Vilka museum i Stockholm?

Bukefalos 30 år!

Jag fick upp reklam om en Tutankhamon-utställning i Frihamnen, en tillfällig fram till 1 mars, ifall den kan vara intressant. :)

På Fredagkväll ska jag till Vrak i Stockholm för att snacka projektdykning (kom och säg hej om ni vill) men det innebär att jag har flera timmar på mig att nörda loss på lördag innan tåget går. Jag hinner med 2 museum tror jag.
Vilka borde jag göra?
De jag på rak arm kan komma på att jag redan besökt är vrak, vasa, dyktankhuset, Naturhistoriska, Livrustkammaren, hovstallet, Skansen, nått ställe som handlade om Absolut och vandrat runt i Gamla stan...
Gillar både historia och teknik däremot är konst normalt sett inte det som lockar mest.
Jag startar på Karlaplan och tar mig runt med kollektivtrafiken. Tåget hem hår vid fyratiden
Historiska och Hallwylska är bra!

På Fredagkväll ska jag till Vrak i Stockholm för att snacka projektdykning (kom och säg hej om ni vill) men det innebär att jag har flera timmar på mig att nörda loss på lördag innan tåget går. Jag hinner med 2 museum tror jag.
Vilka borde jag göra?
De jag på rak arm kan komma på att jag redan besökt är vrak, vasa, dyktankhuset, Naturhistoriska, Livrustkammaren, hovstallet, Skansen, nått ställe som handlade om Absolut och vandrat runt i Gamla stan...
Gillar både historia och teknik däremot är konst normalt sett inte det som lockar mest.
Jag startar på Karlaplan och tar mig runt med kollektivtrafiken. Tåget hem hår vid fyratiden

Stadsmuseet har just nu en fantastisk utställning om Nya Stockholm där man tas med till sekelskiftet 1900. De visar unika föremål som inte tidigaree har tagits fram ur deras samlingar tidigare. Rekommenderar starkt eftersom du är historieintresserad och teknikintresserad. Jag har varit där två gånger. Stadsmuseet har fri entre och guidning tror jag betalade 50 kronor för. Missa inte heller den gamla lägenheten högst upp i museet som är inredd som på början av 1900-talet.

Paradox museet kanske kan vara något :)?
Däremot rekommenderas det inte när det är hundra grader varmt, en lördag och man är höggravid med extremt svullna fötter.

Om du uppskattar vikingar så har du ju the viking museum bredvid Vrak, annars så gillar jag Nordiska, håller med om Thielska och älskar Historiska.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka