Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Framförallt inte klia! Det har jag fått som råd när jag hade PUPPP. Har du provat att inte klia? Då skulle du ju slippa de här såren!
Jag kliar tills det blöder, tyvärr. Går inte att stoppa, min hudläkare rekommenderade is att kyla med men det är rätt opraktiskt om man inte är hemma.
 
Jag hade smärtproblematik i tidiga tonåren och satt bla i rullstol i perioder pga smärta i benen. Sjukvården blev inte riktigt kloka på det men ni ska tro att omvärlden hade MASSA bra tips! Bland annat:

Kinesiologi (rosenvattendroppar sa tydligen mina muskler, det skulle lösa allt. Som tur var sålde terapeuten just såna!)
Kristallterapi (småsten, valsång och färgglada lampor...)
Kraniosakralterapi (massera vätskeflödet runt hjärnan minsann!)
Kollodialt silver botar ju allt
Eurytmi (det ska förövrigt kunna bota typ lika mycket som silvervattnet!)
Aloe Vera (vilket även min vän med resistenta bakterier i ett djupt sår fick rekommenderat. Han gick inte på det men hans fru köpte på sig flaskor för tusentals kronor!)

I slutändan visade det sig att jag nog hade borrelia, och problemen försvann efter en vanlig antibiotikakur. (Det var innan det blev trend att överbehandla "kronisk borrelia" med 40 ggr rekommenderad dos, på recept från tyskland...)
 
Vad jag förstått fixar det skoskav ,restskatt och allt där emellan.
Nu ska man inte överdriva men jag måste inflika att mina eksem blir bättre på LCHF :rofl: med risk för att bli totalt sågad, så hade jag absolut rekomenderat andra med olika eksem att prova. (Jag har minst två-tre olika sorter, dock fått diagnos på typ fyra-fem, men jag ifrågasätter vc's kunskaper på den fronten) sen tillkommer ett gäng andra hälsofördelar med bättre, jämnare energi, piggare generellt och mycket stabilare mage också.:D
 
Nu ska man inte överdriva men jag måste inflika att mina eksem blir bättre på LCHF :rofl: med risk för att bli totalt sågad, så hade jag absolut rekomenderat andra med olika eksem att prova. (Jag har minst två-tre olika sorter, dock fått diagnos på typ fyra-fem, men jag ifrågasätter vc's kunskaper på den fronten) sen tillkommer ett gäng andra hälsofördelar med bättre, jämnare energi, piggare generellt och mycket stabilare mage också.:D
Jag är helt fine med vad du tycker hjälper dig. Halleluja-körer typ Annika Dahlqvist, får jag lite spader på.
 
Jag är helt fine med vad du tycker hjälper dig. Halleluja-körer typ Annika Dahlqvist, får jag lite spader på.
Ja, det får man tycka vad man vill om!

Dock, säger jag "LCHF hjälper mig med/mot xxx" så brukar vissa säga emot på ganska otrevliga sätt överlag, vilket är trist! Visst, många kan leva på pasta och må fint, men det är många som inte klarar det heller. :)
 
Jag hade smärtproblematik i tidiga tonåren och satt bla i rullstol i perioder pga smärta i benen. Sjukvården blev inte riktigt kloka på det men ni ska tro att omvärlden hade MASSA bra tips! Bland annat:

Kinesiologi (rosenvattendroppar sa tydligen mina muskler, det skulle lösa allt. Som tur var sålde terapeuten just såna!)
Kristallterapi (småsten, valsång och färgglada lampor...)
Kraniosakralterapi (massera vätskeflödet runt hjärnan minsann!)
Kollodialt silver botar ju allt
Eurytmi (det ska förövrigt kunna bota typ lika mycket som silvervattnet!)
Aloe Vera (vilket även min vän med resistenta bakterier i ett djupt sår fick rekommenderat. Han gick inte på det men hans fru köpte på sig flaskor för tusentals kronor!)

I slutändan visade det sig att jag nog hade borrelia, och problemen försvann efter en vanlig antibiotikakur. (Det var innan det blev trend att överbehandla "kronisk borrelia" med 40 ggr rekommenderad dos, på recept från tyskland...)
Med risk för att bli sågad. Kraniosakralterapi är inte att massera vätskeflödet runt hjärnan och faktum är att det är tack vare seriösa utövare av just det som jag lever och har något jag kan kalla för liv idag. Men precis som med mycket annat som inte är ett legitimerat yrke finns det enormt mycket humbug i branschen. Många oseriösa finns som säger sig utöva kraniosakralterapi men som inte gör det och de ger såklart hela branschen dåligt rykte. Jag var enormt skeptisk och enda anledningen till att jag tog kontakt var för att jag (nyfiken som jag är) ville veta vad det var för humbug jag hade hört så märkliga saker om. Flytta plattorna i huvudet liksom, det är ju fysiskt omöjligt! Det visade sig att det inte var något humbug, inga plattor flyttas och inga konstiga saker görs överhuvudtaget. Inte där, inte hos den behandlaren för hen är seriös och ger äkta kraniosakralbehandling. Jag hade tur och träffade seriösa vilket gjorde att jag idag lever.
 
Nu ska man inte överdriva men jag måste inflika att mina eksem blir bättre på LCHF :rofl: med risk för att bli totalt sågad, så hade jag absolut rekomenderat andra med olika eksem att prova. (Jag har minst två-tre olika sorter, dock fått diagnos på typ fyra-fem, men jag ifrågasätter vc's kunskaper på den fronten) sen tillkommer ett gäng andra hälsofördelar med bättre, jämnare energi, piggare generellt och mycket stabilare mage också.:D

LCHF kosten skulle göra att jag tappar vikt.
Jag är man, 178 lång och väger 64 kilo, att bli mindre än det finns inte på kartan. Tar man bort kolhydraterna så tappar jag i vikt. När jag var som sjukast vägde jag 54 och skulle fått plats på Halloween Horror Nights på Universal Studios i Orlando.
 
Med risk för att bli sågad. Kraniosakralterapi är inte att massera vätskeflödet runt hjärnan och faktum är att det är tack vare seriösa utövare av just det som jag lever och har något jag kan kalla för liv idag. Men precis som med mycket annat som inte är ett legitimerat yrke finns det enormt mycket humbug i branschen. Många oseriösa finns som säger sig utöva kraniosakralterapi men som inte gör det och de ger såklart hela branschen dåligt rykte. Jag var enormt skeptisk och enda anledningen till att jag tog kontakt var för att jag (nyfiken som jag är) ville veta vad det var för humbug jag hade hört så märkliga saker om. Flytta plattorna i huvudet liksom, det är ju fysiskt omöjligt! Det visade sig att det inte var något humbug, inga plattor flyttas och inga konstiga saker görs överhuvudtaget. Inte där, inte hos den behandlaren för hen är seriös och ger äkta kraniosakralbehandling. Jag hade tur och träffade seriösa vilket gjorde att jag idag lever.
Det är ju jättebra att du upplever att de hjälpt dig, men precis såna anekdoter finns ju för precis alla alternativmetoder. Det betyder inte att de A: gör det de påstår sig göra B: har den effekt de hävdar.

Som sagt, kul att du blev hjälpt, men jo. Kraniosakralterapi är humbug.
 
Nu ska man inte överdriva men jag måste inflika att mina eksem blir bättre på LCHF :rofl: med risk för att bli totalt sågad, så hade jag absolut rekomenderat andra med olika eksem att prova. (Jag har minst två-tre olika sorter, dock fått diagnos på typ fyra-fem, men jag ifrågasätter vc's kunskaper på den fronten) sen tillkommer ett gäng andra hälsofördelar med bättre, jämnare energi, piggare generellt och mycket stabilare mage också.:D
Förlåt, parantes. 🙈🙈

Det kan inte vara att du nu utesluter något ur kosten som kroppen reagerar mot? Som gör eksemen bättre? Inte kanskenödvändigtvis LCHF it self alltså?

Oavsett så är det ju bra om man hittar ett sätt att bli bättre på! Oavsett vad det är!

(Min son får också eksem, av ett livsmedel. Ingen allergi, han borde inte reagera som han gör (det är mer saker än eksem bla magproblem) men han gör det. Jättetydligt. )
 
Det är ju jättebra att du upplever att de hjälpt dig, men precis såna anekdoter finns ju för precis alla alternativmetoder. Det betyder inte att de A: gör det de påstår sig göra B: har den effekt de hävdar.

Som sagt, kul att du blev hjälpt, men jo. Kraniosakralterapi är humbug.
Nja, upplever är att förminska väldigt mycket. Jag skulle till läkaren för att diskutera hospis vilket jag vägrade gå med på. Skulle jag dö skulle jag göra det hemma. Istället kom jag dit gåendes (jag var rullstolsburen i sju år och kunde inte ta mig fram själv i den alls) och bad om att få recept så jag kunde fasa ut de enorma mängderna morfin jag då hade. Läkaren stirrade en lång stund och återfick inte talförmågan förren jag sa, ja, jag går :D Han hade aldrig sett mig gå.

Så upplever, nej. Att det var ett under, ett mirakel som skedde, ja kanske det, kanske skulle jag leva en stund till av någon anledning. Seriös kraniosakralbehandling är inte humbug men som sagt, mycket skit finns i den alternativa branschen och mycket som kallas för kraniosakralbehandling är humbug.
 
Så upplever, nej. Att det var ett under, ett mirakel som skedde, ja kanske det, kanske skulle jag leva en stund till av någon anledning. Seriös kraniosakralbehandling är inte humbug men som sagt, mycket skit finns i den alternativa branschen och mycket som kallas för kraniosakralbehandling är humbug.

Tron kan förflytta berg, sägs det ju så det var ju skönt att det fungerade för dig.
 
Så det finns kliniska studier som bevisar att det fungerar alltså?
Det finns en (pågående?) studie i samarbete med Sahlgrenska. Om den är klar vet jag inte och inte heller vad den visade.

För min del spelar ju inte det så stor roll och jag skulle aldrig försöka övertyga någon att prova. Jag vet ju att jag tack vare det lever. Att jag har fått en ny chans och det är jag väldigt tacksam för.
 
I viss mån kan ändring av PH i matintaget påverka. Basiskt när man har sura uppstätningar och surt vi urinvägsinfektion - finns säkert fler. Men någon bot blir ju bara löjligt att prata om!

Ja, fast inte *innuti* kroppen. Där är pH-värdet strängt reglerar.

Magen och tarmarna hör ju egentligen till utsidan av kroppen, där maten befinner sig innan den tas upp i kroppen.

Urinen är ju utsöndringar vars komposition ändrar sig beroende på vad en stoppar i sig, så att pH’t i kroppen hålls konstant.

//Stinaelin kemist och sjuksköterska
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp