• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Wille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 161
  • Visningar Visningar 9 804

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar att jag kunde få vila någon gång. Som det är nu så är hjärnan igång non-stop all vaken tid. Planerar. Löser problem.

En hel del av det kan skyllas på samhället som drivs av girighet och egoism.

Det här samhället är väl generellt inte till för människor. Folk slits ut på löpande band och så kastas de på tippen. Jag tänker t.ex. på de som utförsäkras. Antalet människor som utförsäkras ökar.

Och idag måste jag åka ända till byn, bara för att hämta lite medicin. Sånt tar orimligt mycket energi för mig.

Jag längtar efter att få vila.

Det är sättet du gör det på som åtminstone jag uppfattar som nedtryckande och utpekande, dessutom i en dagbokstråd. Det finns ett ansvar hos den som delar med sig av sina råd särskilt om de är oombedda. Det är inte alls alltid så att det är mottagarens ansvar att hantera dina råd på "rätt sätt" dvs vara tacksam. Det är det jag finner knepigt i de här trådarna det är att folk hyggligt oombett ger råd och sedan blir irriterade och frustrerade när de förkastas. Jag tänker att man har ett ansvar när man svarar i någon annans dagbokstråd, för sina egna känslor och inte gå i polemik.

TS behöver inte alls vara tacksam för de råd som ges, hen behöver inte följa dom och har all rätt att vara hur jäkla frustrerad hen vill över sin livssituation. Om man känner att man inte kan hantera det så kanske man inte borde vara i hens dagbokstråd, det är trots allt ganska enkelt att bara låta bli att läsa hens dagobokstrådar om man vet att dom gör en frustrerad och irriterad.
Men vad håller du på med? Har inte skrivit att Wille ska vara tacksam. Sluta förvräng vad jag skriver.

Och jag är inte frustrerad, förutom över att du förvränger vad jag skriver och mest verkar vilja bråka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka