Bukefalos 28 år!

Vildjäst?

Bakar du med surdeg så bakar du med vildjäst (om du startat den på traditionellt sätt) så ja jag är övertygad om att massor av folk här bakat med vildjäst
Jo, jag har en surdeg som jag bakar på. Inte startad av mig, men väl av @athena_arabians :) . Dock har jag aldrig kallat den för "vildjäst", utan trodde att det specifikt var just denna variant med torkad frukt och honung som kallades så. Surdegen kallar jag surdeg.... ;)

Men då får jag väl omformulera frågan: Har någon testat just denna vildjäst-variant med frukt och honung?
 
Jo, jag har en surdeg som jag bakar på. Inte startad av mig, men väl av @athena_arabians :) . Dock har jag aldrig kallat den för "vildjäst", utan trodde att det specifikt var just denna variant med torkad frukt och honung som kallades så. Surdegen kallar jag surdeg.... ;)

Men då får jag väl omformulera frågan: Har någon testat just denna vildjäst-variant med frukt och honung?
En surdeg är en surdeg och kallas för surdeg men det som gör att degen jäser är den vildjäst som lever i den :) Jag läste inte artikeln så kan inte uttala mig om den och hur man gjort där men för mig låter det som om man tagit ett namn utan att tänka igenom saken ordentligt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 807
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
6 862
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
646
Senast: cambodia
·
Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 832
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp