Bukefalos 28 år!

Vilka ska vara med på WSG tävling?

Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

kan ju ta me anna:love:.... hehe som fotograferade förra tävlingen. Vet inte om hon skickade det till klubben som hon lova...:crazy:

nej dom har jag inte sett =( men ja, kan du inte göra det? :) så kan du kanske skicka dom sen ? :angel: Mäster fotograf Malin kan inte komma =( men hade vart snälligt om du kunde fixa :)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Meningen var att jag skulle vara med men jobbar den dagen.
Sedan hade vi bara kunnat vara med i en klass och det blir lite långt att åka för bara en..så vi avstår.
Siktar på 16 september i stället.
Blir nog besök på Elmia i stället under helgen.

Lycka till alla ni som ska tävla...:bow:
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

det är helt rätt!!! vet du vilken häst det är???

Jag provred den hästen när jag letade häst. Men jag var sjuk samtidigt och hade ingen hörsel på ena örat och hade precis fött barn så jag kunde inte koncentrera mej speciellt i häst letandet. Tyvärr så resulterade det hela i fel köpa av häst som sedan såldes och pengarna gick till badrumsbygge:cry: Men sällskaps hästen jag köpte resulterade till en massa:love::love:
Jag minns iaf MissMaya väl och hon var en mkt trevlig häst!
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Jag provred den hästen när jag letade häst. Men jag var sjuk samtidigt och hade ingen hörsel på ena örat och hade precis fött barn så jag kunde inte koncentrera mej speciellt i häst letandet. Tyvärr så resulterade det hela i fel köpa av häst som sedan såldes och pengarna gick till badrumsbygge:cry: Men sällskaps hästen jag köpte resulterade till en massa:love::love:
Jag minns iaf MissMaya väl och hon var en mkt trevlig häst!


Jo det var lite specielt att prov rida henne i en liten hage där hon knappt gick upp i galopp...
men nu börjar hon bli riktigt duktig.. är verkligen super nöjd med henne!!

kommer du till WSG tävling nu på lördag så får du se henne igen... *ler*
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Det blir ingen tävling för mig och Cindi.. :(

Ingen kunde köra transporten.
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Men Rebecca!!! :cry: Kan inte din mor köra då? :(

Jag ska i alla fall vara med i Trail och WH,
sysyer min ska rida WP WR och Reining.

Om någon vill komma fram och parta (alltid lika kul! :D)
så rider jag en palomino med man nerdanför bogen
(svår att missa :smirk:) Jag har blå jeans och
grön skjorta. min syster kommer ha rosa/lila skjorta :idea:

Vi ses!! Lycka till allihopa!!
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Men Rebecca!!! :cry: Kan inte din mor köra då? :(

Mjo.. hon skull ekunna köra egentligen. Bara det att hon är så osäker på att backa med transport, och ännu mer osäker när det är en levande häst där bak också. Plus att hon inte gillar att köra själv på det stora vägarna. Vi har kollar runt som ganlinigar efter någon som kan köra, men alla har förhinder. Så, jag kommer nog bara och kollar.. synd, för jag hade sett fram emot denna tävlingen riktigt mycket.


Om någon vill komma fram och parta (alltid lika kul! :D)

Jag partar gärna! :banana: haha
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

ÄNDRADE PLANER IGEN!!

min tränare ringde precis, och jag talade om att jag inte hade någon som körde transporten på lördag, och att jag därför inte hade anmält mig osv. Då erbjöd han sig att hämta henne dagen innan, och ta med henne i sin transport på lördagen och köra till tävlingen.
Jag är väldigt tacksam för det! Världens bästa Krister! :D

Så nu är jag fit for fight igen, och kommer att delta i de klasserna jag skrivit innan. ;)

Vi ses!
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Men lakrits, du kan väl vara med i pleasure walk and trot, och western ridning beginner och western horsemanship, trail eller så?
Dom har ju ändrat proppen, klasserna är ju nu:

Klass 1 Trail
Klass 2 Western Horsemanship
Klass 3 Western Pleasure
Klass 5 W&T Pleasure
Klass 6 Western Riding
Klass 7 Western Riding - Beginners
Klass 8 Reining
Klass 9 Reining - Beginners
Klass 10 Freestyle Reining

Det vore trevligt om du kom! ;)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Åh...vad gullig du är..hade varit roligt att åka men jag hoppar nog ändå.
Ja..nu hade dom ändrat lite grann än när du och jag kikade på den.

Jobbar som sagt lördag kväll/natt så det blir tufft att åka iväg. Man vet ju inte när man kommer hem och sen är man ju oftast helt slut efter en dag med tävling.

Men vi ses förhoppningsvis på andra i höst ;)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Det gör vi säkerligen, om det nu inte blir så att Cindi bor hos någon annan över hösten/vintern. Men jag kommer nog att vara med i publiken isånnafall, kanske som hästskötare till någon eller så också. :)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

nu är det inte långt kvar!!! ses där!! säg gärna hej till mig, alltid lika kul å veta vilka man pratar med här inne!! hihi...;)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

min tränare ringde precis, och jag talade om att jag inte hade någon som körde transporten på lördag, och att jag därför inte hade anmält mig osv. Då erbjöd han sig att hämta henne dagen innan, och ta med henne i sin transport på lördagen och köra till tävlingen.
Jag är väldigt tacksam för det! Världens bästa Krister! :D



Ja!? Ingår det inte i tränarens uppgift???
Det gör min trännare alltid... :rofl:
Vi kanske ses på lördag.
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Ja nu får vi se till att i alla fall vinka till varandra ;) :D

Jag rider som sagt en palomino med lång man. Kommer ha grön skjorta. min syster rider samma häst med rosa skjorta ;)
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

jag rider min lilla paint-korsning ( fux skäck ) kommer ha svart slinky med silvrig topp över och även lime grön shorta....:D
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

vilket litet ridhus....
gick inte alls bra i horsemanshipen... (9:a) sen i pleasuren gick det lite bättre iallafall... (8:a) men i reiningen beg. kom jag tvåa... hihi... var såååå duktig.. men jag tyckte inte hon gjorde sitt bästa så det kan ju bli kul nästa gång...*ler*

hade ju lite problem på dit resan bara.. min häst försökte lägga sig ner i transporten hela tiden!!! fick stå inne i transporten från stora vägen å se till så hon stog upp... hon har alltid stått still som ett ljus... aldrig några problem... så det var lite nervöst!!! men hemresan gick kanon!!

grattis till er som var med!!!

hur gick det för er??
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

hm, för mig gick det.. sådär. Fast min häst skötte sig jättebra för att vara på sin 2:a tävling på bortaplan. Det var mer jag som var nervös, vilket gjorde att jag red helt kasst i de två första klasserna. (trail och western horsemanship)

Sen när det var dags för western ridning hade nervositeten sjunkit och jag slappnade av och red så som man ska göra. Så det kändes och gick jättebra! Dock råkade det bli fel galopp på ett ställe, men det spelar ingen roll, för dte kändes verkligen jättebra!
Jag fick en 6:e placering då.
 
Sv: Vilka ska vara med på WSG tävling?

Trailen gick rakt åt pipsvängen för mig. Vet inte vad som hände, men hon började skygga för bommar, tvärnitade innan galoppbommarna, tvekade innan bron.... *suck* hon har aldrig betett sig så förut. Var lagom glad på henne. Iaf kom vi 6a av.... 9 startande tror jag. (Jag red på tränsbett, vilket hon inte hade någon respekt för så det var nog därför som jag inte kunde rida ordentligt. Hon bet sig fast i bettet och jag kunde inte få loss henne)

I horsemanshipen bytte jag till stångbett, och oj vilken skillnad :cool: gick riktigt bra och jag kom 2a.
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
459
Senast: shebeen
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
426
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 161
Senast: mars
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp