Vikttråden 2015

Ligger fortfarande runt 62,5 och skramlar några hekto upp och ner. Är mycket nöjd så, med tanke på att fokus ligger på allt annat än mat och träning just nu. Men att renovera och städa ger iofs träning det också: jag dammtorkade väggarna i vardagsrummet igår och gjorde då knäböj i ett rasande tempo. Svetten lackade när jag var klar. Och innan det såpskurade jag golvet så svetten rann och musklerna kring skuldrorna blev nog lite förvånade.

Utöver det sprang jag en sväng med en kompis i onsdags och tog med dottern i barnvagn. Jättejobbigt var det. Nästa gång jag springer får det vara utan vagn så jag slipper känna mig så otränad :p

62.9 kg i går. Går segt men jag cyklade 45 mån-fre och idag har jag gått 5 km med jobbet. Och imponerad över att jag inte är hysteriskt godissugen. Ibland blir jag mindre sugen när jag sätter ett datum som jag ska hålla mig till och det är i mitten av september och det känns för tillfället ok.
Och jag hoppas lite på att vågen plötsligt ska släppa lite mer vikt.

Vågen hamnade på 57 kilo imorse, har köpt en ny som visar exakt vikt och inte himla olika om man lutar åt höger eller vänster. Har alltså passerat mitt mål med ett kilo såhär med en vecka kvar till när det egentligen skulle varit gjort.. Men snart är det semester! Stör mig inte ett dugg om jag råkar gå upp något enstaka kilo när jag lämnar köksvågen hemma. :)

Härligt att det går framåt och neråt! :) Och grattis @Karma till att ha kommit i mål! :banana: Bra kämpat! Vad har du för plan nu för att hålla vikten?

I går var vågen på väg att stanna på 61,9 men hoppade sen upp til 62,0. Jag som åt godis i förrgår, och inte så lite heller! :o I går åt jag några nävar chips och lite choklad också, plus att det blev pizza till kvällsmat. Men jag hade jobbat i skogen med att bära avverkade träd i över tre timmar, så det kändes inte alltför syndigt :p

Det gör lite ont i axlarna i dag, där träden legat an mot benet när jag balanserat stockarna på axlarna. Vi får se om jag får någon träningsvärk också - det har jag i låren efter mina knäböj när jag dammtorkade...

Jag ska kanske ut i skogen i dag igen. Det är himla roligt iaf!

Har ingen strategi för att hålla vikten sådär. Orkar inte äta lika mycket som tidigare.. Ska köra igång och gå ner mer när jag kommer hem igen, räknar med att gå upp några kilo pga. att jag återgår till att inte väga allt. Sen när jag gått ner så många kilon jag behöver så gäller det att räkna ut vilken kalorigräns som är ok för att jag inte ska gå upp igen, har jag tur kommer jag att kunna äta ca 1600 kcal sen för att hålla vikten.

Nu var det ett tag sen jag var inne här. Vid midsommar låg jag runt 81.5-82.5 kg. Sen blev det utomlands, sommarlov och utomlands igen med all inclusive dessutom... nu är det skola och vardag igen så det är väl dags att ta tag i det igen. Ca 84.5 ligger vågen på nu, så jag är ändå imponerad att det inte gått mer uppåt. Körde igång med 5:2 igen igår, fasta direkt. Ger det ett par tre månader, får jag inte till det så provar jag viktväktarna tänkte jag.
Träningsmässigt har det vart ridning i sommar bara. Men ska försöka få in lite gym/pass här i veckorna med. 1 core pass igår å 3 till inbokade den här veckan då jag bara har skola 2 dagar denna vecka. Hur mycket träning jag får till kommer hänga på hur mycket skola jag har.

Jag har fastnat runt höga 62 kg. Motionerar 5-7 dgr i veckan. Äter inte godis och vad jag tycker hyfsad mat och mängd.
Hur länge kan man vänta och tro att det ska släppa?
Och vad i hela friden ska jag göra om inget mer händer?

Jag har fastnat runt höga 62 kg. Motionerar 5-7 dgr i veckan. Äter inte godis och vad jag tycker hyfsad mat och mängd.
Hur länge kan man vänta och tro att det ska släppa?
Och vad i hela friden ska jag göra om inget mer händer?
Din kropp har anpassat sig till den låga kalorimängden kroppen går på sparlåga

Din kropp har anpassat sig till den låga kalorimängden kroppen går på sparlåga
Var och en får tro vad dom vill men jag tror inte på det. Äter inte svältkost heller. Äter rätt vanligt.

När jag i vanliga fall har gått upp ngr kilo och sätter igång att motionera, låta bli godis och tänka mig lite för vad jag äter så brukar det gå fort ner till min vanliga vikt. Men nu säger det stopp 3 kg över det. Och jag undrar varför.

Jo :) så fungerar min kropp
Äter jag mindre kan jag inte börja äta normalt igen. Då blir jag tjock
Då är din kropp nog ganska ovanlig. Den där grejen med att kroppen skulle "ställa in sig på svält" och liknande, är ofta kraftigt överdriven i viktminskningssammanhang. Snarare fungerar det nog som något att liksom "skylla på". Så det är olämpligt att använda det som förklaring.

Frågan har varit uppe och vänt åtskilliga gånger i de här viktminskningstrådarna, så det är inte riktigt värt besväret att göra en kort historia lång.

Så: det funkar inte så där, helt enkelt.

Ibland blir man förundrad över vad kroppen/vågen hittar på. 5:2 sen i måndags, mån tors är fastedagar. Igår stod vågen på 84.5 samma som jag vägde in mig på, idag 83.5 :eek: ett helt kg på en natt :confused::banana: man kan ju hoppas att det fortsätter hoppa neråt så här och kroppen inte bara lurar mig :D har dock röd vecka, som börjar gå över så kan ju vara det också :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka