Vilka "bra tips" har du fått höra ang din sjukdom?

Jag har atoptiskt eksem. Den ska försvinna bara smörjer mig med cocosolja och inte kliar. :up:

Javisst! Och ALLA atopiska eksem försvinner om man utesluter laktos. Eller om det var gluten. Eller...

En hudläkare tittade för övrigt på mina och påstod att det var herpes. Nja, sa jag, det tror jag faktiskt inte. "Jaså, har du haft eksem förut?!" Jo, de första kom när jag var under halvåret så ja, det har hänt. "Aha. Då är det nog atopiskt eksem."
 
Jag har kommit till en punkt nu när det inte spelar någon roll vad jag äter. Vågen står ändå på samma siffra, oavsett ofrivillig svält (halsfluss) eller om jag äter ovan nämnda glass varje dag. Snart går jag på och provar alla tips om mirakelgrejer..

Då förstår du varför jag blev alldeles till mig över "magsjuketipset" med aloe vera. Själv är jag nämligen troligen immun mot riktig magsjuka, så inte ens det fungerar!

Jag går upp om jag äter godis eller bröd. Annars kan jag stå still om jag passar mig.
Börjar jag jogga igen så kan jag gå ner lite, det vet jag. Men då behöver jag jogga minst 7 km, 3-4 ggr/vecka.
 
Bisolvon har jag också fått höra, tillsammans med zonterapi, akupunktur, zink, magnesium, skaffa termometer med två decimaler osv...

Inte en enda av de här hobbyläkarna har ens tänkt tanken att det inte är mig det är ”fel” på. Att mannen skulle vara den av oss som är den större bidragande orsaken föresvävar dem inte ens...

Ursäkta men hur i helvete har någon tankevurpat att Bisolvon skulle hjälpa vid barnlöshet?! Det finns ju INGEN logisk koppling :rofl: :rofl:
 
Ursäkta men hur i helvete har någon tankevurpat att Bisolvon skulle hjälpa vid barnlöshet?! Det finns ju INGEN logisk koppling :rofl::rofl:

Det är många av råden som ges och fås, som inte ha någon logisk koppling.
Som raw-food mot cancer.
Och förresten, min bekanting med cancer var helt övertygad om att detta var sant, och knaprar raw-food långsamt, långsamt. För ju långsammare man tuggar desto mer effektivt är det tydligen.
 
Ursäkta men hur i helvete har någon tankevurpat att Bisolvon skulle hjälpa vid barnlöshet?! Det finns ju INGEN logisk koppling :rofl::rofl:
Den förklaring jag fått är att Bisolvon är slemlösande och därmed skulle göra livmoderslemhinnorna (?) mer mottagliga, typ. Jag är oerhört dåligt insatt i vad som händer i kroppen vid barnalstring men det här är vad jag fick höra av en som (desperat) provade.
 
Jag är trött för jag sover för mycket....
Det måste vara det dummaste man kan säga.
Jag har större sömnbehov än de flesta pga sjukdom och att jag tidigare bränt ut mig REJÄLT. Är jag trött måste jag vila, sen orkar jag igen. Känns som en no brainer?

Diverse käcka kostråd för min eds.. alltid från folk som inte har en susning om eds.

Och idiotkommentarer från läkare om eds som bevisar att de inte vet ett jävla skit om vad eds är, men det vägrar de erkänna. Jag har inga problem med att en läkare jag inte träffar normalt inte har koll på en ovanlig diagnos, men då bör de ha lite självinsikt och inse att jag vet MYCKET mer om min diagnos än dem. Eller landstingsläkare som vägrar acceptera min diagnos för jag gått privat och fått den...
 
Har svår kronisk migrän.

Finns det ingen medicin som hjälper? (Det finns inget jag inte prövat)
Min svägerska tar betablockare/epilepsimedicin/antidepp och det hjälper jättebra! (Kul för henne.)
Har du prövat akupunktur? (Ja, hos tre olika sjukgymnaster)
Vad händer om du tar en Alvedon? (-)
Jag brukar ta Naproxen när jag har huvudvärk. (Huvudvärk?)
Jag hade också huvudvärk i går och då tänkte jag på dig! (HUVUDVÄRK??)
Jag har aldrig haft huvudvärk i hela mitt liv. (Han var 50+ och levde osundare än någon annan jag träffat, jag var nära att mörda honom)

Fast vinnaren är ändå kollegan som stack en broschyr i handen på mig. Mannen i broschyren var healer och jag kollade hans hemsida. Han kunde bota ALLT. Han länkade även till sin frus hemsida, hon pratade med djur. Skrev att hon utvecklat sina förmågor med hjälp av sin man. Där någonstans slutade jag läsa.
 
Jag har lite diverse psykiska åkommor. Tips från privatpersoner har jag inte fått så många (kanske för att jag inte umgås med folk ;)) men däremot läkare, sköterskor osv kan ibland komma med bra (?) råd.
"Var ute i friska luften en stund varje dag!"
"Ta en promenad!"
"GÖR något om dagarna!"
Att jag har hundar + hästar, promenerar med hundarna varje dag och är i stallet flera timmar i stort sett varje dag osv räknas liksom inte. Att göra något, promenera och vara i friska luften räknas tydligen bara om man gör det ENSAM, utan djur? :confused:

Några råd har jag ändå fått av vänner och bekanta. Tillexempel skulle någon speciell vitamin bota min (hormonutlösta) akne, "att VILJA" kan visst bota psykisk sjukdom och en massa olika problem man har pga det, och självklart klassikern "tänk inte så mycket!" som idiotsäkert botar all ångest, ätstörningar osv :up:
 
Alla de som påstår att där ska minsan vara så att canabis stimulerar hjärna och att allt om dess skador är till för att undanhålla denna merakelmedecin från folket.
De missar mycket - källkritik är en bit givetvis. Jävligt störande är de och tjatigare än den värsta nidbilden av en frikyrkopredikant.
 
Har svår kronisk migrän.

Finns det ingen medicin som hjälper? (Det finns inget jag inte prövat)
Min svägerska tar betablockare/epilepsimedicin/antidepp och det hjälper jättebra! (Kul för henne.)
Har du prövat akupunktur? (Ja, hos tre olika sjukgymnaster)
Vad händer om du tar en Alvedon? (-)
Jag brukar ta Naproxen när jag har huvudvärk. (Huvudvärk?)
Jag hade också huvudvärk i går och då tänkte jag på dig! (HUVUDVÄRK??)
Jag har aldrig haft huvudvärk i hela mitt liv. (Han var 50+ och levde osundare än någon annan jag träffat, jag var nära att mörda honom)

Fast vinnaren är ändå kollegan som stack en broschyr i handen på mig. Mannen i broschyren var healer och jag kollade hans hemsida. Han kunde bota ALLT. Han länkade även till sin frus hemsida, hon pratade med djur. Skrev att hon utvecklat sina förmågor med hjälp av sin man. Där någonstans slutade jag läsa.
Gud, jag sitter och kokar av att läsa det där. Kan bara föreställa mig hur frustrerande det måste varit/är för dig!! Hade fått någon snedtändning.
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp