Vikttråden 2023

lil-sis

Trådstartare
För oss som vill skriva lite om det här med vikten.

Är målet upp?
Är målet ner?
Är målet att vara stabil?

Välkommen!

❤️

7B88C8D3-8D99-4098-B74E-30B34EB6353B.jpeg
 
Åt en en knäckemacka med ost på. Halva tiden mår jag illa och andra halvan bra. Urk.

15kg kvar till vikt jag tror jag skulle vara nöjd med.

20kg kvar till dit jag helst vill.

Vi får se vi får se!
 
Sen jag sålde hästarna har jag stadigt gått upp i vikt. Jag måste ner 6,5 kg, men skulle helst gå ner 8-9 kg. Jag har dock försökt tidigare utan att lyckas, så vi får väl se hur det går i år? Jag behöver "helt enkelt" göra en livsstilsförändring, vilket kommer bli ruskigt svårt.
 
Gick ned 11,5 kg förra året och legat stabilt där sedan dess. Nästa mål är 15 kg ned totalt till att börja med. Ett mål i taget. Har diabetes typ 2 och hypotereos med väldigt liten egen ämnesomsättning. Dock blivit bättre sedan jag började med metformin också. Långtidsocker har gått ned rejält sista året och korttidsockret är mera stabilt. Försöker träna två gånger i veckan på gym är vad jag hinner med i mitt liv 😅 Diabetessköterskan mycket nöjd då är jag nöjd.

Kanske är mera trygg i mig själv numera än tidigare.
 
Vill gå ner ca 5-6 kg. Framförallt få tillbaka min kondition och att mina kläder sitter som de ska, nu är allt obekvämt. Tanken är att använda Lifesum för att få koll på kalorierna och att komma igång ordentligt med träningen igen. Mår inte alls bra av min nya soffpotatisstil.
 
Sen jag sålde hästarna har jag stadigt gått upp i vikt. Jag måste ner 6,5 kg, men skulle helst gå ner 8-9 kg. Jag har dock försökt tidigare utan att lyckas, så vi får väl se hur det går i år? Jag behöver "helt enkelt" göra en livsstilsförändring, vilket kommer bli ruskigt svårt.
Min häst är till salu nu. Jag bävar verkligen för hur jag ska klara av att inte gå upp de 15 kilo jag redan har tappat, eller kanske ännu mer...
Försöker hitta nya motionssätt och hittade ett ställe med studsmattor och massor konstiga banor. Det är lite viktigt att det inte känns som träning alltför mycket, typ som att lyfta vikter eller så. Får väl se hur det går med det där.
 
Min häst är till salu nu. Jag bävar verkligen för hur jag ska klara av att inte gå upp de 15 kilo jag redan har tappat, eller kanske ännu mer...
Försöker hitta nya motionssätt och hittade ett ställe med studsmattor och massor konstiga banor. Det är lite viktigt att det inte känns som träning alltför mycket, typ som att lyfta vikter eller så. Får väl se hur det går med det där.
Jag tror det viktigaste för mig skulle vara att få till vardagsmotion. Jag rör mig generellt för lite och några pass i veckan på gymmet räcker inte. Jag behöver röra mig mer varje dag. Med häst så kom rörelsen gratis, nu måste jag planera in den varje dag. Jag är helt enkelt ganska bekväm av mig och stannar inne när det är mörkt och kallt.
 
Jag tror det viktigaste för mig skulle vara att få till vardagsmotion. Jag rör mig generellt för lite och några pass i veckan på gymmet räcker inte. Jag behöver röra mig mer varje dag. Med häst så kom rörelsen gratis, nu måste jag planera in den varje dag. Jag är helt enkelt ganska bekväm av mig och stannar inne när det är mörkt och kallt.
Ja vem är inte det? Och så har vi 6 månader kyla och mörker... Det är inte bra för hullet alltså...

Jag tror som dig, vardagsmotionen är det viktiga. Sommartid går bra. Men den här årstiden... Inte ens hundarna vill gå ut ju.
 
Jag tror det viktigaste för mig skulle vara att få till vardagsmotion. Jag rör mig generellt för lite och några pass i veckan på gymmet räcker inte. Jag behöver röra mig mer varje dag. Med häst så kom rörelsen gratis, nu måste jag planera in den varje dag. Jag är helt enkelt ganska bekväm av mig och stannar inne när det är mörkt och kallt.

Hundarna räddade mig när jag slutade med hästar, men det är ju inte något för alla. :p
 
Jag har 20-25 kilo att bli av med av rena hälsoskäl. Jag har problem med hjärtat och är också rädd för diabetes. Sen är det säkert 10 kilo till av trivselskäl, minst...
Har bestämt mig för att inte väga mig för att jag kanske kommer bli FÖR uppgiven.
Jag har bestämt mig för att dra ner på kortisonet så mkt det går (min läkare är inte 100% överens här 😅 ) eftersom det kommer bli för tufft annars.
 
Dos 4 imorgon, sen blir det troligen doshöjning.

Inte varit så illamående i veckan men inte heller direkt hungrig. Ätit lite mer än föregående vecka plus mens vilken dag som helst, så gissningsvis inte så mkt minus på vågen imorgon.
 
Behöver ner 4-5 kg. kommer igång ordentligt med ridningen igen framåt våren men måste vara aktiv i vardagen också. Låta bli godis och onyttigheter, planera maten. Jobbar natt så ibland är det svårt att låta bli att äta för att fördriva tiden. Och jag blir SÅ hungrig på natten.
Valpen blir iallafall äldre och vill ha mer motion som tur är. 😍
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 833
Senast: BernT
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 549
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 577
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp