Vikttråden 2021

Jag har samma problem så förstår dig precis men det är där yogan funkar så bra för mig. Bygga statisk styrka först liksom. Men jag vet ju det att alla EDS-kroppar funkar olika. Tex för min mamma är yoga totalt värdelöst, hon får bara ännu ondare.
Ja yoga är ngt utav det värsta för mig. Tung varierad styrketräning är egentligen bäst men svårt när man vill undvika gymmet. Dessa pass tror jag är rätt bra för mig egentligen.
 
Kan säga att jag saknar gymträning speciellt den här årstiden, tränade där fram tills Oktober men sen i November (?) har de helt stängt ned anläggningen, skit Corona!
 
Kan säga att jag saknar gymträning speciellt den här årstiden, tränade där fram tills Oktober men sen i November (?) har de helt stängt ned anläggningen, skit Corona!
Jag har tränat på gym utan uppehåll. Dock sköter "mitt" gym sig riktigt bra. Jag räknade ut att det får vara 35 personer i lokalen utifrån hur många kvadratmeter det är. Gymmet har satt en gräns på 15 personer. Idag var det kanske 7 personer där? Omklädningsrummen används i princip inte alls och allt man rör vid spritas. Känner mig tryggade där än på Coop. :laugh:
 
Jag tränar i mitt hemmagym.
ca 30 minuter blandat styrketräning, yoga, pilates och strech. 4 kilos hantlar, gummiband och matta räcker långt.
Men det är synd att säga att jag gör det ofta😱

istället prioriterar jag promenader och just nu ligger jag och hunden i fosterställning efter att vi blev utlurade av maken att gå 7 ans spår. Det var lite halt i snöiga backar så vi bröt av och det blev bara 5 km men eftersom jag spände mig så mycket blev det massa spänningar i kroppen helt slut.
 
Nu är jag igång! Började i måndags med bra mat, inga mackor med smör, bara frukt och grönsaker som snacks och minimalt med socker. Är ganska hungrig på mat men inte sugen på socker så det känns bra. Det är svårt att veta vad som är lagom portioner mat när jag tidigare ätit ganska lite mat och fyllt på med snask. Så där får jag laborera lite.

Har svårt att träna eftersom jag håller på med rehab av fot, så sjukgymnastik + små promenader som jag gör längre och längre är det som blir än så länge. Hade ju kunnat cykla på träningscykel eller simma om gym och badhus varit öppna men det är ju inte mycket att göra åt. Har lagt stegmätaren på laddning nu så ska jag försöka öka stegen i lagom takt.

Glömde mäta i måndags men mäter kommande måndag istället. Har mått från innan jul och förhoppningsvis har det inte gått alltför mycket uppåt.

Känns kul att vara igång! Målet är att ridbyxorna ska sitta lagom hårt igen :)
 
Jag har tränat på gym utan uppehåll. Dock sköter "mitt" gym sig riktigt bra. Jag räknade ut att det får vara 35 personer i lokalen utifrån hur många kvadratmeter det är. Gymmet har satt en gräns på 15 personer. Idag var det kanske 7 personer där? Omklädningsrummen används i princip inte alls och allt man rör vid spritas. Känner mig tryggade där än på Coop. :laugh:
På vårt gym märks det att många numera arbetar hemifrån/ är permitterade så jag håller mig borta ett tag till
 
Jag har tränat på gym utan uppehåll. Dock sköter "mitt" gym sig riktigt bra. Jag räknade ut att det får vara 35 personer i lokalen utifrån hur många kvadratmeter det är. Gymmet har satt en gräns på 15 personer. Idag var det kanske 7 personer där? Omklädningsrummen används i princip inte alls och allt man rör vid spritas. Känner mig tryggade där än på Coop. :laugh:
Vårat ligger i Badhusets källare så de valde ju att stänga ned hela anläggningen 😫 Och vägra gå på de andra då alla ska dit nu och de har verkligen skött sig illa i Corona tider.
 
Vårat ligger i Badhusets källare så de valde ju att stänga ned hela anläggningen 😫 Och vägra gå på de andra då alla ska dit nu och de har verkligen skött sig illa i Corona tider.
Tråkigt! Jag har verkligen känt att mitt gym skött det bra och att "ingen" är och tränar. Verkar mest vara riktiga stammisar som kommer.
 
Nyss hemkommen, är såååååå omotiverad att träna nu men tänker iaf ta på mig träningskläder för att komma ett steg på vägen.

Visst är jag värd något gott efter träningen ikväll visst?
Absolut, hallon och vispad grädde! En mangosmothie? På kokosvatten och frusen mango! Eller i värsta fall om det inte går så har delicato en kokosboll utan tillsatt socker.
heja oss alla
 
Nyss hemkommen, är såååååå omotiverad att träna nu men tänker iaf ta på mig träningskläder för att komma ett steg på vägen.

Visst är jag värd något gott efter träningen ikväll visst?
Tänk inte så, man behöver ju aldrig ha "gjort sig värd" för att äta något man är sugen på. Jag förstår att det här är en vikttråd men är det inte sånt här tänk vi borde komma bort ifrån om vi försöker jobba mot en hållbar livsstil där både kroppen och hjärnan mår bra? Är du sugen på något - ät det. Njut! Förstår att jag låter präktig men förhoppningsvis går poängen fram trots det :D

Och heja dig som tränar trots att motivationen saknas idag!
 
Tänk inte så, man behöver ju aldrig ha "gjort sig värd" för att äta något man är sugen på. Jag förstår att det här är en vikttråd men är det inte sånt här tänk vi borde komma bort ifrån om vi försöker jobba mot en hållbar livsstil där både kroppen och hjärnan mår bra? Är du sugen på något - ät det. Njut! Förstår att jag låter präktig men förhoppningsvis går poängen fram trots det :D

Och heja dig som tränar trots att motivationen saknas idag!

TACK!
 
Absolut, hallon och vispad grädde! En mangosmothie? På kokosvatten och frusen mango! Eller i värsta fall om det inte går så har delicato en kokosboll utan tillsatt socker.
heja oss alla
Blev 2 ostmackor (sen middag) och 3 skivor spickekorv. 😋 Misstänker att jag behövde lite extra salt. Sen var jag inte sugen på något mer 😁

Veckans andra fasta blir i morgon eftersom jag råkade strula till det lite med dagarna 🙄

Ska bli skönt faktiskt
 
Har hållit mig i från sötsaker i 10 dagar utan större problem. Det är nog delvis för att jag verkligen bestämde mig för att det var nog.
Jag är inte strikt med mat. Äter en macka till frukost, tar lite ris eller pasta osv men jag vill ja det så, vill inte behöva leva extremt.
Tyvärr har det kommit snö så det blir ett större motstånd till motion men det är bara att bita ihop för det ska göras.
 
Fick mail från Viktväktarna om 3 månader utan kostnad, så jag återaktiverade mitt medlemsskap. Känns bra, även om jag vet det mesta om mat och sp vid det här laget så är det skönt att ha stödet/bekräftelsen från appen.
Mätte även kroppen imorse. Inte upplyftande nånstans. Men nu jäklar!
 
Efter att ha följt tråden i smyg ett bra tag tänkte jag nu hoppa in på riktigt som en liten motivering. Gick ner ca 7-8kg i våras när jag gick på ett kost- och träningsschema men sen blev jag lat och glömde sköta kosten, sen kom hösten och gymmet stängde och efter det kom julen och nu har jag nog gått upp alla kilon igen. Har inte vägt mig på ett tag men tror det.

Jag har börjat lite smått med kosten igen, med fokus på att undvika godis och annat gott vilket är min stora svaghet och sen började jag lite med träningen igen. I höstas sprang jag 5-10km ca 3 gånger i veckan, men sen blev jag förkyld och nu börjar jag om på noll igen och börjar lite smått för att vänja kroppen (främst benhinnorna). Jag tänkte försöka träna lite hemma också, men jag tycker det är hemskt tråkigt och jag saknar gymmet och styrkeövningen jag gjorde det.

Mitt mål inledningsvis är nog -5kg tror jag. Det hade nog känts väldigt bra. Men främst vill jag sköta kosten och träningen för jag vet att jag mår väldigt bra då, fysiskt och psykiskt.
 
Nu är jag igång! Började i måndags med bra mat, inga mackor med smör, bara frukt och grönsaker som snacks och minimalt med socker. Är ganska hungrig på mat men inte sugen på socker så det känns bra. Det är svårt att veta vad som är lagom portioner mat när jag tidigare ätit ganska lite mat och fyllt på med snask. Så där får jag laborera lite.

Har svårt att träna eftersom jag håller på med rehab av fot, så sjukgymnastik + små promenader som jag gör längre och längre är det som blir än så länge. Hade ju kunnat cykla på träningscykel eller simma om gym och badhus varit öppna men det är ju inte mycket att göra åt. Har lagt stegmätaren på laddning nu så ska jag försöka öka stegen i lagom takt.

Glömde mäta i måndags men mäter kommande måndag istället. Har mått från innan jul och förhoppningsvis har det inte gått alltför mycket uppåt.

Känns kul att vara igång! Målet är att ridbyxorna ska sitta lagom hårt igen :)
Heja. :)


Trist att du måste hålla igen pga foten, men det går att göra en del ändå. Min kompis kan/får inte träna alls pga kroppen men lade om kosten helt.
Hon gillar att laga och äta god mat så hon tycker att det är lite tris men har tagit det som en utmaning att experimentera fram god nyttigare mat. Hon köpte också mindre mattallrikar och tar medvetet lite mindre matportioner.
Bort med feta ostar osv....på ...nu är det väl 3 månader...har hon gått ned 8 kg.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
733
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp