Vikttråden 2021

Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg 😔

Tot: - 5,5kg


26/2
Biceps vä: + 2,5cm
Biceps hö: + 0,7cm
Bröst: +1,3cm
Midja: - 0,8cm 👍
Höft: + 0,3cm
Lår vä: +0,6cm
Lår hö: - 0,6cm
Vad vä: - 0,4cm
Vad hö: 0cm

Tot
Biceps vä: - 1,5cm
Biceps hö: - 2,2cm
Bröst: - 5,8cm
Midja: - 3,8cm
Höft: - 5,5cm
Lår vä: - 4,1cm
Lår hö: -3,8cm
Vad vä: - 2,4cm
Vad hö: - 1,5cm

Som jag misstänkte så blev det plus på vågen idag. 😔 Helt okej egentligen men det blev mycket plus även på måttbandet och än värre, jag känner mig svag och energilös 😔

Jag är en allt eller inget person så det kommer bli ett par tuffa dagar nu för att motverka mina instinkter.

Jag ska fokusera på att få upp mina steg igen nu när magen mår bättre och jag har fått allergimedicin utskrivet (japp pollenallergin är här 🤬).

Jag ska fortsätta med träningspassen efter förmåga. Challengen slutar på söndag så nästa vecka byts de ut mot mer promenader och jag ska påbörja joggandet så smått.

Jag ska INTE tröstäta! Men jag ska inte heller straffa mig själv med att inte äta ordentligt. Jag ska försöka lyssna på kroppen.

Jag ska dricka mer vatten för det har blivit för lite nu när jag haft ont i magen.

Andas, ta nya tag och fokusera på det som går bra.
 
Vägde mig idag. -1,3 kg. Känns mycket på mindre än en vecka, jag har dock varit mer aktiv och ätit betydligt mindre än tidigare. Förväntar mig att det kommer svänga mycket, det brukar göra det på mig.
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg 😔

Tot: - 5,5kg


26/2
Biceps vä: + 2,5cm
Biceps hö: + 0,7cm
Bröst: +1,3cm
Midja: - 0,8cm 👍
Höft: + 0,3cm
Lår vä: +0,6cm
Lår hö: - 0,6cm
Vad vä: - 0,4cm
Vad hö: 0cm

Tot
Biceps vä: - 1,5cm
Biceps hö: - 2,2cm
Bröst: - 5,8cm
Midja: - 3,8cm
Höft: - 5,5cm
Lår vä: - 4,1cm
Lår hö: -3,8cm
Vad vä: - 2,4cm
Vad hö: - 1,5cm

Som jag misstänkte så blev det plus på vågen idag. 😔 Helt okej egentligen men det blev mycket plus även på måttbandet och än värre, jag känner mig svag och energilös 😔

Jag är en allt eller inget person så det kommer bli ett par tuffa dagar nu för att motverka mina instinkter.

Jag ska fokusera på att få upp mina steg igen nu när magen mår bättre och jag har fått allergimedicin utskrivet (japp pollenallergin är här 🤬).

Jag ska fortsätta med träningspassen efter förmåga. Challengen slutar på söndag så nästa vecka byts de ut mot mer promenader och jag ska påbörja joggandet så smått.

Jag ska INTE tröstäta! Men jag ska inte heller straffa mig själv med att inte äta ordentligt. Jag ska försöka lyssna på kroppen.

Jag ska dricka mer vatten för det har blivit för lite nu när jag haft ont i magen.

Andas, ta nya tag och fokusera på det som går bra.
Vet du vad jag ser? -5,5 kg! Wow! Vågen kommer gå upp och ner hela livet, kanske +/- 2-3 kg, det känns som ett ganska normalt spann. Det finns ingen anledning att vara besviken över +0,5kg. Kämpa på!
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg 😔

Tot: - 5,5kg


26/2
Biceps vä: + 2,5cm
Biceps hö: + 0,7cm
Bröst: +1,3cm
Midja: - 0,8cm 👍
Höft: + 0,3cm
Lår vä: +0,6cm
Lår hö: - 0,6cm
Vad vä: - 0,4cm
Vad hö: 0cm

Tot
Biceps vä: - 1,5cm
Biceps hö: - 2,2cm
Bröst: - 5,8cm
Midja: - 3,8cm
Höft: - 5,5cm
Lår vä: - 4,1cm
Lår hö: -3,8cm
Vad vä: - 2,4cm
Vad hö: - 1,5cm

Som jag misstänkte så blev det plus på vågen idag. 😔 Helt okej egentligen men det blev mycket plus även på måttbandet och än värre, jag känner mig svag och energilös 😔

Jag är en allt eller inget person så det kommer bli ett par tuffa dagar nu för att motverka mina instinkter.

Jag ska fokusera på att få upp mina steg igen nu när magen mår bättre och jag har fått allergimedicin utskrivet (japp pollenallergin är här 🤬).

Jag ska fortsätta med träningspassen efter förmåga. Challengen slutar på söndag så nästa vecka byts de ut mot mer promenader och jag ska påbörja joggandet så smått.

Jag ska INTE tröstäta! Men jag ska inte heller straffa mig själv med att inte äta ordentligt. Jag ska försöka lyssna på kroppen.

Jag ska dricka mer vatten för det har blivit för lite nu när jag haft ont i magen.

Andas, ta nya tag och fokusera på det som går bra.

Och jag säger som jag brukar säga, det är ingen mening att ha veckolånga perspektiv. Tittar du på din tidsserie bakåt så ser du ju att du går ner stadigt ungefär 0,7 kilo i veckan. Förra veckan hade du ett skutt ner och hade förmodligen mindre tarminnehåll och vätska i kroppen än vanligt. Det är fullt normalt att inte behålla en sån "viktnedgång". Du har gått ner 0,9 kilo på två veckor trots att du inte mått bra. Var snäll mot dig själv.
 
Och jag säger som jag brukar säga, det är ingen mening att ha veckolånga perspektiv. Tittar du på din tidsserie bakåt så ser du ju att du går ner stadigt ungefär 0,7 kilo i veckan. Förra veckan hade du ett skutt ner och hade förmodligen mindre tarminnehåll och vätska i kroppen än vanligt. Det är fullt normalt att inte behålla en sån "viktnedgång". Du har gått ner 0,9 kilo på två veckor trots att du inte mått bra. Var snäll mot dig själv.
Jag vet. Vikten i sig är nog inte det som skaver utan det är vikten i kombination med att jag känner mig svag och trött. Har jag känt mig pigg och stark hade jag nog inte tänkt på vikten alls.
 
Jag vet. Vikten i sig är nog inte det som skaver utan det är vikten i kombination med att jag känner mig svag och trött. Har jag känt mig pigg och stark hade jag nog inte tänkt på vikten alls.
Om du känner dig svag och trött så är det väl inte helt otänkbart att kroppen har sparat på extra vätska? Det brukar iaf min kropp göra när jag känner mig sådär. Då är det förhoppningsvis både måendet och vikten kortvarig tänker jag. Kämpa på! Du är ju jätteduktig!!
 
Jag vet. Vikten i sig är nog inte det som skaver utan det är vikten i kombination med att jag känner mig svag och trött. Har jag känt mig pigg och stark hade jag nog inte tänkt på vikten alls.

Det låter som att du har kört rätt hårt, ibland även när du inte känt dig 100. Inget konstigt att man blir trött då.

Det här är ju ingen träningstråd, så jag ska inte tjata vidare om det, men att förvänta sig stora träningsresultat när man ligger på kaloriunderskott för viktnedgång blir nog lite knepigt.
 
400 kcal på tallriken :) Kommer ha ett ganska stort kaloriunderskott idag, och säkerligen över 20000 steg när dagen är slut. Har inte köpt hem något godis inför helgen, och jobbar hela helgen så tänker att det kommer gå hyfsat lätt utan godis. Är glad över att jag har ett aktivt jobb, blir många steg.
 

Bifogade filer

  • 899252B1-F5A5-4CFB-A085-7EED74F35629.jpeg
    899252B1-F5A5-4CFB-A085-7EED74F35629.jpeg
    336,4 KB · Visningar: 58
Var egentligen inte hungrig till mitt ”natt-mål”, men valde att äta ändå för att inte riskera att bli hungrig precis när jag gått och lagt mig. Blev 2 dl havremjölk och 52 gram boveteflingor, så 325 kcal. Har nästan 500 kcal kvar efter det och går och lägger mig med 22000 steg i benen :)
 
Igår fokuserade jag på att få upp mängden steg till normala nivåer igen. Vilket gick jättebra, fick in lite mer än
10 000 utan promenad så jag är nöjd. Kom inte hela vägen fram vad det gällde vattenintag dock. Tröståt inte utan höll mig till vanlig fredagskost🥳

Mådde sådär även igår så valde att hoppa träningen och i stället köra 2 dagars pass idag.

Idag var det en helt annan historia, 2 dagar med allergimedicin har troligtvis hjälpt. Visst var det tungt på slutet men det är kanske inte så märkligt 😁 jag mådde dock bra och jag känner mig så där pigg igen efter träning som jag inte gjort den senaste veckan. Jag spontandansar framför micron och vill röra mig. Så härlig känsla att få tillbaka 🤩

I morgon är det sista dagen på challengen och sedan är det en veckas promenader innan vi drar igång med nästa.

Ska försöka få tag på ett par stabilare löpskor så kanske jag kan dra igång löpningen lite smått nästa vecka.
 
Har inte så många kcal över idag, råkade äta för mycket till lunch. Tog två knäckebröd med ost istället för ett (jag åt annat också såklart). Ett hade räckt kände jag även i efterhand. En läxa lärd :)
Runt 18500 steg idag. Trodde faktiskt att det skulle bli mer eftersom jag jobbat typ 10 timmar idag, men tydligen är jag mer aktiv när jag är ledig än på jobb :D
 
Sista passet på challengen avklarat 🥳🥳
Har köpt nya löparskor så nästa vecka blir det promenader med små inslag av jogging så for vi se om lederna håller.
På tisdag har vi klubbmöte med LC och denna gång är det tydligen träning med PT som står på agendan 😱🤣

Avslutar veckan med att försöka få i mig en flaska vatten till, missade en del timmar i min jakt på nya skor. Hade jag tänkt till lite så hade jag tagit med mig en flaska vatten i bilen men men

Fasta i morgon, ska bli skönt
 
Börjar mars månad med att konstatera att jag gått ner 6,1 kg nu. Släppte på den nitiska vägningen och kontrollen av allt i helgen och har ätit både trerätters, löjromschips och druckit champagne och vin. Släpade mig bakis ut på långpromenad med många höjdmeter igår för att inte känna att helgen var totaldekadent :p Helt ärligt kändes det jättebra att jag kunde "unna mig" utan känslor av skam eller rädsla för att inte hamna på rätt köl igen.

Nu börjar det märkas på kläder! En jacka som jag knappt kunde stänga i höstas känns plötsligt luftig, bland annat :D
 
Fortsatt stiltje på vågen och jag märker att det har smugit in lite mer socker i min kost igen, framförallt under helgerna. Därför kör jag en sockerfri mars för att komma på rätt köl igen.

Energin är inte på topp just nu, har jobbat för hårt och haft för mycket stress runt mig de senaste månaderna och koppen och framförallt hjärnan börjar säga ifrån. Har svårare att få till planeringen kring måltiderna och känner mig aldrig riktigt återhämtad från livet. Hoppas mycket på att vårsolen och lite värme ska hjälpa till att vända den här dåliga spiralen.
 
Alltså OMG vad gott det är med varma koppen kantarell! Har i extra salt och rosépeppar (massor) och det blir SÅ gott!! Måste köpa mer av den sorten, den är slut nu. Blev den både till lunch och middag.

Rejält hungrig idag, inte bra med fastedag då, men what to do. Bit ihop, sörpla "soppan" saaaakta och njuuuut!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
733
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp