Vilka barnsjukdomar har ni haft?

Jag minns att jag har haft påssjuka, röda hund, scharlakansfeber, vattkoppor och kikhosta.

Påssjuka och rödahund när jag gick på lekis, vattkoppor när jag gick i tvåan, scharlakansfeber när jag gick i fyran och kikhosta när jag gick i sexan.

Svinkoppor fick jag som vuxen när mitt ena barn drabbades oerhört svårt.

@Lattematte mina vattkoppor kliade inte. De gjorde oerhört ont. Jag minns att jag inte klarade av att duscha för att de gjorde så ont.
 
Vattkoppor och röda hund vet jag att jag haft. Eventuellt påssjuka, jag var för en gångs skull tyst så läkaren tror att jag hade påssjuka då, var så liten så jag var så runt att det inte gick att avgöra.
 
Jag har haft vattkoppor och scharlakansfeber. Punkt och slut.
Det är helt enkelt de enda sjukdomar jag har haft i mitt liv. Eller ja, en gång fick jag i vuxen ålder bihåleinflammation men lite Nasonex på det det så var det bara att tuta och köra :D
 
Vattkoppor, kikhosta och scharlakansfeber.
Mina koppor kliade inte heller men gjorde ont och var stora som finnar. Vi var osäkra och jag var vuxen så vi kollade upp det på VC.
 
Vattkoppor och röda hund. Mamma försökte få mig att få mässlingen och påssjuka när min dagmammas barn hade det (dvs jag fick gå dig ändå) men det tog aldrig :D
 
Vattkoppor, scharlakansfeber och kikhosta.

(Hade även öroninflammation och halsfluss stup i kvarten.)
 
Röda hund, mässling, påssjuka, vattkoppor och kikhosta, ev även scharlakansfeber. Mässling och påssjuka med tillhörande följdsjukdomar. Vattkoppor hade jag när jag var nästan vuxen - inte roligt. Kikhosta fick jag när jag var höggravid, inte att rekommendera.
 
Har haft scharlakansfeber vet jag, för det kommer jag ihåg att jag inte riktigt kunde säga. Övriga sjukdomar har lättare uttal så de kommer jag inte ihåg...

Tillägg: kom på att jag var tjock i en kinden en gång...låter som att det måste vara påssjuka? :confused:
 
Fick vattkoppor på min 1års dag :arghh::rofl:

Annars kommer inte på nått, mamma såg till jag fick vaccin mot det mesta.
 
Kikhosta någon gång runt sju-åtta år tror jag. Jag minns att jag hade det i alla fall och har knappt några barndomsminnen innan första klass.
Enda anledningen att jag minns det alls var att penicillinet (som skulle smaka godis) var så förbannat äckligt att jag fortfarande kväljs vid tanken. :wtf:
 
När började allmän vaccination mot röda hund, mässling, påssjuka? Jag blev vaccinerad mot allt det som barn, är född - 81.
 
Hade vattkoppor och kikhosta. Kikhosta dök upp i utomlands och jag var 5-6? Kommer ihåg att det var jobbigt när jag inte kunde andas men att jag också fick någon form av dämpande tablett som jag fick säga till själv när jag behövde. Och jag kände mig så stor för att jag fick bestämma själv (antar att mina föräldrar hade nån form av koll I bakgrunden)

Och vattkoppor senare, typ 11. Massor av hög feber över jul 😭
 
Har haft en barnsjukdom med röda utslag, kanske mässling, kanske vattkoppor. Mina föräldrar höll inte koll på barnsjukdomarna, även om de var ansvarstagande annars, så ingen vet. Jag hoppas att det var vattkoppor, men jag kommer inte ihåg att utslagen kliade, och det verkar vara en bestående minnesbild hos dem som verkligen haft vattkoppar.

Mitt barn hade vattkoppor som treåring, jag tror inte han kommer ihåg det ens nu som fyraåring 😅
 
Vattenkoppor, mässling och röda hund har jag haft. Jag är så gammal att jag fick vaccin mot kikhosta så det slapp jag. Röda hund blev jag vaccinerad mot I åk 6 men då hade jag redan haft det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har googlat mig blå, men hittar mest leverskador till följd av alkohol eller läkemedel...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 217
Senast: manda
·
Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 998
Senast: Amha
·
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 689
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp