Vikttråden 2015

5:2 verkar funka bra, jeansen sitter lite lösare (vågar inte väga mig än)
Det borde inte ta så lång tid att gå ner mina trivselkilon

Fyra cykelpass på 45 min i bra tempo plus mycket promenader på jobbet denna vecka.
63 kg och fortfarande mer än på många år men 1.3 kilo ner sen i tisdags. Bara att fortsätta äta kontrollerat och ta ngn morot eller frukt som godis.

Droppade tre kilo när jag var i skärgården. Nu verkar de dock vara tillbaka :cautious::meh: var nog bara uttorkad eller nåt :nailbiting:
Måste börja räkna kalorier i guess...

Åter på gång med viktnedgång , då det gått käpprätt uppåt de senaste månaderna.
Nästan i samma format som när jag la in bilden och det känns inte bra.
Kläder som stramar eller inte går att knäppa och med mage som plussar över allt.
Startade med Viktväktarna online för snart 14 dagar sedan( första gången med dem). Trivs superbra med det konceptet! I fredags( 12dagar) så hade jag tappat 3,5kg!!! Bara 16,5 kvar, minst....

Jag har stått still en tid i träning och försökt mest inte frossa pga värken. Idag gick jag till gymmet igen för första gången på någon månad. Svetten rann överallt så kände mig som ett regnmoln :p Men gav inte upp. Pressade i alla fall 45 min innan jag lät mig gå hem. Körde fokus på armar då jag och min fjant ska leka ridskoleryttare i kväll så lär vara öm i benen ändå efter ridpasset ;)

Här har det inte gått så bra!
Inte katastrof, men inte som jag önskade då min karaktär envisas med att svika mig.
Har bara tappat 1,5 kg på två veckor.
Men idag kände jag mig riktigt stark i kroppen och klarade att jogga 8,2 km utan att kroppen skrek hela tiden. Det kändes riktigt underbart. Hoppas det hänger i nu och jag kan komma igång ordentligt igen.
Ska verkligen försöka klara maten bättre under veckorna.

Har även förhoppning om att kunna börja jobba 50 procent snart och då blir det ju betydligt lättare med maten.

Hej allihopa!
Nu hoppar jag in i tråden igen, det var ett tag sen nu och inget har hänt med mina kilon... men jag är glad att det inte blivit katastrof UPP nu i sommar :up:.

Men nu är det dax att göra ett ryck och försöka få bort några kilon igen.
Så tanken är att minska sockret i vardagen och börja motionera mera :p, så får vi se vad det kan ge.

Vågen är inte snäll mot mig men jag orkar inte svälta mig.
16 dagar utan sötsaker och vad jag kan hyfsat nyttig mat i hyfsad mängd.

Sitter och funderar på att börja räkna de kalorier jag stoppar i mig :o...
Är det någon som har tips på enkel sida som kan hjälpa mig att hitta hur mycket kalorier olika mat har?
Eller är det så illa att jag måste gå med i någon viktminskningsklubb :crazy::confused: jag hade tänkt slippa lägga ut pengar på det utan räkna på egen hand - räkna kan jag ju...:angel::p.

Är det någon som har tips på enkel sida som kan hjälpa mig att hitta hur mycket kalorier olika mat har?
Eller är det så illa att jag måste gå med i någon viktminskningsklubb :crazy::confused: jag hade tänkt slippa lägga ut pengar på det utan räkna på egen hand - räkna kan jag ju...:angel::p.
http://kostbevakningen.se/?foodinput=1 dl grädde

Tycker jag är bra, hoppas att du får nytta av sidan
Du kan skriva in mängd och mat för hela dagen och få bra koll.

@Scata
Har du en smartphone kan jag även rekommendera Lifesum som är en bra och lättanvänd app.
Den är gratis i grundutförandet och det räcker ganska långt.
Du kan även koppla ihop den med Runkeeper och lite andra träningsappar om du vill

Jag testar Viktväktarna online och är supernöjd efter drygt 2 veckor!

Jag testar Viktväktarna online och är supernöjd efter drygt 2 veckor!
Tack för tipset!

Nu har jag börjat bokföra vad jag stoppar i mig, använder matkollen. Jag börjar i den änden för att få en överblick. Gårdagen var faktiskt Ok :up:, inte för viktnedgång men som "bibehåll din nuvarande vikt". Bra att veta!

Funkar det inte att gå ner i vikt på egen hand så blir nästa steg att skriva in mig i något program, antingen viktväktarna eller viktklubb - dom verkar ha den sunda synen att få äta av allt men inte så mycket av det "onyttiga" :p.

Sockersuget tog över, fuskar just nu med en chokladbit till kaffet :down:
Lyckades klara mig i en vecka prick... :crazy: nåja på't igen bara :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka