Vilka bomfria ser ut som en engelsk sadel?

Sv: Vilka bomfria ser ut som en engelsk sadel?

Sweet skrev:
Freeform borde funka då, den ser skapligt engelsk ut och har inga "förlängda stödytor" bakom sätet.

Freeform räknas INTE som engelsk sadel. Månne går att söka dispens för lägre nivåer men den är INTE generellt godkänt. Fråga mig inte varför, men =/

På klubbnivå är det inga större problem, där ger arr klubb dispensen. Men från lokal regerar ju TR, däremot vet jag iaf EN person som fått dispens för att få tävla i bomlöst på lokal nivå (och den sadeln var inte ens så engelsk som freeform) så om man bara motiverar det väl nog, så..

/Alexandra - som har klubbdispens för sin FF.

Sv: Vilka bomfria ser ut som en engelsk sadel?

Jag köpte min SBS Flexion för 12.800 kr nu. Från aaah.se

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka