vilka raser förekommer i

Sv: vilka raser förekommer i

Fast lancashire heeler är liver and tan...inte chocolate and tan:D

Vad är det för skillnad på red and tan, chocolate and tan och liver and tan? Är det bara olika hur färgen kallas i olika raser, eller skiljer sig färgerna åt? Är red and tan lite rödare i tonen? Jag har inte träffat några hundar av de olika färgerna, men på bilder jag sett tycker jag det ser ut som samma färg. Lite olika på olika hundar och pälsar, men inte att någon är rödare eller brunare i tonen. Eller har jag sett galet?
 
Sv: vilka raser förekommer i

Enligt google är det följande:

Choc and tan cocker

200609170005web.jpg


Red and tan amris
Zoey+at+Rest+cpr+(Medium).jpg


Liver and tan cocker

farg_livertan.jpg


Och jag kan inte påstå att jag ser några större skillnader..
Det måste bara vara olika benämningar på samma färg?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 235
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 901
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: ildiko
·
  • Artikel
Hästnyheter Snett igenom är en jättebra ridväg för ryttare på alla nivåer. Men eftersom den används så ofta finns det en risk att hästen lär sig hur...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp