Vilka färger till fux?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 16 512
A

armando

Ni med fuxar eller bara synpunkter, vilka färger tycker ni passa bra till fuxar? Brunt eller svart träns? Och vilka färger på schabrak och benskydd?

Vilka färger passar inte?

:D

Sv: Vilka färger till fux?

Jag tycker svart är snyggast på träns och sadel til fux... Schabrak i mörkblått är ju alltid snyggt.. Benskydden tycker jag ska va vita eller svarta...

Jag tycker rött är abrolut förbjudet till fuxar speciellt rödfux.. Inte snyggt :D

Jag tycker att mörkbruna träns är snygga på fuxar.
Däremot ska man passa sig för att det inte är för rött. Rött på fuxar är nämligen totalförbjudet.
Beige kan vara snyggt på vissa fuxar.

Svart läder, bruna nyanser kan få svåra att få till så det ser snyggt ut, hellre svart isåfall.
Marinblått och skogsgrönt är väl de klassiska fux-färgerna, likaså vitt och svart.
Rött, precis som de andra skrivit, ska man passa sig för. Det finns ingen hästfärg som är mer totalförbjuden ihop med röd utrustning.

Jag på min fux har blått, grönt, begie, svart och brunt. Och svart läder i dressyren och brunt (ljusbrunt) läder i trängen och hoppningen.

Tycker inte rött, vinrött, rosa, orange, gult, lila är så snyggt på fuxar.:rofl:

Brunt läder, creme, beige, sand, olivgrön, brun på annan utrustning är det absolut snyggaste! :d

Svart är inte fint, och inte skrikiga starka färger heller. Och inget vinrött *kräks* :p

Jag tycker det beror på fuxfärgen..
Jag har rött (som är så förbjudet:angel: ) och vinrött till min mörka fux, men skulle aldrig få för mig att lägga det på den röda eller ljusa fuxen.
Annars tycker jag om svart, grått, klarblått, oliv och mörkgrönt, beige och creme..
Jag har svarta bruna och gröna benskydd alla passar bra till..

Jag tycker det är snyggast med svart träns och sadel till fuxar. Sen så är det väldigt snyggt med beiga schabrak och benskydden tycker jag ska vara svarta :)

Svart läder, röda saker!

Det är faktist snyggt! spc klarrött:love: :love: :love: :love:
vet att det inte är populärt, men testa, det blir en härlig kontrast...

eller klarblått, supersnyggt.
svart läder iaf:love:

vad tror du om ett sånt brunt rgschabrak som popeye har till en ganska ljus fux som går åt det röda hållet?

åååå säg inte så har sett ett skitsnyggt rött schabrak på rea som bara är sååå snyggt!! passpoalen är beige/vit o den röda färgen är ganska "lugn"... Hästen är fux, lite åt det röda hållet... Kört? :cry:

Mörkbrunt läder, ALLT läder!
Täcken, grimmor m.m. mörkgrönt, marinblått o.s.v. dova färger.
Lindor, schabrak m.m. ska vara ljusa (kittfärgat, vanilj, creme, vitt, ljusgrått) med div. olika kantband o passpoaler som går att matcha med massa olika lindor t.ex. mörkgrått, marinblått, olivgrönt o.s.v.
Det är vad jag eftersträvar på min fux och det är vad dom passar bäst i!
Dom syns så mycket i sin färg, iaf såna guldiga/skimmrande som min, så man behöver eg. inte hotta upp dom med massa färger :)

Brunt läder är snyggast!

Övriga färger som passar bra är marinblått, mörkgrönt och så jordfärer som olivgrönt, sand, brunt, grått etc. är snyggt och funkar alltid. Det är dessutom färger som är lätt att kombinera, mixa och matcha.

Sedan är ljusblått en färg som också kan funka. Speciellt på vår/sommarkanten, det är ljust, snyggt och fräscht! T.ex. grått och ljusblått etc. kan vara snyggt.

Vill man vara lite mer vågad kan man även testa lila, vissa kan passa väldigt bra i en lite mörkare nyans. Vinrött kan också passa vissa nyanser av fuxar, har sett vinrött schabrak på fux en gång och det var faktiskt snyggt (hör och häpna! :D )

Om man vill vara lite vågad så har jag sett en fux med klargula detaljer, det var riktigt snyggt.

Heej !

Svart sadel och träns är snyggt och stilrent tycker jag ! gärna dom svarta träns med vita detaljer! =)
sen om hästen har strumpor ¨så är det ju alltid snyggt med vita benskydd! annars funkar svarta lika bra, dom blir iallafall inte lika lätt smutsiga :P
Vitt , ljusblått, beige-brunt .. och mörkgrönt kan också vara riktigt snyggt på chabraken! . :) men kör på och macha, alltid lika kul=)
kram och lycka till! /sophie

Sadel, benskydd & träns i svart och schabraket i mörkgrönt :love:

Dom färgerna som passar till en fux är ju gult & grönt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 836
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur