avokado, solrosfrön och lite prästost.
Samma sallad till kvällsmat nu, men även med stekt fejkon och blomkål till.

@Philosophia lider med dig Philosophia att sitta hungrig på en flygplats är inget kul. Särskilt om det nu är så att du inte kan hitta något att äta p.g.a. allergier. Blodsockret brukar doppar som ett brev på posten. Du tål inte nötter? De flesta flygplatser har TGR numer och där brukar de sälja både nötmixer och fruktmixer.

En smörgås med ost och kaffe 6.30
55 min motionscykel, 23 km.
1 äpple 10.00
Matlåda med två kycklingkorvar, wokgrönsaker och uppskattningsvis ett par dl kokade makaroner. 12.30
Två knäckebröd, två kokta ägg och en ostskiva. Kaffe. Ca 17.30
1 apelsin 19.30

Har ont i foten och blir riktigt nere av det. Känner mig så pigg i kroppen och är inne i ett bra flyt och vill träna utan att ha ont.

Min sambo lagar alldeles för goood mat! :cry: Nu vart det en helt ordinär ugnsbakad falukorv med mos, men ändå var det såå svårt att inte bara lassa upp en alldeles för stor portion på tallriken. Jag gillar ju inte ens falukorv i vanliga fall, så att han tillagar den såå gott är definitivt elakt! :mad:

Det är liksom så synd om mig när jag kommer hem lite frusen och trött efter att ha varit ute med hästen i regnet, sätter mig i soffan och får en varm, gosig katt i knät och sedan varm middag serverad en kvart senare utan att behöva lyfta ett finger :angel:

Men, men, ska jag överäta på någonting så är det väl bra om det i alla fall är riktig mat (:up:) och så får jag väl fortsätta jobba på att få till mer sallad till maten så att jag inte lägger för mig lika mycket annat. Värre med chokladbitarna som slank ned till förmiddagskaffet i så fall :cautious:

Igår åt jag nästan ingenting, mådde mest illa. En burk kvarg och en barnmatsburk och så te. Och en skumtomte min kropp avskydde.

Idag började jag stort med en delikatessknäcke med bregott och cheddar :d
Till lunch/frukost en burk Vitalinea Pro (kvarg med sylt typ).
Eftermiddag en barnmatsburk, något kött med pasta.
Till middag oxfilé, sallad och en potatisbakelse. Kanske 50g av vardera.

Och te, alltid te, med mjölk av varierande färg.

Idag bestod min middag av en semla... :angel:
Imorgon är bättre mat ett måste. Lite krasslig och ska försöka träna på kvällen ändå, så då måste jag ätit ordentligt. Annars kommer jag aldrig palla marklyft på Crossfiten :D

Väg och mätdag idag och jag är liiiite nervös. Såg ok ut på min våg hemma, men jeans på. Men min vikt flukturerar något helt otroligt just nu.
Fast viktigast är att jag minskat något i fettvikt samt behållit muskelmassan.
Äter ju något mer kolhydrater även om det hamnar inom intervallet för Lowcarb, men funderar på att köra väldigt strikt två veckor med avbrott för helgerna samt kanske lägga in lite periodisk fasta igen. Något måste jag göra.

Har bara bläddrat igenom tråden lite.
Får man va med?
Hur har ni lagt upp mat och träning?
Jag har lovat mig själv att gå ner 8 kg innan hösten = ca 1,5 kg i månaden. Det är väl ändå rimligt?
Men hur??? Hur börjar man?
Jag dras med en jäkla hälsporre som gör att jag inte kan springa, och jag är tom riktigt sugen på att komma igång med löpning igen!!! Vad gör man istället?
Hästen ger ju lite motion iaf, tack och lov. Sitter stilla på kontoret hela dagarna annars :meh:.

Får man va med?
Jag har lovat mig själv att gå ner 8 kg innan hösten = ca 1,5 kg i månaden. Det är väl ändå rimligt?
Jag dras med en jäkla hälsporre som gör att jag inte kan springa, och jag är tom riktigt sugen på att komma igång med löpning igen!!! Vad gör man istället?
Hästen ger ju lite motion iaf, tack och lov. Sitter stilla på kontoret hela dagarna annars :meh:.

Drar ner på kcal-intaget.

Får man va med?

Äter lowcarb just nu och ska gå över till strikt LCHF har jag just exakt nu bestämt mig för (gick ner 10 kg i våras på strikt LCHF utan träning så det funkar)
Nu tränar jag istället 5-6 ggr i veckan inkl ridlektion + 30 min lunchpromenad med hunden

Jag har pålagringar på hälbenen och måste tänka väldigt noga vad jag gör. Kör därför crosstrainer istället för löpbandet när jag kör cardio-intervall och absolut inget springande på hård asfalt.

Tränar för att bygga styrka mer än viktnedgång. Även om mer muskler ökar basalförbränningen.
Men behöver styrkan för att förhoppningsvis slippa framtida diskbråck och andra åldersproblem

Igår åt jag nästan ingenting, mådde mest illa. En burk kvarg och en barnmatsburk och så te. Och en skumtomte min kropp avskydde.

Idag började jag stort med en delikatessknäcke med bregott och cheddar :d
Till lunch/frukost en burk Vitalinea Pro (kvarg med sylt typ).
Eftermiddag en barnmatsburk, något kött med pasta.
Till middag oxfilé, sallad och en potatisbakelse. Kanske 50g av vardera.

Och te, alltid te, med mjölk av varierande färg.
Men du, när du är nere på din ideala vikt - hur ska du kunna klara dig på så lite mat? Du kan ju inte överäta ju, men du måste ju kunna äta så kroppen får nog med näring.
Hur funkar det?
*nyfiken*

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka