Vilka jävla arslen det finns!!!!

Kan berätta en hemlis... Den kärringen har en häst i stallet jag står med... Hon flyr från djurskyddsföreningar hela tiden... Helt kokko i skallen e hon!!!
 
vad tänker människan med? Varför ha 20 katter inlåsta i ett torp? Kan ju inte ens vara för att hon vill ha sällskap... eller är okunnig. Verkar ju mest var för att plåga de stackars djuren... :cry:
 
Nej, det vet vi med och vi anmäler henne titt som tätt och hon är skiträdd att mydigheter osv ska komma och hämta hästen, men de hämtar den fan aldrig. Ingen blir gladare än jag om/när de tar hästen från henne
 
jag funderade på att skriva ut annonsen från nätet och sätta upp i stallet och undra vilka idioter det finns i denna världen.- Undrar vad hon säger då?????
 
Hon fattar nog inte att de lider. Hon är inte frisk i skallen. Jag skulle gärna se henne inlåst där istället för katterna!!!!
 
Jag har häst i samma stall. Kärringen kallas allmänt för Kryckmongot eller Kryckan. Detta för att hon går med sin krycka och klagar över sina krämpor hela tiden. Hon snackar om bruten nacke, brutna ben osv.
 
missköter hon hästen också? Verkar ju helt sjukt att myndigheterna inte gör nåt...
 
Rider???? hon klarar knappt av att leda den till och från hagen... Hon red väl lite grannan i början när hon köpte hästen för nästan 20 år sedan men nu... Hästen är väl dessutom runt de 30 skulle jag tro...
Vanvårdar o vanvårdar... Den får mat och vatten, är dock inte ute varje dag och får ibland lite mer o ibland lite mindre mat. En aning tunn i jullet men inte så man kan kalla den mager. Något lång i tårna men inte värre än att det är acceptabelt.
JAG hade aldrig kunnat göra så mot mina hästar men den är knappast döende. Jag vill dock helst att de tar den från henne illa kvickt!
 
det borde ju inte vara så väldigt svårt att få dem att ta ifrån henne hästen nu när det där med katterna har upptäckts...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 910
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
593
Senast: Bon
·
Katthälsa https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6G3j2/22-overgivna-katter-hittade-i-kalix-flera-fastfrusna-i-isen?fbclid=IwAR2UV404SW7Y6ZRvaxmSBrZp...
Svar
12
· Visningar
1 428
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
92

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp