Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2021

Fast jag har ju ingen läkare att byta till. Det kryllar inte av dem direkt, och ska jag ta en vc längre bort måste jag ta ledigt från jobbet varje gång och förlora en massa pengar och ändå inte veta vad jag får.
Jag ser inte vad en annan läkare skulle kunna göra heller, mer än att ta lite blodprov och konstatera att det är normalt. Jag vet inte vad det skulle ge mig att lägga ut tusentals kronor på skit och ingenting och ändå fortsätta gå upp i vikt.
Nu vet inte jag om du testat redan men har du pratat med nån dietist/kostrådgivare? Det finns det ju både privata och inom vården.
 
Nej det har jag inte. Men det är lite samma där, vad ska den säga som jag inte redan vet?
En dietist som är knuten till VC som har en klient som äter 900kcl utan att gå ner i vikt kommer förhoppningsvis pusha på för att du blir utredd.
De har troligen även mer kompetens än bara mat, så att de kan hjälpa till att bena i vad som händer/ inte händer i din kropp?
 
En dietist som är knuten till VC som har en klient som äter 900kcl utan att gå ner i vikt kommer förhoppningsvis pusha på för att du blir utredd.
De har troligen även mer kompetens än bara mat, så att de kan hjälpa till att bena i vad som händer/ inte händer i din kropp?

Får väl kolla om det finns nån här. Men jag har inga större förhoppningar.. Sist jag tog upp vikten med en läkare tyckte han bara att jag åt för mycket.
 
Det finns ingen dietist på min vc. Och som sagt, jag har inte möjlighet att ta mig så vårat mycket längre utan att förlora en massa arbetstid.
 
Började i måndags och registrerade i appen och det kändes bra. Registrerade gårdagens mat från temadagen på jobbet och nu är typ hela veckobonusen slut 🤔
Känns så där men gårdagen var välbehövlig så det får gå.
Dagens registrering ser sådär ut. Dålig planering då det blev både frukost och lunch ute samt sen middag (typ nyss) så det blev nog lite mycket.

Bra idag dock att några av kollegorna bestämde att det får bli matlådor i fortsättningen och att jag gjorde min redan ikväll. Den ser dock lite snål ut så det får bli en stor sallad till.
 
Men om det är en hjälp framåt kanske det är värt det? Det kanske inte finns någon annan väg att gå än en svinlång om det är något underliggande problem som måste typ grävas fram.
Nej, för att få hjälp eftersom något är fel.
Men jag får ju ingen hjälp. Lite blodprover, en klapp på huvudet och hem. Allt normalt. Tack och hej. Det är likadant med mitt ben, som jag haft ont i ett år snart.
 
Men jag får ju ingen hjälp. Lite blodprover, en klapp på huvudet och hem. Allt normalt. Tack och hej. Det är likadant med mitt ben, som jag haft ont i ett år snart.
Dina val är dessa:
1. Fortsätt som nu, gå upp i vikt och klaga över att du går upp i vikt.
2. Lev på ingenting och gå inte upp i vikt
3. (Som många här säger): sök hjälp tills du får den.
 
Dina val är dessa:
1. Fortsätt som nu, gå upp i vikt och klaga över att du går upp i vikt.
2. Lev på ingenting och gå inte upp i vikt
3. (Som många här säger): sök hjälp tills du får den.
Och som jag sagt flera gånger, vad finns det för hjälp att söka? Jag blir ju avfärdad varenda gång jag försöker. Är det så konstigt att jag inte orkar mer?
 
Och som jag sagt flera gånger, vad finns det för hjälp att söka? Jag blir ju avfärdad varenda gång jag försöker. Är det så konstigt att jag inte orkar mer?
Då får man söka sig privat och betala för hjälpen, för det finns alltid hjälp att få på något vis. Det är ju bara frågan hur högt man värderar det. Om jag va i din sits och lessnat på sjukvården så hade jag sökt privat för det är ju inte hållbart i längden att leva på svältgränsen.
 
Då får man söka sig privat och betala för hjälpen, för det finns alltid hjälp att få på något vis. Det är ju bara frågan hur högt man värderar det. Om jag va i din sits och lessnat på sjukvården så hade jag sökt privat för det är ju inte hållbart i längden att leva på svältgränsen.
Det finns ingen privat aktör här. Och det är fortfarande samma sak, vad ska de göra? Har nu pratat i telefon med två läkare och båda säger samma sak, vad ska de göra?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
598
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 278
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp