Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Jamen syns det inte utanpå så måste det ju annonseras på nått sätt :meh:

OT. Satt förra sommaren på apoteket (i en mindre ort) där det verkade vara en slags social samlingspunkt för vissa seniorer. En av dem satt hos apotekaren för att få sin medicin, och antagligen hörde hen lite dåligt, för hen beskrev mycket ljudligt och mycket ingående sina intima problem som hen fick mediciner mot. Umm, detaljer som jag kanske helst inte behövde höra om en persons kropp och dess vätskor. :crazy:
 
Jag har blivit erbjuden att prova att dricka aloe vera-jos mot min reumatiska sjukdom (psoriasisartrit) och få pengarna tillbaka om det inte funkade.
Aloe Vera är ju för övrigt något som liksom kolloidalt silver och MSM kan bota allt...
I övrigt har jag förträngt alla råd jag fått genom åren med nämnda reumatiska sjukdom, migrän, allergi och stomi. Man slutar liksom lyssna efter första veckorna...
Jag var på ett sånt där aloe vera-party någon gång där säljaren och broschyren hävdade att deras veterinary spray kunde få hår med färg att växa ut igen på häst, där hårremmen blivit vit pga tidigare skada :banghead::banghead:
 
Jag har blivit erbjuden att prova att dricka aloe vera-jos mot min reumatiska sjukdom (psoriasisartrit) och få pengarna tillbaka om det inte funkade.
Aloe Vera är ju för övrigt något som liksom kolloidalt silver och MSM kan bota allt...
I övrigt har jag förträngt alla råd jag fått genom åren med nämnda reumatiska sjukdom, migrän, allergi och stomi. Man slutar liksom lyssna efter första veckorna...

Aloe vera skulle få min mage som strular att bli bättre. Slutade med att jag bokstavligen talat höll på att skita ner mig ett par minuter efter att jag drack det. Provade två gånger med samma resultat, aldrig igen!
 
Jag har ju svåra sömnproblem. Jag har fått höra att om man jobbar sig trött under dagen så kan man sova. Att jag jobbade ca 10 h per dygn och både rörde mig mkt under dagarna(red hästar), fick tänka och tränade vid sidan av verkar inte ha betydelse..

Har också fått höra att jag ska tänka på de i Afrika och sluta noja över mina I-landsproblem så som ptsd pga flera trauman i unga år, adhd, anorexi etc.

Och att jag skulle bli frisk av någon importerad juice från karibien. Det var alltså en ren fruktjuice av ngt slag. Den var galet dyr också.
 
Aloe vera skulle få min mage som strular att bli bättre. Slutade med att jag bokstavligen talat höll på att skita ner mig ett par minuter efter att jag drack det. Provade två gånger med samma resultat, aldrig igen!
Hade för mig att med den Aloe Vera man ska dricka så blir besvären värre för att sen läka bort.
Undrar hur det skulle bli för diabetiker? :rofl:

Och ja... jag har också provat :o
 
Jobbar du hemifrån kan det vara ett perfekt alternativ! Med en dosering om tre gånger om dagen hade jag inte kunnat lämna toaletten :laugh::turd:
Pluggar på distans och går inte ner ens om jag ligger på 1000 kcal... Så ja, jag börjar bli desperat kan jag lova.
 
Pluggar på distans och går inte ner ens om jag ligger på 1000 kcal... Så ja, jag börjar bli desperat kan jag lova.

Ah! Jag har några andra tips då också som passar trådens tema!

1. Sova bättre - tydligen så är sömn jätteviktigt för viktnedgång.
2. Välja en grej att äta. Typ chips. Ät bara chips. Hur mycket du vill.
3. Sluta fuska (det gör vi alla som räknar kalorier och säger att vi inte går ner i vikt!)
4. Börja äta papper aka catwalk-dieten. (Lågt kaloriinnehåll- hög mättnadskänsla. Win!)
5. Köp ett träningsupplägg med en online-PT. (Man blir smal och fit av att ha dokumentet sparat på datorn hörde jag. Funkade inte på mig dock :angel:)
 
Jag har mest fått korkade kommentarer av folk inom vården.
Har EDS och fick kraftig foglossning vid bägge graviditeterna. Barnmorskan vid första hävdade att det omöjligt kunde vara foglossning i vecka 14 då man inte kunde få det förrän de sista 4 veckorna.
Rådet för att lindra smärtan var en timmes promenad om dagen. 🤬
Samma BM påstod att allt illamående samt kräkningar efter vecka 12 var psykosomatiskt och gick att bota genom tankekraft. 🙄

Råkade på en stafettläkare som bestämt påstod att jag inte kunde ha eds då jag hade känsel i huden 🤔

Bokade tid till läkare då jag behöver ngt när smärtan är som värst dvs när jag ligger och skriker i kudden och bara vill försvinna. Fick rådet att ta två Alvedon och en Ipren. Starkare medicin än så fanns tydligen inte.

Ja jag har gett upp på smärtfronten. 😔
 
Ännu en grej jag kan tillägga...
Jag och min man är ganska öppna och har berättat för de som frågar om barn att vi försökt bli gravida ett längre tag och fått höra att vi ska ”slappna av och tänka på annat”.
Det ska tydligen hjälpa. Vi försöker, men är inte gravida... :banghead:
 
Ah! Jag har några andra tips då också som passar trådens tema!

1. Sova bättre - tydligen så är sömn jätteviktigt för viktnedgång.
2. Välja en grej att äta. Typ chips. Ät bara chips. Hur mycket du vill.
3. Sluta fuska (det gör vi alla som räknar kalorier och säger att vi inte går ner i vikt!)
4. Börja äta papper aka catwalk-dieten. (Lågt kaloriinnehåll- hög mättnadskänsla. Win!)
5. Köp ett träningsupplägg med en online-PT. (Man blir smal och fit av att ha dokumentet sparat på datorn hörde jag. Funkade inte på mig dock :angel:)

:rofl::rofl::rofl:

Problemet här är nog att jag bara orkar hålla en diet på typ 500 kcal under en väldigt kort tid. Jag blir otrolig grinig av att vara hungrig konstant. På 1000kcal håller jag vikten, men är hungrig ofta, dock inte lika extremt som om jag försöker gå ner i vikt.

Just nu så har jag gått upp rejält, detta för att jag precis har börjat plugga och jag prioriterar pluggandet helt enkelt. Så känner jag att jag behöver en chokladbit som morot för att kunna plugga så får det bli en chokladbit helt enkelt.

Jag ska börja jogga igen så fort min förkylning ger med sig. Då kan jag kanske äta liiiite och ändå gå ner. Fick sluta pga en hälsenskada tyvärr. Hoppas att det ska vara läkt nu.

Jag har inte provat att äta papper! Kanske vore det något!
 
Har ingen sjukdom, men min akne var svår i tonåren. Började få finnar som 12-åring. En kompis frågade en gång: vad är det du har i ansiktet?
-Det kallas finnar, svarade jag.
Kompisens mamma sa då: det kan man få om man inte tvättar sig ordentligt!
Jag, som 12-åring visste att det var mer hormonellt än en renlighetsfråga (om hon bara visste hur noggrann jag var med att tvätta). Men sa inget, blev mest ledsen.

Har tyvärr hört det ”tipset” även till en ung person i min närhet, hens mamma hade köpt akne-produkter o sa till henom att hen slarvade med dem. Den unga personen pratade med mig o jag sa att i hens fall handlar det om samma som för mig, hormoner. Och det kräver medicinsk hjälp!
Jag fick höra samma sak, ofta av min mamma, och åh vad jag avskydde det! Det bättrade inte direkt på mitt självförtroende heller.
Men nu idag märker jag att det är hormonellt väldigt tydligt, jag får bara enstaka finnar när jag får mens. Och jag sköter inte huden något annorlunda mellan perioderna som under dem.
 
Jag har generaliserad ångest och har fått rådet oändligt många gånger att "inte tänka så mycket", inte oroa mig alternativt "försöka se saker lite mer positivt" (depression) and so on i all evinnerlighet :P.
Jag har hört det där om att inte tänka så mycket från en psykolog - ja men visst, det är jättelätt att bara stänga av hjärnan så där va :rofl::grin:
 
Hade en period problem med att jag svimmade nästan dagligen, enligt läkaren skulle det försvinna om jag skaffade ett jobb. Jag hade ett jobb. Fick även rådet att "bita ihop" och bara göra det som skulle göras ändå. Visade sig att jag hade svår D-vitaminbrist och lågt blodtryck.

Och jag vet inte hur många med ätstörning som fått tipset "bara ät enligt tallriksmodellen". No shit Sherlock! :banghead:
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp