Vilka underverk sker idag?

Det är en ny dag igen och jag undrar vad jag ska klara av att göra idag.

Tur jag har katt. Annars skulle jag väl inte komma upp ur sängen på morgonen. Toni är seriös i sin uppgift "väcka matte".

Men jag har svårt att komma till skott med nånting idag. Jag har kollat om det kommit ut några nya jobb, men hittar inget spännande. Och i listan med jobb som jag sparat är det mycket kundtjänstjobb. Jag är inte pepp på att jobba med kundtjänst.

Det vore väl också bra om jag kunde hämta in mer ved. Får se om det blir av.

Och så skulle jag behöva bokföra också.

Men jag känner mig lat idag och har inte ens skrivit upp ovanstående uppgifter i min to-do-lista. Om de blir gjorda så är det väl ett underverk som skett.

För övrigt så har min fd. chef hört av sig till mig idag och frågat om jag kan tänka mig att jobba timmar åt dem. Ja, det kan jag absolut göra. Blir ju skönt med lite extra slantar och är kompatibelt med jobb och utvecklingsgarantin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 084
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Tänker på det här med randiga dagar, när man växlar mellan arbete och vila hela tiden. Jag har nog inte tagit det till mig för i mitt...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag funderar jag över Moder Teresas text ”Anyway”: People are often unreasonable, irrational, and self-centered. Forgive them anyway...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp