Bukefalos 25 år!

Vilka värden har linfrön?

12,7 MJ 230 SRP 3,3 Ca och 7,7 P. Ingen uppgift om Mg.

Dessa fick jag idag av linfröfodrande kompisen.

*nu km jag på jag ska skriva en fråga om linfrö ju*

Tydligen olika från olika tillverkare. Hippo LinCubes har detta;

NÄRINGSINNEHÅLL PER KG:
Smältbart råprotein g 255
Energi enl SJV MJ
9,8 Kalcium
Ca g 4,0 Fosfor
P g 8,2
Magnesium, Mg g 3,8
Kalium, K g 0,5
Natrium, Na g 11

Jo, men folk säger "linfrö" om allt som innehåller lin(frö), oavsett form. och hippo LinCubes saluförs på sina håll som linfrökaka.

Så för säkerhets skull lika bra att ta med den med. Enda ingrediensen är just lin. Och rikt på oljor etc. (Blöter man dem blir det tydligen slemmiga värre, precis som vanligt linfrö)

Så, lite av same shit different name =)

gejsa

Trådstartare
Är det linFRÖ som du har skrivit värdena på? Det är nämligen linfrö som jag ger och blandar ut med hett vatten och låter stå över natten.
Det blir så där slemmigt äckligt som varken ditt eller mitt föl vill äta. Har inte ens provat att ge honom det faktist.
Gav breed och protein med lite, lite betfor i då ville han inte ha i kväll. :eek:

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
241
Juridik&Ekonomi Vänder mig nu till det stora bukeoraklet! :bow: Är just nu i förhandlingar med banken gällande ränta på ett bolån. Jag ska ta ett bolån...
2
Svar
30
· Visningar
1 002
Juridik&Ekonomi Så har även jag hamnat i dödsboträsket :( Behöver input och support från allvetande Bukemänniskor.. Förutsättningar: Nära släkting...
Svar
14
· Visningar
1 065
Hästvård Vet inte hur bra bilden är men i alla fall hon har små svarta bitar runt naveln, torra är dem o går att skrapa av, finns några på hennes...
Svar
6
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Fosterrörelser och oro
  • Mat på konferens - måste man äta då?

Hund, Katt, Andra Djur

• Myggbett?
  • Kattsnack #8