Vikttråden 2021

I morgon är det fasta. Har världens huvudvärk just nu och funderar på om jag ska stoppa i mig något nu ikväll för att minska risken för huvudvärk även i morgon, frågan är bara vad isf 🤔

Har tagit tabletter men tänker om jag har missat något idag
Kan det hjälpa med en vätskeersättning kanske?
 
I morgon är det fasta. Har världens huvudvärk just nu och funderar på om jag ska stoppa i mig något nu ikväll för att minska risken för huvudvärk även i morgon, frågan är bara vad isf 🤔

Har tagit tabletter men tänker om jag har missat något idag

Du har inte funderat på daglig periodisk fasta istället? Jag har ätfönster mellan 12 och 20 det funkar ypperligt för mig. Jag har ingen huvudvärk eller annat krångel. Inge heller den där krypiga ångestkänslan över att imorgon är det fastedag. Dessutom verkar det som om just detta passar min kropp bra för jag har gått ner en del i vikt och verkar hålla vikten bra nu
 
Du har inte funderat på daglig periodisk fasta istället? Jag har ätfönster mellan 12 och 20 det funkar ypperligt för mig. Jag har ingen huvudvärk eller annat krångel. Inge heller den där krypiga ångestkänslan över att imorgon är det fastedag. Dessutom verkar det som om just detta passar min kropp bra för jag har gått ner en del i vikt och verkar hålla vikten bra nu
Jag körde det i somras men när jag började träna mer så föll det på att jag tränar på lunchen och därmed under ren fasta, höll på att tuppa av under några pass.

Jag tycker egentligen inte 5:2 är svårt. Igår hade jag vanlig dag så huvudvärken kom inte av fasta, däremot kan jag missa att stoppa i mig vissa saker oavsett om det är vanlig dag eller fasta. Huvudvärken igår berodde nog på saltbrist 🤦‍♀️

På det spåret så har jag börjat fylla min träningsflaska med isvatten och har hela dagen. Nu när jag jobbar hemma är annars vätskebrist en återkommande huvudvärk 🙄
 
Idag har jag ätit chips på min fastedag 🙄😁
Så kan det gå när det blev miss i planeringen (inte av mig för en gångs skull) och chipsprovarmötet råkade hamna idag istället för nästa vecka 🤷‍♀️

Lyckades dock få in det i mina 500kcal (tog 10 chips) och är oerhört stolt över att jag faktiskt inte tog fler chips än vad som rymdes i budgeten.

Åkte och handlade precis innan lunchen också, vilket är big no no, men ville verkligen ha brysselkål till lunch. Första gången på år som jag inte varit sugen på någonting i affären utan jag kom hem med precis det jag skulle. Så befriande att slippa gå runt där med ett sug.

Nu sängen, i morgon blir det gröt till frukost - längtar 😍

Kan förresten konstatera att även vänster armbåge blivit inflammerad nu 🙄 så det får bli anpassade övningar resten av programmet nu. Lite småsur över det menmen
 
Jag körde det i somras men när jag började träna mer så föll det på att jag tränar på lunchen och därmed under ren fasta, höll på att tuppa av under några pass.

Jag tycker egentligen inte 5:2 är svårt. Igår hade jag vanlig dag så huvudvärken kom inte av fasta, däremot kan jag missa att stoppa i mig vissa saker oavsett om det är vanlig dag eller fasta. Huvudvärken igår berodde nog på saltbrist 🤦‍♀️

På det spåret så har jag börjat fylla min träningsflaska med isvatten och har hela dagen. Nu när jag jobbar hemma är annars vätskebrist en återkommande huvudvärk 🙄

Jag kör ibland periodisk fasta, och det innebär bara att jag inte äter efter middagen som intas ungefär klockan sex. Äter frukost vid nio-tio. Så det behöver ju inte vara ”svimma på lunchen”-svårt.

Men det var ett bra tips. Började med det igår för min akilleshäl förutom choklad är småäta i soffan efter middagen. Vi får se hur det utvecklas. Om jag kan göra det några gånger i veckan blir min mage gladare, det vet jag ju. Men svårt är det. Jag är inte sugen på nåt direkt men verkar ha tuggbehov som en medelstor ponny.
 
85E88B35-EF0F-4843-B85A-26820DB4E6AB.jpeg

När vädret visar sig från sin bästa sida är de inte så svårt att gå en promenad 🌟 Den här veckan kommer vara kaos och även nästa men bara bita i och försöka hålla kursen rak!
 
Jag kör periodisk fasta och äter mellan 12-20. Just nu kör vi en godis och läsk/alkohol utmaning eller kanske sötsaksutmaning med grannarna och några kollegor. Hela januari utan sötsaker och utemat. Maten är nästan svårast för oss som hatar att laga mat men det går bra ännu!
 
Väääänta här nu - chipsprovarmöte!? :nailbiting: Vad jobbar du som?!
Sign me up!
Inte på jobbet 😁
Är med vi något som heter Ladies Circle, funnits i Sverige sedan 1947.
Kan varmt rekommenderas (finns över hela Sverige, för kvinnor upp till 45år). I vår klubb träffas vi varannan tisdag och har möte samt aktivitet. Pga Corona är dessa nu lite anpassade så nu var det chipsprovarmöte online 😋. Förra mötet gick vi webbkurs med tema om krisen kommer, jättebra.

I vår klubbs vårprogram finns även prova på skateboard 😱, grilla korv, måla tavlor, så fröer och träna med PT med. Så skönt att få ett avbrott i vardagen med lite guldkant ♥️

Dessutom samlar klubbarna in till välgörenhet, detta året är det psykisk hälsa som vi stöttar ♥️

Är ni intresserade så skicka pm så kan jag sätta er i kontakt med närmsta klubb.
 
Inte på jobbet 😁
Är med vi något som heter Ladies Circle, funnits i Sverige sedan 1947.
Kan varmt rekommenderas (finns över hela Sverige, för kvinnor upp till 45år). I vår klubb träffas vi varannan tisdag och har möte samt aktivitet. Pga Corona är dessa nu lite anpassade så nu var det chipsprovarmöte online 😋. Förra mötet gick vi webbkurs med tema om krisen kommer, jättebra.

I vår klubbs vårprogram finns även prova på skateboard 😱, grilla korv, måla tavlor, så fröer och träna med PT med. Så skönt att få ett avbrott i vardagen med lite guldkant ♥️

Dessutom samlar klubbarna in till välgörenhet, detta året är det psykisk hälsa som vi stöttar ♥️

Är ni intresserade så skicka pm så kan jag sätta er i kontakt med närmsta klubb.

Åh, vilken besvikelse. Såg framför mig hur du gick till nått kontor varje dag och bara "jaha, schemat idag? Glassprovarmöte, kolaprovarmöte, chipsprovarmöte... får nog skjuta lite på marabouprovningen!" och dessutom fick BETALT för det.

:D
 
Vad sa de? Om det är kort nog för att sammanfattas någorlunda alltså 😅

Har så dåligt minne så jag vågar inte mig på att korrekt återge det som sas mer än att de som använde sig av periodisk fasta hade jämnare blodsocker. Och att fastans tidpunkt var viktig. Bättre att inte äta på kvällen och ha ett ätfönster typ 10-18 än 14-22 till exempel. Men jag vågar inte svära på att det är helt korrekt :D Finns säkert på SVT play.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
775
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp