Vikttråden 2015

Roade mig idag med rygg/övningar/balansövningar, hållningsövningar (ingår iofs lite i ryggträningen) och insåg då att jag 1) har starkare magmuskler än jag var medveten om 2) jag är uppenbarligen vigare än jag visste om O_o och 3) balansen/stabiliteten i ryggen är rätt kass!

Låg plant på rygg och använde magmusklerna för att dra upp rumpan från golvet och sen dra underkroppen uppåt. Typ som att kura ihop sig fast omvänt då iom att man har utgångsläge platt på rygg och jag nådde inte helt runt så fötterna eller knäna nuddade golvet bakom huvudet, kom bara såpass att knäna var i jämnhöjd med kinderna och det är jag ändå rätt så nöjd med i dagsläget :up:

Ajj vad jag har ont i halsen! Tränade i måndags trots att jag mådde kasst, inget jag ångrar i efterhand. Mer än att jag mådde såklart sämre av det. :mad:
Har därför levt på glass de senaste dagarna, men hade tänkt att i morgon så har jag bestämt mig för att jag ska vara frisk.
Men har rejäl lust och åka och köpa mer glass. :(

Jag behöver verkligen ge mig in här, igen.

Var nere på 61,6 för några veckor sen. Idag stod vågen på 64,6. Wääh. En del av det är nog dock vätska, men det tar ju plats det med.

Aja. Nya tag.

Och jag ska boka in ett besök hos en dietist för att få kolla på min skenande vikt. Visserligen tränar jag ganska mycket men behöver ändå gå ner 5 kg. Jag tror mina portionsstorlekar har ökat och jag slarvat med pålägg, dvs tagit mer än jag får. Så trist det här är. Nu förstår jág verkligen att detta är en livslång kamp med den jäkla vikten. Igår vägde jag 74.1 kg och jag ska vara under 70 kg. Jag äter inga sötsaker alls, och jag slarvar inte med mellanmål, äter regelbundet. MEN, jag äter ju för mycket uppenbarligen. Så nu måste jag minska på allt, igår kväll till mellanmål åt jag två knäckebrödsmackor och ett ägg, men då hade jag ätit för lite under dagen. Det skulle ha räckt med ett ägg.

50% av högsta registrerade vikten hos överviktsenheten.

:)

Går det så går det. Om inte så är det ingen katastrof.

Aha! Symboliskt tal, liksom?

Det är ju ingen galet låg vikt, men lågt är det ju. Bra om det inte är en katastrof om det inte går. Själv kan jag inte hålla ett så lågt bmi, för jag står inte ut med att äta så lite och så kontrollerat som det skulle kräva.

Ja jag tyckte lät bra med 50% men jag tänker inte svälta för att nå dit. Ryms inte så mycket i budgeten nu heller :p

Trodde jag skulle vara nöjd med 65 men det kommer jag inte bli.

Ja jag tyckte lät bra med 50% men jag tänker inte svälta för att nå dit. Ryms inte så mycket i budgeten nu heller :p

Trodde jag skulle vara nöjd med 65 men det kommer jag inte bli.

Jag får kommentarer från ärliga, välmenande och kloka närstående om att jag ser för smal ut på ett sätt som inte är klädsamt vid bmi under 22, förutom att jag inte orkar hålla mig så smal. Det är löjligt små marginaler där. Bara vid ett par kilo mer, funkar allting. Just nu väger jag ytterligare något kilo mer, som jag håller på att göra mig av med så att jag kan lägga på mig dem igen under semestern sedan.

Sen är ju givetvis inte ens vikt så fix, utan varierar ju lite hela tiden. Jag räknar det jag väger måndag morgon, vilket nog också är det tillfälle då jag väger som mest under veckan.

Här går det upp och ner. Ingen ordentlig energi att hålla mina fastedagar. Pendlar mellan 81.5-82.5. Retsamt att jag inte tar tag i det så jag går ner mer, har ju trots allt kommit halvvägs typ. Men, gjort en premiär tur på cykeln och bara det jävla skitvädret ger med sig så blir det mer cykel till o från tåget.

106.8 invägning på överviktsenheten
102.2 8/9 flytstart
100.1 13/9
98. 20/9
97.0 27/9
95.5 1/10 operationsdag
89.5 25/10
83.4 29/11
78.7 27/12
74.2 31/1
71.6 28/2
69.9 28/3
67.9 25/4

66.9 9/5

66.7 idag (10/5) och det känns som att det har släppt lite igen efter ett par tröga veckor.

Och...

-40 uppnått :D :banana:

Är som sagt inte riktigt nöjd ännu men det går åt rätt håll. Jag har pratat igen med Reproduktionscentrum och ska kallas till läkartid i maj eller juni, har inte fått någon ännu så jag antar att det blir i juni. Det är väl på håret att de klarar vårdgarantin och jag kan nog egentligen flytta min IVF till Linné, jag ska fundera lite på det. Samtidigt vore det skönt att nå till målvikt innan jag blir gravid (för naturligtvis går det finfint med IVF, något annat orkar jag inte räkna med just nu) så att jag har något att sikta tillbaka på sen när det är dags att skaka av gravidkilona ;)

Dietisten sade på 6-månaderskollen att hon tyckte att jag gått ner det de förväntar sig nu och det är ju sant (13 BMI enheter totalt är den förväntade viktnedgången) men jag känner mig som sagt inte nöjd. Och det är fortfarande inget jättearbete att hålla mig på den här nivån. Är jag hyfsat strikt i veckorna så ryms det mer än väl utsvävningar i den nivån jag vill på helgen, än så länge är det ju så lite att det inte är någon fara. Men jag får ju passa på mängden, förstås.

weight.png

Jag får kommentarer från ärliga, välmenande och kloka närstående om att jag ser för smal ut på ett sätt som inte är klädsamt vid bmi under 22, förutom att jag inte orkar hålla mig så smal. Det är löjligt små marginaler där. Bara vid ett par kilo mer, funkar allting. Just nu väger jag ytterligare något kilo mer, som jag håller på att göra mig av med så att jag kan lägga på mig dem igen under semestern sedan.

Sen är ju givetvis inte ens vikt så fix, utan varierar ju lite hela tiden. Jag räknar det jag väger måndag morgon, vilket nog också är det tillfälle då jag väger som mest under veckan.

Jag väger mig lördag morgon :D Helt enkelt för att om veckan har varit bra så är det okej att sväva ut under helgen, har veckan varit dålig så får helgen vara lite "snål" den också.

Retliga 1 kg kvar till mål #1 :cautious: men ett hyfsat bra axel/ryggpass blev det på gymmet idag. Hade sällskap och fick tips på nya övningar och handfast hjälp med att få in tekniken :up: och jag lärde mig också att jag i dagsläget är 25 kg svagare i bänkpress än jag var som en vältränad 16-årig Gnist :D

Grattis @lil-sis!

Här hade jag trillat ner på 63,7 i går av någon obegriplig anledning. Men det var ju trevligt! Tyvärr hade det ökat till 64 i morse och säkerligen ökar det några hg till tills i morgon. Men jag är glad om jag lyckats ta mig under 65-gränsen på riktigt.

Träningen går fortsatt åt helskotta. Känns inte speciellt bra men jag får inte till det just nu :(

Måste dra i handbromsen. Tröstäter.
Fått ett litet bakslag i foten och kommer inte röra mig mer än det jag jobbar en stund och sen är det tjugo minuters cykling som gäller. Hur äter man sig ner i vikt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka