Vikttråden 2023

För oss som vill skriva lite om det här med vikten.

Är målet upp?
Är målet ner?
Är målet att vara stabil?

Välkommen!

❤️

Visa bifogad fil 109674
Behöver gå ned typ 4 kg till, helst 5 kanske. Gick ned tio förra året. Då hamnar jag precis under gränsen för normalt BMI och jag har "alltid" legat i överkant på det så blir mycket nöjd om det går vägen.

Drar in på allmänt ätande och lite mer på fika. Tycker jag äter nyttigt, typ.

Drar inte bort godis och kakor men ned på det rejält. Lite får plats i budgeten.
 
Hur gör ni med tuggbehov? Jag kan få dagar när jag inte blir mätt hur jag än gör. Vill tugga… Hur 17 gör man? Försöker dessa dagar köra med Huel men pga ändrade förhållanden och ett barn går inte det längre alltid och jag vägrar äta huel istället för mat med barnet.
Det är nu jag inte borde skriva äpple och te med mjölk?
 
Sen jag gjorde mig av med hästarna så gick ja upp runt 15-20 kilo, trivs verkligen inte med mig själv, Noll motivation och blir inte bättre av att jag har en tonåring med adhd och lätt utvecklingsstörning som inte kan vara själv, så motionen blir verkligen lidande, Vädret gör det inte bättre. (japp jag är väldigt negativ just nu) Ser knappt ljusglimtarna som far förbi. Sen har jag rätt mycket smärta i höften som ställer till det också. Dock varit i kontakt med kiropraktor. Så får se om det kan hjälpa något.
 
Sen jag gjorde mig av med hästarna så gick ja upp runt 15-20 kilo, trivs verkligen inte med mig själv, Noll motivation och blir inte bättre av att jag har en tonåring med adhd och lätt utvecklingsstörning som inte kan vara själv, så motionen blir verkligen lidande, Vädret gör det inte bättre. (japp jag är väldigt negativ just nu) Ser knappt ljusglimtarna som far förbi. Sen har jag rätt mycket smärta i höften som ställer till det också. Dock varit i kontakt med kiropraktor. Så får se om det kan hjälpa något.

Vädret är verkligen hemskt just nu. Funderar seriöst på att införskaffa ett gåband för att kunna promenera utan att bli dygnsur och lerig varje dag.
 
Te dricker jag (utan mjölk iofs ) men äpple ger ju lite tugga. Tyvärr fungerar äpple, päron mm dåligt då det triggar min hunger….
Det är mjölken som gör skillnad. Dricker normalt aldrig mjölk i te om jag inte är hungrig men starkt te utan mjölk i gör mig bara illamående om jag är hungrig medan starkt te med mjölk i är mättande. Äpple ätet långsamt tycker jag är perfekta mellanmålet, men mandlar kanske skulle passa dig bättre?
 
Senast ändrad:
Har nu beställt en våg för att kunna följa min vikt. Har nog inte vägt mig på över 2 år så får se om min känsla/uppskattning av min vikt stämmer. Sen behöver jag bygga muskler och komma i bättre form och det påverkar ju också vikten.
 
Vädret är verkligen hemskt just nu. Funderar seriöst på att införskaffa ett gåband för att kunna promenera utan att bli dygnsur och lerig varje dag.
Instämmer. För mig gör vädret inte bara promenader så mycket tråkigare, det gör också att jag vill hem så snabbt som möjligt när jag går från jobbet och alltså gör det motigare att gå till gymmet, som ändå är på vägen hem. Men idag ska jag träna!
 
Vädret är verkligen hemskt just nu. Funderar seriöst på att införskaffa ett gåband för att kunna promenera utan att bli dygnsur och lerig varje dag.
Ja det skulle ha varit nått, Se om man kan få tag i ett begagnat, då kan ja gå och ändå vara hemma.
 
Sen jag gjorde mig av med hästarna så gick ja upp runt 15-20 kilo, trivs verkligen inte med mig själv, Noll motivation och blir inte bättre av att jag har en tonåring med adhd och lätt utvecklingsstörning som inte kan vara själv, så motionen blir verkligen lidande, Vädret gör det inte bättre. (japp jag är väldigt negativ just nu) Ser knappt ljusglimtarna som far förbi. Sen har jag rätt mycket smärta i höften som ställer till det också. Dock varit i kontakt med kiropraktor. Så får se om det kan hjälpa något.
Ngn motion ni kan göra tillsammans?
 
Vädret är verkligen hemskt just nu. Funderar seriöst på att införskaffa ett gåband för att kunna promenera utan att bli dygnsur och lerig varje dag.

Det är inte dumt alls med gåband. Jag har ett som jag ställer under skrivbordet, så att jag kan gå och jobba samtidigt. :)
 
Instämmer. För mig gör vädret inte bara promenader så mycket tråkigare, det gör också att jag vill hem så snabbt som möjligt när jag går från jobbet och alltså gör det motigare att gå till gymmet, som ändå är på vägen hem. Men idag ska jag träna!
Mycket nöjd att jag kom iväg på träning ikväll! Gillar verkligen träningspass som är 30 min - var på ett så kallat tabata pass. Passar mig bra. Gäller bara att jag kommer till gymmet.
 
När en förälder till ett barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning säger "jag har försökt" så kan man vara rätt säker på att hen har provat allt du kan föreställa dig samt en hel massa du inte kan föreställa dig.
Som sagt så skriver jag att jag inte vet exakta svårigheter. Heller inte hur mycket du har försökt. För jag känner varken dig eller barnet.
 
Mitt lilla träningsprogram som jag gör i köket. Tar ca 15 minuter.
1 står och gör sträckningar av kroppen, böjer åt sidorna och liksom mjukar upp mig.
2 solhälsningen varje position hålls i fem djupa andetag.
1673415216268.jpeg

3 två fyrakilodhantlar som jag lyfter 15 gånger i hundpositionoch sträcker bakåt
15 gånger på rygg rakt upp
15 gånger med ena som föres över huvudet och nästan i golvet bakom i ryggposition
4 gummiband som sitter i en dörr.
Ligger på rygg med fötterna i stolposition
För fötterna långsamt framåt och långsamt tillbaka 100 gånger.

Sen om man vill så kör man en Kirtan kriya
På det. https://youtube.com/playlist?list=RDjfKEAiwrgeY&playnext=1

Börja med två gånger i veckan för att göra det till en vana.
Lycka till
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 904
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 787
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp