Bukefalos 28 år!

Vilka månader?

Hum...svårt. Jag gillar alla årstider men vissa skulle jag vilja korta ner eller förlänga.
Lite vinter vill jag ha för skidsässongen och brasmyset. Men sommaren fick gärna vara längre. Lite svampsässong och kort höstmys vill jag också hinna ha.

Februari, Mars, Maj, Maj, Juni, Juli, Juli, Juli, Augusti, September, Oktober, December.
 
Jag tycker årets bästa månad är förskjuten mot kalendermånaderna. Den börjar 15 april och pågår till 15 maj, idag. Men i år var det ju svinkallt nästa hela tiden så det var inte mycket att hurra för. Hoppas det blir några fina veckor nu istället, mellan hägg och syren. Näst bästa månaden är också förskjuten, det är mellan 15 aug till 15 sep. Då är den tryckande sommarhettan oftast borta och det är mera behagligt med lite högre luft. Så de båda perioderna kunde ha dragit ut lite. November är som sagt årets onödigaste månad, då är det bara mörkt och regnigt och äckligt, så den stryker vi direkt. Sedan är väl inte mars någon höjdare heller, det skall vara en vårmånad men ofta brukar det bara vara en massa blötsnö och kladd. Värsta sortens vinter alltså. Den stryker vi också.
 
Jag älskar alla årstider utom sommaren typ 😅 vintern kunde varit lite kortare också kanske. Byter nog bort februari och juli mot dubbelt av april och maj och augusti mot september. Tycker alltid våren är alldeles för kort, älskar hur den var i år tex, lång och sval och långsam! Så April o Maj skulle ju alltså vara bara en enda lång utdragen vår. När väl insekterna kommer och biter den enda hästen och allt bara är varmt räcker det med en månad då jag helst bara badar. Och sedan kan en dubbel september komma och mörkare och svalare kvällar helst och högre luft och sol på dagen.

Januari
Mars
April
April
Maj
Maj
Juni
September
September
Oktober
November
December
 
Januari
Februari
April
Maj x2
Juni x2
Juli x2
Augusti x2
September
Den gillar jag men jag tror jag valt

Januari
Februari
Maj
Maj
Juni
Juni
Juli
Juli
Augusti
Augusti
September

Den sista månaden lägger jag in några dagar i oktober (runt min födelsedag) jul/nyår och påsk. Onödigt att missa helgerna :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
959
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: movi
·
Juridik & Ekonomi Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december...
Svar
4
· Visningar
501
Senast: Kirre
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
529
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp