Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vägde mig för första gången på typ 3 veckor härom dagen. Tappat 3 kg sedan sist! Så nu är det bara 1 kg "kvar" till min officiella målvikt, men det var samma sak förra året. När jag är nästan i mål känner jag mig så duktig att jag bara skiter i allt :p Moffat chips framför netflix 2 kvällar i rad nu och fler lär det väl bli. Snart semester också, och då blir det mycket svårare att hålla sig till någon slags diet. Men jag rör på mig mera nu och tänker att det nog jämnar ut sig.
 
Klarat av dag två på "dieten". Smoothie till frukost ich lunch och sen middag med färre till nästan inga kolhydrater. Fick dock lägga till ett kokt ägg till mellis vid tre halv tre snåret idag. Blev så himla hungrig. Och det gjorde jätte mycket så det kommer jag nog fortsätta med.
Tänker mig att jag ska väga mig fredag lunch en gång innan vi ska i väg till kompisar på kvällen, för där lär det ju skita sig med inga kolhydrater 😂😂😂 Har även börjat med lite placebo. Är ju sockerberoende så det skriker om det så jag har bytat ut godiset som jag kan köpa på vägen hem ibland mot cola zero. Har alltid hatat smaken på den men nu när jag inte äter godiset så funkar det faktiskt fantastiskt bra. 4 kalorier eller vad det nu är för 50cl kan jag leva med.
 
Snart mens, väg dig inte knäppa människa!

Vad gör jag? Väger mig... Har inte gått upp mer iaf, trots att kroppen känns som en stor vätskeblob.

Hoppas på en nedgång på 2-3 kilo om 2 veckor då, då blir jag nöjd och hamnar på rätt sida om BMI igen. Nu 67,2

Målet är 58-59 kilo, men vet i tusan om det kommer gå alltså. Lagom till jul och all julmat kanske :rofl:
 
Snart mens, väg dig inte knäppa människa!

Vad gör jag? Väger mig... Har inte gått upp mer iaf, trots att kroppen känns som en stor vätskeblob.

Hoppas på en nedgång på 2-3 kilo om 2 veckor då, då blir jag nöjd och hamnar på rätt sida om BMI igen. Nu 67,2

Målet är 58-59 kilo, men vet i tusan om det kommer gå alltså. Lagom till jul och all julmat kanske :rofl:
Visst är det svårt att låta bli vågen 😫

ibland kan jag väga mej både morgon och kväll för att kolla så jag inte ätit förmycket under dagen och för att få en förhandskoll på vad som jag kan förvänta mej inför morgonen. Om det är lite för högt så blir maten striktare dagen efter (grönsaker, kött, ägg), är det bra kan jag ”sväva ut” med lite gott 🙈
 
Visst är det svårt att låta bli vågen 😫

ibland kan jag väga mej både morgon och kväll för att kolla så jag inte ätit förmycket under dagen och för att få en förhandskoll på vad som jag kan förvänta mej inför morgonen. Om det är lite för högt så blir maten striktare dagen efter (grönsaker, kött, ägg), är det bra kan jag ”sväva ut” med lite gott 🙈
Haha! Det fungerar nog för att hålla motivationen uppe iaf gissar jag :p
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
12/6 75.6
19/6 74.3

I måndags 76.5... Har sedan varit nästan konsekvent med kompressionsplagg.
hoppas det slutar skutta uppåt nu.
 
Visst är det svårt att låta bli vågen 😫

ibland kan jag väga mej både morgon och kväll för att kolla så jag inte ätit förmycket under dagen och för att få en förhandskoll på vad som jag kan förvänta mej inför morgonen. Om det är lite för högt så blir maten striktare dagen efter (grönsaker, kött, ägg), är det bra kan jag ”sväva ut” med lite gott 🙈
Det låter inte hälsosamt. Var rädd om dig!
 
Det låter inte hälsosamt. Var rädd om dig!
Eller så är det mitt sätt att skärpa mej med maten 🙂

Jag har ett rätt osunt förhållande till allt som är gott som godis, glass och kakor. Skulle lätt kunna äta bara sånt under en dag, vilket inte alls är bra för kroppen (inte bara vikten).
 
Herregud vad lite alla ska gå ner
Jag behöver gå ner 45 kilo

Även den som ska gå ner 45 kg kommer att ha 10 kg, 3kg eller 1 kg att gå ner. Tänk dig när du har gått ner 40 kg och skriver att du har 5 kg att gå ner. Då är det ju inte så roligt att få höra ”herregud vad lite du har att gå ner”. Eller hur? Det är väl bättre att vi peppar varandra än att vi håller på att underminerar varandra. :)
 
Det fortsätter att gå nedåt. -2,1 kg sammanlagt på 25 dagar med midsommarhelgen inräknad och nästan exakt 10 kg kvar.

Viss dagar känns det riktigt bra, andra dagar (som igår) är det värre. Det blir väldigt tydligt vad för slags mat som man får lite mättnad per kalori. Jag vet ju allt detta egentligen, men jag tycker att det blir så himla tydligt när jag räknar kalorier. Igår i värmen ville sambon grilla korv med bröd till middag (kulinariskt värre!). En liten chorizo med bröd, grillad paprika (naturell, utan olja), bostongurka och en matsked rostad lök ”kostade” en bit över hutlösa 500 kcal.
 
Hoppar in i tråden med en fråga om våg. Min förrförra våg var ytterst opålitlig och hoppade lite fram och tillbaks, eftersom den var lite gammal tänkte jag att det var därför. Efter att det inte blir bättre med batteribyte så köpte jag en ny. Detsamma med den nya, hoppar några kilon fram och tillbaks även fast man ställer sig på den under samma stund flera gånger i rad. Den var en billig variant, jag tänkte att det var därför, och såg även på recensionerna på nätet att andra haft samma problem. Så nu har jag inte använt våg på 2-3 år och eftersom vikten nu dragit iväg skulle jag vilja hålla lite koll igen. Jag läste på olika recensioner och "bäst i test" och köpte den våg som vunnit i två olika tester. Upptäcker nu att det är samma sak med denna. Hoppar 1 kg bara man går på och av den. Jag har till och med hunnit flytta under denna tid så har inte ens samma golv längre.

Jag blir tokig, vad gör man? Någon annan som upplevt samma problem?
 
Eller så är det mitt sätt att skärpa mej med maten 🙂

Jag har ett rätt osunt förhållande till allt som är gott som godis, glass och kakor. Skulle lätt kunna äta bara sånt under en dag, vilket inte alls är bra för kroppen (inte bara vikten).

Jag skulle nog våga påstå att "mitt sätt" inte är ett gott argument för att något är hälsosamt :D För mig låter det lite som att du ersätter en osund vana med en annan. Men med det sagt vet jag ytterst lite om dig så jag ska inte uttala mig. På ett generellt plan skulle jag uppmana till att kanske hitta en gyllene medelväg.
 
Hoppar in i tråden med en fråga om våg. Min förrförra våg var ytterst opålitlig och hoppade lite fram och tillbaks, eftersom den var lite gammal tänkte jag att det var därför. Efter att det inte blir bättre med batteribyte så köpte jag en ny. Detsamma med den nya, hoppar några kilon fram och tillbaks även fast man ställer sig på den under samma stund flera gånger i rad. Den var en billig variant, jag tänkte att det var därför, och såg även på recensionerna på nätet att andra haft samma problem. Så nu har jag inte använt våg på 2-3 år och eftersom vikten nu dragit iväg skulle jag vilja hålla lite koll igen. Jag läste på olika recensioner och "bäst i test" och köpte den våg som vunnit i två olika tester. Upptäcker nu att det är samma sak med denna. Hoppar 1 kg bara man går på och av den. Jag har till och med hunnit flytta under denna tid så har inte ens samma golv längre.

Jag blir tokig, vad gör man? Någon annan som upplevt samma problem?
Yep. Men vi lever med det.
Både jag och min partner väger oss 3 ggr per tillfälle. Första till andra gången går vi bägge ner ett kilo, sen väger vi bägge likadant jämfört mellan vägning två och tre.
 
Hoppar in i tråden med en fråga om våg. Min förrförra våg var ytterst opålitlig och hoppade lite fram och tillbaks, eftersom den var lite gammal tänkte jag att det var därför. Efter att det inte blir bättre med batteribyte så köpte jag en ny. Detsamma med den nya, hoppar några kilon fram och tillbaks även fast man ställer sig på den under samma stund flera gånger i rad. Den var en billig variant, jag tänkte att det var därför, och såg även på recensionerna på nätet att andra haft samma problem. Så nu har jag inte använt våg på 2-3 år och eftersom vikten nu dragit iväg skulle jag vilja hålla lite koll igen. Jag läste på olika recensioner och "bäst i test" och köpte den våg som vunnit i två olika tester. Upptäcker nu att det är samma sak med denna. Hoppar 1 kg bara man går på och av den. Jag har till och med hunnit flytta under denna tid så har inte ens samma golv längre.

Jag blir tokig, vad gör man? Någon annan som upplevt samma problem?
Min är superpålitlig. Visar exakt samma om man kliver av och på. Tills man städar och flyttar på den. Då kan den helt plötsligt tycka att jag väger orimligt lite. Jag flyttar runt den några gånger tills jag är nöjd med resultatet, det är någonstans i mitten. Jag kan alltså väga något kilo mer än jag tror, men om den står på ungefär samma sak så ser jag om det går upp eller ner 😂

Jag funderar alltså också på att köpa en ny våg som går att lita på..
 
Jag skulle nog våga påstå att "mitt sätt" inte är ett gott argument för att något är hälsosamt :D För mig låter det lite som att du ersätter en osund vana med en annan. Men med det sagt vet jag ytterst lite om dig så jag ska inte uttala mig. På ett generellt plan skulle jag uppmana till att kanske hitta en gyllene medelväg.
Det är helt enkelt upp till mej att avbryta innan det går överstyr. Men jag är iaf så pass vettig att jag inte går hungrig och tränar inte som en galning.
Men det är intressant att veta olika saker om sin kropp och hur den reagerar på mat, träning, sömn osv och hur vikten går upp eller ner beroende på omständigheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp