Vikttråden 2023

Förra veckan var helt ok men idag är jag så HUNGRIG! Är sugen på allt! Åt frukost (yoghurt), åt frukt vid 10 och sen ok lunch och sen frukt vid 15. Trots det är jag så så hungrig. Blä... Ska se om vatten eller te hjälper.
 
Det har gått rätt så bra för mig tycker jag. Tog några dagar sedan blev jag av med sötsuget.

I fredags åt jag en del sött i form av lösgodis och sen fick jag kämpa hela lördagen och söndagen för att motstå sötsug. Även idag har det varit lite jobbigt. Kanske är det bättre att skippa sött helt när man väl blivit av med sötsuget? Tänkte jag skulle unna mig något gott i fredags kväll men i efterhand vet jag inte om det var värt det.
 
Det har gått rätt så bra för mig tycker jag. Tog några dagar sedan blev jag av med sötsuget.

I fredags åt jag en del sött i form av lösgodis och sen fick jag kämpa hela lördagen och söndagen för att motstå sötsug. Även idag har det varit lite jobbigt. Kanske är det bättre att skippa sött helt när man väl blivit av med sötsuget? Tänkte jag skulle unna mig något gott i fredags kväll men i efterhand vet jag inte om det var värt det.
Ja det är bättre att skippa helt tycker jag. Jag kan ta typ en godisbit, äter jag ”litegrann” så är jag fast i sockerfällan. Lika med fikabröd, allt fallerar.
Sen blir det så iallafall 🫣🫣 men håller mig längre om jag låter bli sött.
 
Det har gått rätt så bra för mig tycker jag. Tog några dagar sedan blev jag av med sötsuget.

I fredags åt jag en del sött i form av lösgodis och sen fick jag kämpa hela lördagen och söndagen för att motstå sötsug. Även idag har det varit lite jobbigt. Kanske är det bättre att skippa sött helt när man väl blivit av med sötsuget? Tänkte jag skulle unna mig något gott i fredags kväll men i efterhand vet jag inte om det var värt det.

Ja det är bättre att skippa helt tycker jag. Jag kan ta typ en godisbit, äter jag ”litegrann” så är jag fast i sockerfällan. Lika med fikabröd, allt fallerar.
Sen blir det så iallafall 🫣🫣 men håller mig längre om jag låter bli sött.

Sötsuget är supersvårt. På många sätt kan det vara enklare att helt ta bort allt godis, bullar etc. Men samtidigt vill jag ha en hållbar diet och vill kunna äta sött/godis/bakelser i rätt mängd. Jag har dragit ner på sött/godis/bullar väldigt mkt - följer viktväktarna och där tar sådan mat många poäng. Jag har dock inte helt tagit bort det. Åt tex en semla förra helgen och en chokladbit idag. Det är ju ok så länge sötsuget inte slår till, när det slår till är det riktigt jobbigt.
 
Sötsuget är supersvårt. På många sätt kan det vara enklare att helt ta bort allt godis, bullar etc. Men samtidigt vill jag ha en hållbar diet och vill kunna äta sött/godis/bakelser i rätt mängd. Jag har dragit ner på sött/godis/bullar väldigt mkt - följer viktväktarna och där tar sådan mat många poäng. Jag har dock inte helt tagit bort det. Åt tex en semla förra helgen och en chokladbit idag. Det är ju ok så länge sötsuget inte slår till, när det slår till är det riktigt jobbigt.
Kunde jag hålla det på den nivån, alltså en rimlig mängd ibland, så hade det känts helt ok. Men börjar jag äta är jag sugen hela tiden, då blir det att jag går och småäter godis eller kakor hela tiden mer eller mindre. 🙄
Karaktären är sådär med andra ord.
 
Jag är så glad! Jag vann ett par leggings i hundens adventskalenderutmaning och beställde dem i storlek m! Så stort! Börjar inse vad jag åstadkommit
 

Bifogade filer

  • 5B69E339-7771-49CC-B984-AC4A8CD627BA.png
    5B69E339-7771-49CC-B984-AC4A8CD627BA.png
    373,7 KB · Visningar: 133
Den här veckan 0 viktnedgång och 0 viktuppgång.

Var på gymmet imorse. Märks att jag inte äter så mkt. Men åt en smörgås med dubbla pålägg till fredagsfikat iaf och igår kväll petade jag i mig 150g kycklingfilé (tillagad vikt) i bilen på väg hem.
 
Gick ned 8 kg med WV. Gick bra ett år att hålla vikten.
Nu efter 2 år har jag gått upp 5 kg utan att direkt gjort något åt det. Muffinsmagen är tillbaks.
Men ska försöka att gå ner igen utan WV.
Om dom slutar sälja godis, bröd och ost skulle det gå mycket bättre ;)
 
Suck, jag står still efter jul, eller går upp och ned samma gamla 500 gram. Inbillar mig att det är träningsvärk från mer träning (vill säga går upp de där 500 grammen dagen efter träning) och andra grejor :cautious: garanterat helt felaktigt dessutom (för annars skulle jag ju långsamt vandra nedåt ett litet gram i taget istället för hoppa på stället) jag tror problemet ligger i ännu ouppätet julgodis o middagar borta. (idag upp till 70,2, igår jumpapass 69,4 i förrgår). Antar att man får vara glad för det lilla, dvs att det är som innan jul istället för 1 kg plus.
 
Senast ändrad:
Förra veckan var helt ok men idag är jag så HUNGRIG! Är sugen på allt! Åt frukost (yoghurt), åt frukt vid 10 och sen ok lunch och sen frukt vid 15. Trots det är jag så så hungrig. Blä... Ska se om vatten eller te hjälper.
Går in med min te med mjölk igen som tips. (alltså jag gillar verkligen inte te med mjölk egentligen men om jag är hungrig utan orsak hjälper det. *sitter och dricker te med mjölk*)
 
Ozempic är nästan omöjligt att få tag på så fick recept på Rybelsus istället. Men kör spruta idag och sen tablett från om en vecka.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 885
Senast: BernT
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 874
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 708
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Ulvlek
  • Vad såg ni senast? Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp