Vikttråden 2023

Är väl typiskt för diabetiker att man ofta har fett på magen som är svårt att bli av med?

Magen är alltid det sista som försvinner, men det här unikt. Enligt vågen, om man ska gå enbart enligt vikten den visar, väger jag mindre än jag gjort sen jag var ung. Och som sagt, kläder jag kom i med lätthet när jag var flera kilo tyngre kan jag inte ha på mig.
 
Min vägdag idag och jag står på samma vikt som förra veckan, men då jag var lite orolig att jag skulle ha gått upp så känns väl det helt ok även om jag vill ner. Viktnedgången går långsamt men har bara hållit på 3 veckor.

Nöjd över att jag håller i träningen. Träningen i tisdags kändes super, kunde verkligen ta och och var helt slut. Även yogan i onsdags var riktigt bra. Gårdagens träning kändes dock så tung, kändes som alla övningar var dubbelt så tunga som vanligt. Men jag tränade!
 
Magen är alltid det sista som försvinner, men det här unikt. Enligt vågen, om man ska gå enbart enligt vikten den visar, väger jag mindre än jag gjort sen jag var ung. Och som sagt, kläder jag kom i med lätthet när jag var flera kilo tyngre kan jag inte ha på mig.

Jag är större nu vid samma vikt än jag var innan. På grund av att jag har tappat alla musklerna efter en hel höst samt vinter med i princip obefintlig träning och mycket mindre promenader. När jag har muskler och väger samma som nu, så är jag mindre.
 
Screenshot_2023-02-04-20-35-42-048_com.withings.wiscale2.jpg

Äntligen på rätt väg tappar det bygger muskler snart kan jag tappa vikt
 
Ibland kommer dom, dagarna när magen känns bottenlös. Ätit två mackor, två clementiner, en proteinbar och svamprisotto med kyckling och jag skulle kunna fortsätta äta. Konstigt det där.
 
Magen är alltid det sista som försvinner, men det här unikt. Enligt vågen, om man ska gå enbart enligt vikten den visar, väger jag mindre än jag gjort sen jag var ung. Och som sagt, kläder jag kom i med lätthet när jag var flera kilo tyngre kan jag inte ha på mig.
Ok, för min del försvann magen i samma takt som resten.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 832
Senast: BernT
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 570
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp