Vikttråden 2023

Hänger på i tråden!

Mitt mål är ner 10 kg, är sedan nyår -minus ca 1,5 kg men kilona efter helgerna är väl de lätta kilona. Känner mig mycket lättare i kroppen sedan jag uteslutit skräpmat och godis och märker ganska stor skillnad på midjemåttet!

Kommer framöver att delta i en challange via ett av stans gym där det erbjuds färdiga (läs nyttiga) matlådor och träffar med en PT :) Ser fram emot detta, är dock mitt uppe i en separation så det får bero några veckor till mitt liv har kommit iordning igen.
 
Har hittat bättre vanor igen. Tänk att kroppen verkligen fungerar som ”alltid eller aldrig”.
Har jag cola zero hemma dricker jag bara det. Alltså enbart, inget vatten. Kan inte ta en ibland utan dricker tills det är slut.
Lika med godis och sötsaker. Kan inte ta lite ibland utan då blir det varje dag. Inga direkta jättemängder men ändå flera gånger per dag och det påverkar ju det allmänna suget på snabb energi och socker.

Men nu äter jag varken socker eller dricker läsk. Vågar inte äta en semla för då kommer suget tillbaka direkt. 🙄
Såå -1 kg rätt snabbt. Det svåra är inte att gå ner några kg utan att hålla dedär kg i styr. 😓 och fortsätta med goda vanor när vikten är lagom.
 
Jag påbörjade 14 veckors periodisk fasta genom Peppkampen igår och än så länge går det bra. Idag jobbar jag hemifrån och saknar min frukost men det ska nog gå. Har tagit före-bilder som känns väldigt jobbiga att se så jag hoppas på fint resultat av fastan. Träningen har jag hållit i under de senaste åren så gäller bara att få in lite mer vardagsmotion. Startade på 74,9 och första målet är sub 70, där har jag inte varit mer än högst kortvarigt de senaste 10-15 åren.

Nu inne på fjärde dagen med periodisk fasta (och inget socker, snacks eller alkohol). Ingen sockersug alls än så länge men jag har inte ätit socker sedan nyårsafton så tog den jobbig sockeravvänjningen innan fastan påbörjades. Hungern är än så länge inte jobbig alls, dag 1 och 2 fick jag en oväntad energikick men dag 3 och 4 har varit tunga, fryser konstant och har 0 motivation till att jobba, vill helst bara bädda ner mig. Hoppas att detta är den jobbigaste fasen och att det ska bli lättare framöver.
 
Middag😍
 

Bifogade filer

  • B1CECFE0-818A-4CDC-9A69-F62F380D2E42.jpeg
    B1CECFE0-818A-4CDC-9A69-F62F380D2E42.jpeg
    271,4 KB · Visningar: 130
Gick promenad både med häst och hund idag! skönt att få tre stugor i en smäll, motion valp, häst och mig 😄
Känns att det börjar bli ljusare och idag var det behagligt. +3 och inte så blåsigt. Väntar på Januarivädret men vi hade ju -25 i december så 🫣
längtar tills jag kan cykla till hästarna igen.
Går bra med godis och fikabröd än. Ska försöka hålla det. Min mamma ville äta semla i helgen men jag föreslog räksmörgås istället. Tänker att man inte behöver avstå men kanske anpassa. Sparar semlan tills februari 👍🏻 Ica maxi brukar ha minisemlor som är perfekt i storlek.
 
Fick hem min våg idag. Var lite nervös för vad den skulle säga. Har tänkt att jag nog vägde 64 kg men blev nervös att det var mer. Visade sig dock var mindre, 61,7 kg :). Har nog dock tappat lite muskler. Målvikten är 58 kg och i med bättre kondition.

Blev 30 min träning hemma igår och sen meditations workshop på yogastället som jag nu har blivit medlem på. Idag blev det promenader med hunden.

Planen är yoga en gång i veckan och att gå på pass alternativ träna själv på gymmet två gånger i veckan.
 
Du blir vad du äter stämmer på mig!

Mycket gladare, piggare och energisk mitt i vintern.

Detta fyndade jag i två butikers ät snart hörnor. Någon som vågar gissa på priset?

Det blev i allafall två stora burkar juice, En tomatsås, en arabisk gryta och två matlådor med stekta paprikor.

Heja oss alla
 

Bifogade filer

  • 6ED44EE1-E055-43FE-906E-E4E0E785D921.jpeg
    6ED44EE1-E055-43FE-906E-E4E0E785D921.jpeg
    531,4 KB · Visningar: 78
Gick ner till 97 sedan två veckor efter upp till 99 och ytterligare två veckor 101. Är så trött på det här!!! Fuckelifuck och fuck! Ovanpå det började jag med Mirtazapin för typ 3 veckor sedan, som ju kan ge ökad aptit/sötsug dså frågan är, har jag ätitmer sött än annars? Känns inte så eftersom jag inte haft så mycket hemma, men känner att mina matvanor har varit helt uppåt väggarna, när jag inte äter regelbundet går jag inte ner i vikt alls och det har jag inte gjort samtidigt som jag nog ätit mer och fel. Så... I morgon är en ny dag och nytt mål. Börja med att spika måltidsordningen återigen!
 
Fortsätter med att ta lite bilder men inte väga mig.
15 dgr utan onyttighet.
Säkert har ngn portion med mat blivit för stor men jag varken orkar eller vill bli manisk.
Tycker att det är trist utan godis men när jag har bestämt mig så har jag.
 
Fortsätter med att ta lite bilder men inte väga mig.
15 dgr utan onyttighet.
Säkert har ngn portion med mat blivit för stor men jag varken orkar eller vill bli manisk.
Tycker att det är trist utan godis men när jag har bestämt mig så har jag.
Jag tror det är viktigt att inte krångla till det. Hellre lite mer riktig mat än att man blir sugen och småäter på kvällen. Jag märker tydligt när jag ätit för lite under dagen, då blir kvällen lång 🙄
 
Mitt sug har varit under kontroll i två veckor. Inget godis eller sötsaker och och suget att äta bara för att - har varit lugnare.
Nu vill jag äta allt jag har hemma. Mackor, majskakor, choklad, chips. Hatar när det vänder. Känns som man har kontroll så bara nää. Ät annars dör du. Typ.
 
Mitt sug har varit under kontroll i två veckor. Inget godis eller sötsaker och och suget att äta bara för att - har varit lugnare.
Nu vill jag äta allt jag har hemma. Mackor, majskakor, choklad, chips. Hatar när det vänder. Känns som man har kontroll så bara nää. Ät annars dör du. Typ.
Stor kram
 
Igår var jag och hälsade på min pappa, passade på att låna hans våg: 84 kg, -1,5 kg sedan julafton, trots att jag fuskade med LCHF under jul och nyårsafton! Bara 4 kg kvar till delmål 1!

Jag har helt kommit tillbaka i rullorna nu igen.
Jag bakade en LCHF-kladdkaka i helgen och har nöjt mig med en bit/dag, bara ~5 kolhydrater i en bit! Så gott att kunna unna sig utan att fortsätta vara sockersugen sedan!
 
Vägde mig efter första veckan med viktväktarna. Eftersom beslutet att gå med blev lite hastigt hade jag redan tre "vanliga" matlådor och en pizzakväll inbokad. Klarade mig ändå rätt bra med poängen förutom pizzan såklart. Har ändå gått upp 0.7kg. Lite snopet men jag hoppas att det går bättre den här veckan.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 904
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 942
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 787
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp