oceanoverhead
Trådstartare
Jag skulle hemskt gärna vilja hålla på med att utbilda unghästar i framtiden, men vet inte riktigt vilken väg jag ska gå för att först och främst utbilda mig själv. Ett alternativ jag har är att söka in på hippologen och inrikta mig på unghäst-utbildningen där. Men om jag inte kommer in där eller bestämmer mig för att gå något annat, var kan jag då vända mig? Antar att inte alla som rider in andras unghästar har gått hippologen i 3 år, så hur tror ni att de har gått till väga?
Sen överhuvudtaget, så är ju utbildning av hästar tyvärr ingenting som man lär sig på ridskolan och då syftar jag mer på tillridning av häst. Var är alternativen där egentligen, när det gäller att få kunskap för en sån sak?
Uttrycker jag mig otydligt så får ni bara be mig att förtydliga.
Mina tankar brukar egentligen vara lite för vimsiga för att bli förstådda på papper.;-)
Sen överhuvudtaget, så är ju utbildning av hästar tyvärr ingenting som man lär sig på ridskolan och då syftar jag mer på tillridning av häst. Var är alternativen där egentligen, när det gäller att få kunskap för en sån sak?
Uttrycker jag mig otydligt så får ni bara be mig att förtydliga.
Senast ändrad: