Vikttråden 2023

Igår va en dålig dag, jättehungrig och sugen konstant. Idag har jag haft fullt upp och alltså ätit bättre. Måste verkligen hålla kvar.
Min nya pikeur kavaj tål inte speciellt många kg + 😂 sitter perfekt när jag väger 64. Är snäppet för tight när jag väger 67. Sååååå bara att skärpa sig! Kom ut på promenad trots storm nu ikväll iallafall. Imorgon bitti blir det tidig morgonpromenad.
 
Tredje veckan med periodisk fasta genomförd, den bästa hittills hunger- och orkesmässigt. Tre pass på gymmet har jag gjort och några promenader utöver det. Tredje veckan tappade jag 0,8kg och är nu ner totalt 2,2kg sedan start. Det går inte speciellt fort men känns väldigt bra, känner mig mycket tightare i kroppen och kläderna passar bättre.
 
Jag hade en grym vecka förra veckan! Nu återgår jag till min vanliga 5dagars vecka :) ska försöka promenera mycket om vädret tillåter...
Screenshot_20230129_143425_Connect.jpg
 
Jag glömde att skriva förra veckan. Hade min vägdag i torsdags och hade gått ner till 61,3 kg så tappat 0,4 kg. Inte så mycket men ändå något! Är lite orolig dock att vågen kommer vissa uppgång på torsdag då jag har tillåtit mig att äta lite godsaker under helgen. Men men kämpar på! Träningen går också bra.
 
Är lite hungrig och lite lite sugen den här veckan. Kan vara pga piller istf spruta, kan vara pga mens (som jag hoppas kommer igång idag).
 
Riktigt nöjd att jag tränade idag. Är en av mina träningsdagar men jag kände verkligen inte för att träna, så riktigt nöjd att jag gjorde det. Var även riktigt bra träning 💪🏼.
 
Jag har ett udda problem. Fixade äntligen nytt batteri till min våg - har inte vägt mig på flera månader. Enligt den väger jag mindre än jag någonsin gjort - även om jag plussar på 3 kg. Trots det är magen och 'nedre brösten' fläsket kvar och jag har samma mått (möjligtvis lite mindre) som tidigare. Jeans som jag lätt kunde komma i när jag vägde mer (även med +3) kommer jag inte i.

Dessutom ser jag inte smalare ut i ansiktet vilket jag alltid gör när jag går ner i vikt.

:idea:
 
Jag har ett udda problem. Fixade äntligen nytt batteri till min våg - har inte vägt mig på flera månader. Enligt den väger jag mindre än jag någonsin gjort - även om jag plussar på 3 kg. Trots det är magen och 'nedre brösten' fläsket kvar och jag har samma mått (möjligtvis lite mindre) som tidigare. Jeans som jag lätt kunde komma i när jag vägde mer (även med +3) kommer jag inte i.

Dessutom ser jag inte smalare ut i ansiktet vilket jag alltid gör när jag går ner i vikt.

:idea:
Är väl typiskt för diabetiker att man ofta har fett på magen som är svårt att bli av med?
 
Det går sakta framåt här ff. Hade någon kväll när jag unnade mig ett par ostmackor (undviker ost annars). Försöker att äta mindre portioner och äter mycket frukt o grönt.
Imorgon ska vi fira min pappas 75-årsdag och jag ska göra smörgåstårtor till oss. Det blir ingen lightvariant utan vanliga.
Men det får det vara värt - och jag hoppas jag kommer på rätt köl igen på söndagen. Vet hur svårt det kan vara att återgå till bra rutiner efter att man släppt lite på spärrarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 889
Senast: BernT
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 734
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp