Vikttråden 2021

Lade in några (4*1 😁) minuters löpning i dagens promenad. Märks att man har tränat benen i 2 dagar 😅 däremot märktes det inte att det är fasta idag. Skönt.
 
Kosten har rasat lite senaste veckan. Dålig planering, födelsedagar och nattjobb där tröttheten tog över och det sunda förnuftet gällande mat hade gått och lagt sig. Men å andra sidan går träningen bra. Jag har dels provridit en eventuell medryttarhäst. Första ridpasset på flera år så det kändes, men ack så kul det var! Och dels öppnade jobbets gym igen (Med flertalet restriktioner och begränsningar) så jag kan börja träna lite nu. Idag körde jag ben på gymmet och gud va skönt det är att lyfta tungt igen. Detta passet gjorde gott för motivationen, även om det säkert kommer kännas av imorgon :D

Jag får ta tag i kosten igen. Vara hård med två-fyra veckor utan godis och kakor och hoppas på en kickstart igen. Att fortsätta att skapa en livsstil är det svåra ibland.
 
Här är vi sjuka familjen idag så jag har tagit det nova avvägda beslutet att jag kan stoppa i mig vad jag vill idag, i vilka mängder jag vill. Jag kommer dock inte typ ta fram hela chipspåsen utan ta upp lite i en skål och isf gå fler gånger.

Jag tycker cheatday är fel ord för jag äter vad jag vill annars också men i brist på andra ord for det väl duga.
 
Här är vi sjuka familjen idag så jag har tagit det nova avvägda beslutet att jag kan stoppa i mig vad jag vill idag, i vilka mängder jag vill. Jag kommer dock inte typ ta fram hela chipspåsen utan ta upp lite i en skål och isf gå fler gånger.

Jag tycker cheatday är fel ord för jag äter vad jag vill annars också men i brist på andra ord for det väl duga.

Jag tycker det låter helt rimligt. Krya på dig!
 
Här går det lite trögt, nålen har knappt rört sig under fyran.

Det som nästan är jobbigast är tanken på att jag skulle vara viktstabil nu med de kcal jag äter för tillfället. Det funkar helt okej, men jag vet inte hur mycket mer jag skulle kunna skära ner utan att det blir ohållbart.

Å andra sidan är jag en känslomässig bergochdalbana för det mesta, så kanske ska sitta lugnt i båten innan jag stressar upp mig (igen).
 
Vågen sa 57,3 kg i morse. Helt galet.
På fredag har jag avstått godis i 9 v.
Vill inte fortsätta med förbud men jag har så sjukt svårt för lagom och vill inte sabba känslan jag har nu med en kropp jag trivs med och som är pigg.
Hur skulle ni ha tänkt? Tips?
 
En dag snart slut som jag har fastat. Hur gör ni andra? Jag har lätt för att inte äta för mycket fram till kl 17 ungefär. Men sen... Det är verkligen viljans kamp nu. Jag är SÅ hungrig. Jag sitter och fantiserar om mat. Vad jag ska äta imorgon. Och jag är en hårsmån från att slita i detta och gå o göra en stor baguette med ägg och majonnäs.

Hur orkar man detta i längden?
 
En dag snart slut som jag har fastat. Hur gör ni andra? Jag har lätt för att inte äta för mycket fram till kl 17 ungefär. Men sen... Det är verkligen viljans kamp nu. Jag är SÅ hungrig. Jag sitter och fantiserar om mat. Vad jag ska äta imorgon. Och jag är en hårsmån från att slita i detta och gå o göra en stor baguette med ägg och majonnäs.

Hur orkar man detta i längden?
Jag har tyvärr ingen input att komma med. Jag blir mätt även på mina fastedagar.
Dricker du tillräckligt med vatten?
 
Startvikt 18/12
22/12: - 0,4kg
28/12: - 0,5kg
2/1: +0,7kg
9/1: - 0,9kg
15/1: - 0,9kg
22/1: - 0,6kg
29/1: - 0,8kg
5/2: - 0,7kg
12/2: - 0,5kg
19/2: - 1,4kg
26/2: +0,5kg
5/3: - 0,6kg

Tot: - 6,1kg


5/3
Biceps vä: - 0,8cm
Biceps hö: - 0,7cm
Bröst: - 1,7cm
Midja: + 1cm
Höft: - 1cm
Lår vä: - 0,8cm
Lår hö: 0cm
Vad vä: +3,2cm 🤨
Vad hö: 0cm

Tot
Biceps vä: - 2,3cm
Biceps hö: - 2,9cm
Bröst: - 7,5cm
Midja: - 2,8cm
Höft: - 6,5cm
Lår vä: - 4,9cm
Lår hö: -3,8cm
Vad vä: + 0,8cm 🤦‍♀️
Vad hö: - 1,5cm

Jag var högst osäker på om jag skulle mäta mig idag eller inte eftersom jag är sjuk, inte rört på mig sedan i måndags, åt en hel del choklad i onsdags och hoppade fastan igår. Men så tänkte jag att det var lika bra att få en uppdatering så jag slipper fundera en hel vecka till.

Jag trodde verkligen inte att det skulle bli den här typen av siffror. Med undantag för midjan och vänster vad så är allt åå minus 😱
Jag har ont i vänster knä och är svullen i magen så jag tror plussen kommer av det.

Nu håller jag tummarna för att jag blir frisk fort så jag kan få börja träna igen. Ryggen pallar inte allt stillasittande som blivit denna veckan.
 
Jag har tyvärr ingen input att komma med. Jag blir mätt även på mina fastedagar.
Dricker du tillräckligt med vatten?
Jag dricker väldigt mycket vatten så där är tyvärr inte problemet.
Det händer inte varje gång, så jag gissar att det är något med hormonerna vissa dagar.
 
6/1 90 kg
14/1 89 kg
21/1 88 kg
28/1 87 kg
3/2 86 kg
9/2 85 kg
23/2 84 kg

4/3 83 kg

Igår tippade det ner ett streck till. Idag var det strax under trean så förhoppningsvis kommer det ett till i näst vecka :) känslomässig bergochdalbana var det jag skrev ja :o

Har tyvärr problem med benhinnorna igen så får se hur det går med träningen kommande dagarna, kanske får sikta på lågintensiva pass istället för det som egentligen var planerat.
 
En dag snart slut som jag har fastat. Hur gör ni andra? Jag har lätt för att inte äta för mycket fram till kl 17 ungefär. Men sen... Det är verkligen viljans kamp nu. Jag är SÅ hungrig. Jag sitter och fantiserar om mat. Vad jag ska äta imorgon. Och jag är en hårsmån från att slita i detta och gå o göra en stor baguette med ägg och majonnäs.

Hur orkar man detta i längden?

Har du fortfarande väldigt lågt kaloriintag, och en del av de få kalorierna går till honung och grädde? I så fall låter det för mig som att din hunger inte har med hormoner att göra, utan mer med att du inte får i dig så mycket som mättar. Jag har svårt att se hur man skulle bli mätt på vatten. Det dämpar hunger, men aldrig att det skulle ta bort avgrundshunger för mig.

Hur jag gör? Tja, ditt upplägg skulle inte funka för mig så till det kan jag inte bidra med tips. Jag blir alltför trött i både kropp och huvud, och dessutom mer stillasittande vid fasta så jag kör lågkaloridag endast 1d/v eller möjligen 2 halvdygn. Och då får jag förstås tänka mer på vad jag äter även andra dagar i veckan, vilket jag förstått att en del som kör 5:2 tycker är poängen att man inte ska behöva göra så mycket. I längden funkar jag inte med att fasta mer än så, så jag anpassar mig efter min kropp.

Var och en måste hitta det som funkar för en själv tänker jag. Jag skulle inte heller kunna ha samma mängd promenader eller hårdträning som en del andra i tråden, så då väljer jag en annan strategi som jag tror kommer passa mig bättre. Men jag får förstås då också acceptera att jag inte kommer att få samma kroppsutveckling som de, när jag väljer bort vissa metoder.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
717
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp