Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
1/5 —-
8/5 75.2
15/5 74.7
22/5 74.4
29/5 74.0
5/6 75.1

Inget skutt ner efter mens här inte. Har inte kunnat/orkat/mäktat med att promenera sedan onsdagens tatuering (benet skulle gärna vara i högt läge ett par dagar) och jag har heller inte kört kompressionsplagg sedan i tisdags kväll. Men seriöst!?

Jag känner mig så himla uppgiven. Ja benen är svullna och de gör ont när jag varit utan kompression men vikten brukar ju ändå rinna av uppifrån och sen ner. Var mindre svullen i benen i början av veckan, byxorna gled ner.

Blä blä blä.
 
Jag har gjort ett halvhjärtat försök de senaste veckorna. Det har blivit bättre, men det kommer krävas mer ansträngning! Jag har dock semester en vecka nu, då brukar jag kunna fokusera och planera maten lite bättre. Jag har gått ner cirka ett kilo och vill gå ner två till för att mina byxor ska sitta bättre.

Det som är positivt är dock att jag har börjat röra på.mig mycket mer, vilket jag skyller på sommarvädret! Jag gick 14 500 steg häromdagen, utan att lämna trädgården :laugh:
 
Skulle vilja gå ner några kilo. Mitt största problem är nog kvällsätandet. Några bra tips på goda, nyttiga och kalorifattiga småplock saker man kan stoppa i sig istället för godis och chips? Äter inte kött så salami och skinka och sånt är inte ett alternativ.
 
Skulle vilja gå ner några kilo. Mitt största problem är nog kvällsätandet. Några bra tips på goda, nyttiga och kalorifattiga småplock saker man kan stoppa i sig istället för godis och chips? Äter inte kött så salami och skinka och sånt är inte ett alternativ.

Jag brukar äta körsbärstomater, paprika och gurka även morötter för lite tuggmotstånd. Ibland med dipp.

Ibland vill jag bara ha något att tugga på och då r grönsaker ett bra alternativ.
 
Hakar på i denna tråden. Behöver gå ner litegranna. Känner mig lite tung i kroppen.

Börjat ta länre promenader på morgonen innan jobbet och ser över min kost

Äter inte så jätteonyttigt egentligen men alldeles för lite vilket gör att blodsockret dropper så blir jag tvungen att korrigera det. Tycker ju att jag efter 30 år med diabetes borde kunna detta men tydlgen inte så måste planera in matlagningen bättre.
 
Jag brukar äta körsbärstomater, paprika och gurka även morötter för lite tuggmotstånd. Ibland med dipp.

Ibland vill jag bara ha något att tugga på och då r grönsaker ett bra alternativ.

Körsbärstomater älskar jag och äter gärna som snack, snart är ju de egenodlade mogna också. Äter ofta paprika, gurka och morötter också men det kräver lite förberedelse. Det är väl förbannelsen med godis och sånt, det är för enkelt.
 
Jag brukar äta körsbärstomater, paprika och gurka även morötter för lite tuggmotstånd. Ibland med dipp.

Ibland vill jag bara ha något att tugga på och då r grönsaker ett bra alternativ.
Håller med, det är perfekta saker att äta på kvällen och väldigt gott också!
 
Var nere på 64,8kg igår morse men hade en pizza och godiskväll igår så fick ta lite extra motion idag. En timmes ridning, gå till hagen 500m bort 3gånger och sen 30min på motionscykeln.

köpte vattenmelon igår, riktigt gott!
 
17/4 69,2 kg, midja 92 cm
24/5 66 kg, midja 84 cm
7/6 65,6 kg, midja 83 cm

När vågen tar ett skutt ner så följer sega dagar av småpendlande upp och ner, det gäller att inte tappa sugen då... Nu är det en sådan period igen. Sköter dock kaloriintaget, äter gott och har sambon som följeslagare i viktminskningsprojektet så på det stora hela går det väldigt smärtfritt tycker jag. Igår svävade vi ut för första gången med en smarrig räkmacka på café. Omöjligt att veta hur många kcal den innehöll men skattade och loggade ett högt kcal för säkerhets skull. Lämnade absoluta merparten majonnäs kvar på tallriken också som en säkerhetsåtgärd...

Jag märker att jag blivit mycket smidigare i kroppen, är mindre stel och har inte så ont i ryggen och annat som hör ihop med mina ryggproblem. Tror det har samband med lägre vikt. Börjar känna igen känslan av min egen kropp och tror och hoppas att jag blir mer aktiv med träning snart. Normalvikt/ viktminskning brukar nämligen fungera som en träningstrigger för mig.
 
Långt nere i skorna men har iaf bara tröstätit dyra bär och frukter. Jag måste förstås hitta en bättre strategi än att tröstäta något alls.

Idag har jag hemtenta 14-19, ska se till att bara köpa vettiga saker att äta under tiden (inte minst för att jag annars mår dåligt!).
 
Går ner i vikt stadigt och fint trots att ett par veckor fick extra lördagar. Borde äta mer grönt men alla salladsbuffėer är stängda och grönsaksavdelningen på Ica är så nära kassan att jag blir stressad när jag ska handla. Har fått rutin att springa till och från jobbet tre dagar i veckan, det har varit jättebra under en stressig period. Har inte vägt mig men är mer än halvvägs. 3800 spänn på klädkontot, och kan jag fortsätta året ut blir det en fröjd med mellandagsrean.
 
Jag har tappat greppet under våren, så jag har börjat om idag. Reflektionen är att det känns orimligt att vin innehåller kalorier. Jag tycker att vi bör diskutera det :D jag har bara 2-3 kg att gå ner, men jag har ett par byxor som jag älskar som sitter för tight. Och nu kommer sommaren, så nu måste det här styras upp!
Förra inlägget skrev jag 27/5. Jag har lyckats gå ner två kilo och kan ha två av mina byxor! Jag hoppas att jag går ner 1 kg till ganska snart och kan utvärdera hur bra resten av byxorna sitter. Eventuellt går jag ner 1 kg till, annars åker byxorna iväg, för smalare än så kommer jag nog aldrig att bli. :laugh:

"All" vikt som jag ökar sätter sig runt midjan/magen och på halsen, så mäta framgång med byxor fungerar utmärkt.
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
12/6 75.6

😩😭


I onsdags visade vågen 74.4.

Jag har gräslig träningsvärk och lite tufft med livet just nu. Helt klart. Jaja. Har lämnat barnen på föris, ska dricka frukostsmoothie (blåbär, lättfil, lättmjölk och proteinpulver) och sen promenera en bra stund med lite föreläsningar i öronen. Jag har eg mest lust att lägga mig ner och göra ingenting men det gör ju inte saken bättre.[/QUOTE]
 
3/1 71.6
7/2 ?
6/3 72.5
3/4 72.3
8/5 75.2
5/6 75.1
12/6 75.6

😩😭


I onsdags visade vågen 74.4.

Jag har gräslig träningsvärk och lite tufft med livet just nu. Helt klart. Jaja. Har lämnat barnen på föris, ska dricka frukostsmoothie (blåbär, lättfil, lättmjölk och proteinpulver) och sen promenera en bra stund med lite föreläsningar i öronen. Jag har eg mest lust att lägga mig ner och göra ingenting men det gör ju inte saken bättre.
[/QUOTE]
Vad har du för "metod"? Varför tror du att kurvan går åt "fel" håll?
 
Vad har du för "metod"? Varför tror du att kurvan går åt "fel" håll?
[/QUOTE]

Kcal/blå prickar (ww men med recept från MammaFitness).

Jag har haft svårt att äta frukost senaste veckorna och då är det precis som att förbränningen tvärstannar (jag är också oändligt trött) men det är främst rumpa och ben som sväller just nu så jag gissar på att hormoner/amning och lipödem ställer till det. Jag har ju börjat få ont och det hade jag inte förut, inte ens när jag vägde 30kg mer än idag.
 
Vad har du för "metod"? Varför tror du att kurvan går åt "fel" håll?

Kcal/blå prickar (ww men med recept från MammaFitness).

Jag har haft svårt att äta frukost senaste veckorna och då är det precis som att förbränningen tvärstannar (jag är också oändligt trött) men det är främst rumpa och ben som sväller just nu så jag gissar på att hormoner/amning och lipödem ställer till det. Jag har ju börjat få ont och det hade jag inte förut, inte ens när jag vägde 30kg mer än idag.
[/QUOTE]
Det låter besvärligt! Nu gissar jag friskt, men jag blir väldigt "uppsvälld" om jag äter för mycket kolhydrater, kan det vara så för dig också?
 
Ytterligare en vecka har tickat på utan större bekymmer. Hoppas att väderleksprognosen håller, ett av mina delmål är att kunna ha en klänning som jag köpte 2017 (när jag var på väg neråt) på midsommar. Nästa vecka ska jag även prova sommarkläder från källaren och så blir det bonuslördag på midsommarafton.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp