Vikttråden 2015

Att ta bort mejerierna är ofta bra, men välj hellre mer grönsaker och rotfrukter än att lägga till frukt.
Ja, jag har frossat i frukt i helgen :) jag va så sugen..
Nu ska jag ta det lite lugnare med frukt under veckan.
Mycket grönsaker blir det jag ser fram emot olika soppor nu i höst också :d paelo är en perfekt höstdiet med alla goda rotfrukter
Lite god ost kommer jag att unna mig på helgerna, så det blir inte strikt paelo.

Hoppar in i denna tråd jag med.
Gick upp 40(!) kg under min graviditet utan att äta och tokspy nästan hela tiden :cry: och inte förrän för en månad sedan har sjukgymnasterna sagt ok till att röra på mig lite mer (hade extrem foglossning). Låg 10kg över mitt viktmål innan graviditeten och gick inte ner så mkt i samband med förlossningen så det finns en del att ta bort...

Började för en vecka sedan med ett gå ner i viktprogram och en startvikt på 121,3kg. Målvikten ligger på 79kg (185cm lång).

Första målet är -5kg dvs 116,3kg och det hoppas jag ha nått om 7veckor.
Vägning på måndagar.
7/9: 121,3kg
14/9: 117,8kg :banana:

Oj vilken rivstart! :bow: Hoppas det fortsätter framåt, eller neråt, framöver om än troligtvis inte med samma fart.

*kl*
Jag har varit förkyld i två veckor. Eller sedan några dagar är det bara hosta och lite rinnig näsa kvar så jag har iaf kunnat ta raska promenader. Men trots mycket tyck synd om-snaskande håller jag mig mellan 60,8 och 61,8 kg. Jag vet inte riktigt hur det går till. :o Om amningen hjälper till väldigt mycket eller om jag är mer aktiv och äter färre kcal än jag tror. Jag klagar inte iaf.

Längtar efter en springtur! Hoppas det blir sol och klar hög luft i helgen. :)

startvikt på 121,3kg. Målvikten ligger på 79kg (185cm lång).

Första målet är -5kg dvs 116,3kg och det hoppas jag ha nått om 7veckor.
Vägning på måndagar.
21/9: 117,1kg

Väger mig inofficiellt var morgon och låg på strax över 116kg i fredags men två kalas plus extremt dålig motivation ställde till det så jag är helt klart nöjd med ett minus denna veckan.

Nya tag helt enkelt!

Jag har inte orkat vara stenhård med 5:2 nu. Mår inte helt hundra (skoltrött, trött på skåne, trött på lägenheten, trött på allt) och har mycket med skolan, måste söka praktik (praktik v 43-50 så börjar bli lite panik) behöver ha tid med min hemsida men hinner inte med nått och orkar inte ta tag i allt de få lediga stunderna jag har. Även ridningen har blivit lidande... hoppas energin kommer tillbakaefter jag vart uppe hos mamma till helgen och att jag kan ta nya tag igen. Funderar på om viktväktarna kan vara bättre, mer motivation kanske?

Jag har fört matdagbok nu i några veckor, använder kostbevakning på nätet. Det som är både bra är att jag äter faktiskt väldigt bra i det stora, det tråkiga är att jag går inte ner i vikt längre...

Enligt matkollen ska jag äta drygt 1500 kcal/dag för att bibehålla min vikt, om jag vill gå ner 0,5 kg/vecka som jag dra av 500 kcal = 1000 kcal kvar att äta per dag. MEN samtidigt så ska man helst inte äta mindre än 1200 kcal/dag för det är inte bra för kroppen.

Jag ligger i snitt på 1200 kcal/dag enligt kostbevakning, det är ju bra - men det händer inget på vikten :crazy:. Det borde rimligen bli en liten långsam viktminskning även på 1200 kcal/dag, men det händer inget på mig...

Nu - med start idag - så ska jag lägga till en promenad på minst 30 minuter varje dag utöver det jag gör redan, hoppas att det gör att det händer något annars blir jag galen eller deprimerad :arghh::arghh::arghh:

Jag har fört matdagbok nu i några veckor, använder kostbevakning på nätet. Det som är både bra är att jag äter faktiskt väldigt bra i det stora, det tråkiga är att jag går inte ner i vikt längre...

Enligt matkollen ska jag äta drygt 1500 kcal/dag för att bibehålla min vikt, om jag vill gå ner 0,5 kg/vecka som jag dra av 500 kcal = 1000 kcal kvar att äta per dag. MEN samtidigt så ska man helst inte äta mindre än 1200 kcal/dag för det är inte bra för kroppen.

Jag ligger i snitt på 1200 kcal/dag enligt kostbevakning, det är ju bra - men det händer inget på vikten :crazy:. Det borde rimligen bli en liten långsam viktminskning även på 1200 kcal/dag, men det händer inget på mig...

Nu - med start idag - så ska jag lägga till en promenad på minst 30 minuter varje dag utöver det jag gör redan, hoppas att det gör att det händer något annars blir jag galen eller deprimerad :arghh::arghh::arghh:

Jag läste någonstans att kroppen vänner sof vid både mat och träning så om man hamnar på en platå så ska man chocka kroppen. Tex genom att börja äta enligt 5:2 eller byta träningsform.

Ett litet tips kanske. Inget jag har provat själv än dock.

Dåså. Efter lite svajig inledning på min efter-semestern-bantning har jag nu fått koll på mina mer restriktiva vanor. Ca ett kilo ner hittills, och jag vill nog ha bort tre eller fyra kilo till. Då väger jag 66 vilket jag normalt sett också kan hålla utan att hela livet känns som bantningskur.

Mycket grönsaker is the shit!

Inne på tredje veckans förkylning (får skylla mig själv att det dragit ut på tiden) men börjar skönja ljuset i tunneln (bara det nu inte är ett tåg :meh: ) och ska försöka träna lite lätt i morgon efter BIA-mätningen.
Vikten hoppar lite upp och ner men noterade ett lägsta värde idag som är -2 kg sen 8/9. Ganska bra utan träning och tvivelaktig kosthållning vissa dagar (när halsen gör så ont att det enda som går ner är glass och honungste typ)

Här ligger träningen helt på is. Har kommit tillbaka en kortas efter mammaledigheten och hinner inte mer än hem och äta innan jag tokdäckar. Mental stimulans är sjukt jobbigt!
Rövar dock med att det lugnar sig efter första veckan. Håller på maten och det blir en hel del promenerande mellan hem tåg och jobb så jag hoppas det räcker.

Hej och hå dä ä jojjobantaren här!
Förra veckan gick jag ner 2.5 kilo. Sen käkade jag löjrom, drack skumpa, gick på events, snackade godis och chips. Nu är jag väl på plus minus noll. Slutsats: Jag är kaos.
Vill ner 6 kilo vilket inte är enormt mycket, antar det är därför jag har så svårt att liksom hålla kvar motivationen. Börjar om imorgon då. På riktigt fan.

"provträning" i går efter invägningen för att se lite hur kroppen reagerade
Kändes och känns helt ok, ingen direkt extrem pulshöjning under träningen och den gick ner ganska snabbt igen
Det brukar vara bra tecken på att infektionen inte är kvar i kroppen.
Funderar på ett lite tuffare styrkepass ikväll faktiskt, sen kommer ju helgen och vi åker ut på sjön direkt efter jobbet. Så då får det mest bli klättra runt på nån ö som träning, inte helt fel det heller

Är tillbaka efter semestern, tre veckor av rätt onyttig mat, massor av fika, godis och chips.. Lyckades samla på mig 2-3kg. Helt okej!

Så imorgon kör jag igång igen, nya målvikten är ca 55kg, men jag har inte bråttom dit. Skulle vara rätt nöjd med att väga såhär över vintern också. Det enda jag längtar efter är den goda, nyttiga och välplanerade maten jag brukar laga två gånger om dagen :)

startvikt på 121,3kg.
Målvikten ligger på 79kg (185cm lång).

Första målet är -5kg dvs 116,3kg och det hoppas jag ha nått om 7veckor. Nåddes på tre veckor. Nytt mål är totalt -10kg dvs 111,3kg.vågat jag hoppas på att ha nått det om 7 veckor?
Vägning på måndagar.

14/9: 117,8kg
21/9: 117,1kg
28/9: 115,5kg

Har precis börjat en praktik som avbrott i mammaledigheten och har varit så trött om kvällarna att träningen helt har uteblivit. Blev en liten runda igår samt testande av en hinderbana.

Känner att jag har kommit in i det här med jobb lite mer nu och hoppas att resultaten fortsätter i samma storlek när jag klarar hålla i träningen mer.

Dåså. Efter lite svajig inledning på min efter-semestern-bantning har jag nu fått koll på mina mer restriktiva vanor. Ca ett kilo ner hittills, och jag vill nog ha bort tre eller fyra kilo till. Då väger jag 66 vilket jag normalt sett också kan hålla utan att hela livet känns som bantningskur.

Mycket grönsaker is the shit!
Trodde jag! Men det där kilot har kommit tillbaka. Jag tar det som en personlig förolämpning och jag kommer på mig själv med att tänka ut löjliga kvasi-medicinska förklaringar. Uppenbarligen har jag ätit mer än jag trott, helt enkelt.

Den här veckan kommer jag inte att äta mer än jag tror, för jag vet att jag kommer att äta rätt mycket pga familjehögtider den kommande helgen. Det ser jag inte som ett problem, jag kan ju ändå inte ha en livsstil/matvanor som gör att jag inte kan delta i årets högtider och sociala sammanhang.

T jag kommer på mig själv med att tänka ut löjliga kvasi-medicinska förklaringar. Uppenbarligen har jag ätit mer än jag trott, helt enkelt.
Menar du att det är så enkelt :nailbiting:
Jag har också försökt beräkna mina oberäkneliga viktuppgångar med ändlösa matematiska formler, men får inga vettiga svar... :p:D

Trodde jag! Men det där kilot har kommit tillbaka. Jag tar det som en personlig förolämpning och jag kommer på mig själv med att tänka ut löjliga kvasi-medicinska förklaringar. Uppenbarligen har jag ätit mer än jag trott, helt enkelt.

Den här veckan kommer jag inte att äta mer än jag tror, för jag vet att jag kommer att äta rätt mycket pga familjehögtider den kommande helgen. Det ser jag inte som ett problem, jag kan ju ändå inte ha en livsstil/matvanor som gör att jag inte kan delta i årets högtider och sociala sammanhang.

Herrejösses, 1-2 kg kan min vikt variera beroende på vad jag är på för humör (lite överdrivet ;) )

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur