Vikttråden 2015

65,1 kg igår, inte så konstigt efter helgen dock. Får se hur det ser ut senare i veckan. På g att få mens oxå tror jag så är nog lite extra vikt där oxå isåfall.

Nu i morse försov jag mig igen, så ska jag träna i dag får det bli i kväll. Får se om det går. :crazy:
Heh, det kan jag ju glömma tack vare SJ och Trafikverket. Sitter på ett tåg som är mer än en timme försenat och när jag kommer fram ska jag handla mat, förhoppningsvis hinna låna en bok på bibblan, köra hem, laga mat, äta... Ingen löpning i dag heller mao. :meh: Fick en lunchpromenad iaf; 3 km i långsamt tempo. Yay. (Ja jag är bitter.)

Heh, det kan jag ju glömma tack vare SJ och Trafikverket. Sitter på ett tåg som är mer än en timme försenat och när jag kommer fram ska jag handla mat, förhoppningsvis hinna låna en bok på bibblan, köra hem, laga mat, äta... Ingen löpning i dag heller mao. :meh: Fick en lunchpromenad iaf; 3 km i långsamt tempo. Yay. (Ja jag är bitter.)
Såna dagar får man vara bitter :wtf:

Helt slut efter dagens träningspass! Mycket fokus på bålen och benen, känner redan att jag kommer få det rejält kämpigt imorgon. Det var till och med så att jag körde lite extra stretching när jag kom hem. Får se om jag kommer upp i sadeln imorgon. :p

Jag undrar även om det finns någon som sitter inne på goda couscous- salladsrecept? Känner att jag behöver lite variation i kosten. Gärna med bönor och linser och goda röror till.
Jag har en favorit med massa citron i, delade körsbärstomater och mängder med persilja i. Gärna fint hackad schalottenlök i också, brukar ätas med hemgjord tzatziki och grillat. :d

64,6 kg gårdagens invägning. Får se om det blir nån viktnedgång denna vecka, månadsfika idag på jobbet: glass med bananer, sylt och chokladsås. Det kombinerat med att jag har mens och dom köpte en byta laktosfritt till mig och en annan laktosintolerant att dela på och det finns ingen frys på jobbet....

Vågen gick upp ett par hekto förra veckan och ligger kvar. Mens och svårigheter att hålla sig på mattan pga dåligt psykiskt mående är nog orsaken.

Antalet kcal är inte så högt men jag väljer fel när jag mår dåligt och det märks direkt.

Jag hoppas att jag snart får kallelsen till första besöket inför IVF snart. Eller ägglossning. Jag är väldigt nära gränsen för vad jag orkar med psykiskt just nu.

Urgh mens och exet kom förbi. Seriöst varje gång jag börjar få sova nätterna igenom eller iaf lyckas somna om får jag antingen ett långt jäkla email eller som nu skulle hämta upp ett par saker å ska envisas med å prata å hålla på. Gah ge mig en jäkla slägga eller nåt vill iaf få sova. Mår man skit igen stor lust att bara skippa äta riktigt å grabba något onödigt skit. Ska försöka hålla mig till popcornen (tur att affärerna stänger snart).

68.4 idag. Jag blir vansinnig :banghead:
From imorgon blir det enligt detta:
IMG_0338.png

Och ännu mer träning!

Argh! Allt går bara utför. :banghead: Eller kanske snarare uppför. :meh: Ingen träning utöver promenader, för mycket mat, för mycket godis, för mycket snask... I dag tog jag på mig ett par jeans som jag inte använt på närmare 2 månader. De satt inte vackert.

Jag vill ut och springa på lunchen i morgon men vi har möte bara 45 min efter att jag brukar ge mig iväg. Men skippar jag att tvätta håret och sen kastar i mig maten så borde jag nog lyckas. Jag insåg i dag att jag väldigt gärna vill springa en halvmara den 25 juli men har ju minst sagt en bit kvar till den distansen.

Återkommer med vikt i morgon. Hu. :cool:

Vägde 59 kg på torsdagsmorgon men efter en torsdagkväll, fre, lör, sön hos vänner och enorma mängder godis, pizza, kalasfika och mycket av det mesta känner jag mig som en boll.
Får försöka skärpa mig ett tag nu. Vardagar är oftast inga problem. Är tillbaka i tjänst så det blir ju lite mer än bara stillasittande som det har varit mkt av på slutet. Och så cyklar jag ca 5 dgr i veckan.

61 kg står vågen på nu. Jag är stolt över mig själv att jag fortsätter med att äta små portioner och ta mycket grönsaker, däremot äter jag något typ av godis varje dag, men skillnaden nu är att jag istället för att äta en halv chipspåse, tar 3 nävar lägger i en skål och sedan har jag bara den skålen att äta av och då tar jag ett chips i taget och verkligen njuter av det. Samma med godis, tar ett par bitar.

Men förra helgen däremot hade jag en helt fri dag där vi svullade så mycket det gick, köpte godis på hemmakväll. Jag köpte så mycket som jag brukade göra innan jag började med bantning, och vi åt framför en film. Men fy fan vad dåligt man mår efter?! Det slog mig verkligen hur illamående gasig proppmätt och bara mår dåligt av att äta massa godis. Kroppen mår så mycket bättre när man låter bli, det är inte ens värt det trots att det är precis när man äter.

Återkommer med vikt i morgon. Hu. :cool:
Vikten låg mirakulöst nog på 64,8, alltså ungefär som förra veckan. Det var ju trevligt om än oförtjänt.

Löpningen gick det sämre med. Allt gick emot mig så jag kom inte ut i dag. Gör ett nytt försök i morgon bitti.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur