Vikttråden 2021

Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Det är klart att mina delmål handlar om att gå ner en viss mängd, eftersom mitt slutmål är en slutvikt. Att tidsbestämma sina delmål är för mig en ganska basic del av målformuleringen.

Det är klart att jag blir besviken om jag inte når mina mål, men det är ju inte som att jag lägger mig platt eller bara kastas tillbaka till tidigare vanor. Snarare funderar jag över, vad kan ha påverkat att jag inte nådde det här delmålet? är det något jag kan ändra/styra över eller är det andra omständigheter som jag inte har inflytande över?
Jag menade ungefär så som @TeamLundVer och @SiZo utvecklade bättre. Allt handlar inte om vikt, även om vi skriver i en tråd som heter Vikttråden. Sen att alla här inne försöker att antingen gå upp eller ner i vikt är ju en självklarhet. Men för oss som försöker gå ner i vikt tänker jag att det är viktigt att inte fastna i att siffrorna på vågen ska visa ett visst nummer (@Voeux skriver bra om det tycker jag). Jag tycker absolut att andra mål vi har med vår viktnedgång (eller viktuppgång för vissa) har en plats i den här tråden också. Men det är ju bara min åsikt och det är ju upp till alla att tolka in vad de vill dela med sig av i tråden.

Men är du nöjd med ditt upplägg så kör vidare med det :)
 
Lifesum är verkligen A och O för mig! Även om man får vara lite observant på att alla kalorier inte stämmer (vem som helst kan lägga in) och att de räknar hur mycket kalorier man bränner på typ promenader VÄLDIGT generöst :D
Jag promenerar inte så mycket. Har ett aktivt jobb och en aktiv fritid, så mina steg kommer i samband med annan fysisk aktivitet. Så tänker att kalorierna stämmer någorlunda i alla fall :)
 
Senast ändrad:
Idag kommer nog kalorierna att gå nästan jämt ut. Behöver äta något litet innan jag går och lägger mig. 20000 steg idag. Mockade lösdrift (mockade ur bädd, så riktigt tungt) och hage i tre timmar idag.

Funderar på att köpa Lifesum premium. Någon som har det? Är det värt det?
 
Idag kommer nog kalorierna att gå nästan jämt ut. Behöver äta något litet innan jag går och lägger mig. 20000 steg idag. Mockade lösdrift (mockade ur bädd, så riktigt tungt) och hage i tre timmar idag.

Funderar på att köpa Lifesum premium. Någon som har det? Är det värt det?

Jag har Lifesum premium, men vet inte om jag tycker jag har någon nytta av det. Hittar inget recept jag vill prova (är grymt kräsen), och det står ”felbalans” typ vad jag än äter. Någon annan skillnad vet jag inte om jag märkt? Planerar att säga upp det.
 
Idag kommer nog kalorierna att gå nästan jämt ut. Behöver äta något litet innan jag går och lägger mig. 20000 steg idag. Mockade lösdrift (mockade ur bädd, så riktigt tungt) och hage i tre timmar idag.

Funderar på att köpa Lifesum premium. Någon som har det? Är det värt det?

Jag har det men har inte använt på länge, utan när jag köttar på med regelbunden träning (som nu) så går jag ner till en bra vikt ändå. Konditionsträningen ger för mig också mindre sötsug + att det underlättar att ha bra tid att planera vettiga måltider och inte stressäta vad som helst som finns till hands. Just nu räknar jag inte kalorier alls men har ändå en långsam och stadig nedgång utan att känna något ständigt försakande. Fortsätter den i samma takt bör jag kunna vara nere på 70-72 kg framåt sommaren efter att ha varit uppe över 80 länge eller med bara korta dippar under. Men 72 eller strax under motsvarar för mig normalvikt på BMI och det är jag helt nöjd med.

Men förra sommaren och tidigare i perioder har jag knappat in måltiderna ordentligt i Lifesum när jag strävat efter lite mer strypsnara och velat få ordning på kalorierna lite snabbt och tydligt. Har också sjukt svårt att få Lifesum att acceptera sammansättningen även när jag själv vet att den ÄR inte "obalanserad", så den delen känns oftast mer som ett irritationsmoment.

Jag har inte heller använt Lifesumrecepten alls - och vill helst inte ha några färdigplanerade dags- eller veckomenyer utan styra planerandet själv - så jag avstår nog också nästa förnyelse på Premiumvarianten. Men jag borde kanske kolla något av recepten när jag ändå har tillgång till dem om det kan ge extra inspiration i köket.
 
Jag är så slut så det finns inte.
Gårdagens pass var 2*armfilm och sedan 11min plankövningar efter det. Har nog aldrig skakat så mycket i axlarna innan.

Jag vet inte om det är gårdagens träning, sömnbrist eller något annat men idag har jag varit helt slut. Tog mig igenom dagens pass enbart på pannben, det var ingen vacker syn och jag borde kanske be mannen om ursäkt för allt stånkande han fick stå ut med 🙈

Jag har inte rört mig ur soffan sedan dess, känns som att jag är bakis 😔

Det är vilodag i morgon och jag hoppas verkligen det känns bättre på fredag. Kroppen är sliten nu såhär i slutet på challengen, jag ska sååå fira på söndag när den är slut.
 
Jag är så slut så det finns inte.
Gårdagens pass var 2*armfilm och sedan 11min plankövningar efter det. Har nog aldrig skakat så mycket i axlarna innan.

Jag vet inte om det är gårdagens träning, sömnbrist eller något annat men idag har jag varit helt slut. Tog mig igenom dagens pass enbart på pannben, det var ingen vacker syn och jag borde kanske be mannen om ursäkt för allt stånkande han fick stå ut med 🙈

Jag har inte rört mig ur soffan sedan dess, känns som att jag är bakis 😔

Det är vilodag i morgon och jag hoppas verkligen det känns bättre på fredag. Kroppen är sliten nu såhär i slutet på challengen, jag ska sååå fira på söndag när den är slut.
Du har inte vätskebrist? Med tanke på bakfyllekänslan. Jag behöver dricka vätskeersättning mellan varven när jag tränar och svettas mkt.
 
Hm. Intressant. Viktkurvan har vänt tydligt neråt och det enda jag gjort är att införa lördagsgodis (och lördagsvin) samt ätit sallad ett par middagar.

Allt är dock lättare så här när våren kommer. Känner mig lite som Leif GW Persson, fast med chips. Ett halvår av, ett halvår på. 🙄
 
27/1 -1 kg
3/2 - 1 kg
10/2 - 0,5 kg
17/2 -0,5 kg
24/2 -0,5 kg

Så totalt -3,5 KG av målet 5 kg. Har dock inte bråttom utan är nöjd om jag så där i början av maj har nått ditt.

Så tacksam för att min spiral nedåt fortfarande är i gång trots att jag inte 5:2ar denna vecka. Så tacksam för att det verkar som att min kropp fortfarande är med på dessa justeringar nedåt som jag gör med några års mellanrum, då när vågen börjar ticka upp igen.
 
4e fastedagen och det går hur bra som helst. En stor kopp te i morse och en klar grönsak varma koppen och jag är inte hungrig än. Så det är tydligt att kroppen anpassar sig till läget efter ett tag. Tänkte väga mig ikväll o se vad som händer på det området.

Jag är faktiskt pigg tillomed.
 
Jag är oerhört skeptisk till om vågen kommer visa på något minus i morgon. Dels pga det stora minuset förra veckan och dels har träningarna sedan dess blivit halvdana och jag har knappt fått till några steg heller. Allt pga skit magen 😔

Så nu försöker jag förbereda mig på ett plus i förhoppning om att inte tröstäta om det kommer. Har ni några tips?
 
Jag blev inte hungrig förens vid 22 igen. Så då tog jag en till varma koppen. Så jag har idag fått i mig ungefär 200 kcal. Jag är nu fortfarande lite hungrig och funderar på hur jag ska göra... Ska jag äta mer? Jag har ju rent tekniskt 300 kalorier kvar att äta, men är inte superhungrig utan mer sugen på något mer.
 
Jag är oerhört skeptisk till om vågen kommer visa på något minus i morgon. Dels pga det stora minuset förra veckan och dels har träningarna sedan dess blivit halvdana och jag har knappt fått till några steg heller. Allt pga skit magen 😔

Så nu försöker jag förbereda mig på ett plus i förhoppning om att inte tröstäta om det kommer. Har ni några tips?
Jag tror att det viktigaste är att man har inställningen: oavsett vad vågen visar så ska jag inte tröstäta. Och verkligen säger det till sig själv! Eller helt enkelt hoppa över vägningen denna gången? Ibland kanske det är bättre att inte veta.
 
Efter en massa upp och ner senaste veckan så visade vågen minus i morse, totalt -5,5 kg nu :)
Jag är nöjd med att jag inte har några problem att ligga på det underskottet jag önskar, snarare är det så att jag kvällstid får äta något extra mellanmål för att komma upp i rätt mängder. Skönt, för första veckorna var jag vrålhungrig :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
775
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp