Bukefalos 28 år!

Vilka ytterkläder?

Saile

Trådstartare
Ja, nu börjar det bli dags för ny storlek men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa?
I vagnen och selen känns det ju som att overall fortfarande är ganska aktuellt, om än något tunnare. Kanske i fleece?

Men nu ska vi även köpa bilbarnstol och då blir det genast krångligare.
Man ska ju inte ha på en massa ytterkläder när dom sitter i stolen men man vill ju inte gärna gå ut med barnet i bara tunna kläder till en iskall bil!
Hur har ni gjort?

Funderar på en skaloverall att ha i vagn (där det finns åkpåse om det är såpass kallt) och sele.
Sedan kanske någon vindfleece att ha på när man ska ut till bilen?

Ge mig tips!
 
hur gammalt är barnet? polarns vindfleeceoverall är ju omåttligt populär. skalkläder hade jag väntat med tills barnet är i kontakt med väder och väta.
 
hur gammalt är barnet? polarns vindfleeceoverall är ju omåttligt populär. skalkläder hade jag väntat med tills barnet är i kontakt med väder och väta.

Han är 6 månader och ska börja ha strl 74 nu. Såg att dom hade upp till 74 så det kanske blir bra då :)
 
Jag bär ut barnet, bältar i stolen och lägger en tjock filt på. Det blir tillräckligt. Ska jag gå längre sträckor till/från bilen blir det vagn eller sele och bäddar in barnet med mössa och filt i vagn eller stänger jackan utanpå med bebis i selen.
 
Ja, nu börjar det bli dags för ny storlek men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa?
I vagnen och selen känns det ju som att overall fortfarande är ganska aktuellt, om än något tunnare. Kanske i fleece?

Men nu ska vi även köpa bilbarnstol och då blir det genast krångligare.
Man ska ju inte ha på en massa ytterkläder när dom sitter i stolen men man vill ju inte gärna gå ut med barnet i bara tunna kläder till en iskall bil!
Hur har ni gjort?

Funderar på en skaloverall att ha i vagn (där det finns åkpåse om det är såpass kallt) och sele.
Sedan kanske någon vindfleece att ha på när man ska ut till bilen?

Ge mig tips!
Sydde en fleececape till honom att ha på väg till bilen och i den kall. Bilbältet går in under capen. (det var när han kunde gå själv, såg inte åldern)
 
Ja, nu börjar det bli dags för ny storlek men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa?
I vagnen och selen känns det ju som att overall fortfarande är ganska aktuellt, om än något tunnare. Kanske i fleece?

Men nu ska vi även köpa bilbarnstol och då blir det genast krångligare.
Man ska ju inte ha på en massa ytterkläder när dom sitter i stolen men man vill ju inte gärna gå ut med barnet i bara tunna kläder till en iskall bil!
Hur har ni gjort?

Funderar på en skaloverall att ha i vagn (där det finns åkpåse om det är såpass kallt) och sele.
Sedan kanske någon vindfleece att ha på när man ska ut till bilen?

Ge mig tips!

Vi har tröjor i ullfrotté och ribbstickad merinoull som funkar jättebra som ytterlager om man t ex ska sätta sig i lite kallare bil och kör även undre lagret i typ ull/ silke. Reglerar värmen bra och man behöver inte plocka av så fort värmen i bilen kommit upp lite. Ett tredje lager med typ ullfleece om vi ska vara ute när det är lite kallare.
 
Po ps vindfleeceoverall är jättebra och inte för tjock att ha i bilen heller. Finns massor på Blocket o Tradera om man vill betala lite mindre- de blir ju inte ens slitna i de där småstorlekarna.
 
Jag lånar tråden lite @Saile, hoppas att det är ok. Jag har nämligen lite samma problem. Overallen i strl 62 börjar bli för liten (gör inte så mycket då bebis av någon anledning inte gillar den, skriker så fort man tar på den vissa dagar). Hon fick en jacka i julklapp av farmor, en relativt tjock. Men vad har man på benen? Funkar det med filt och footsack i sittvagnen tro? I liggvagnen är det ju lätt att lägga om filten och likaså om hon sitter i bilstolen. Har inte tänkt börja med sittvagn än på ett tag, men jag är inte säker på att lilla fröken köper liggvagn så hemskt länge till. Vad har ni på fötterna? Att vika om overallen har inte varit tillräckligt för att hålla fötterna varma och ska vi nu köra jacka from nästa strl finns ju inget att vika om.
 
Jag lånar tråden lite @Saile, hoppas att det är ok. Jag har nämligen lite samma problem. Overallen i strl 62 börjar bli för liten (gör inte så mycket då bebis av någon anledning inte gillar den, skriker så fort man tar på den vissa dagar). Hon fick en jacka i julklapp av farmor, en relativt tjock. Men vad har man på benen? Funkar det med filt och footsack i sittvagnen tro? I liggvagnen är det ju lätt att lägga om filten och likaså om hon sitter i bilstolen. Har inte tänkt börja med sittvagn än på ett tag, men jag är inte säker på att lilla fröken köper liggvagn så hemskt länge till. Vad har ni på fötterna? Att vika om overallen har inte varit tillräckligt för att hålla fötterna varma och ska vi nu köra jacka from nästa strl finns ju inget att vika om.

Vi har haft samma situation. Sonen växte ur vindfleeceoverallen och vi har en vindfleecejacka i storleken större.

Vi har kört underställsbyxor eller ullstrumpbyxor och sen vanliga byxor i vagnen. Raggsockor som går upp en bit på benen och fodrade tossor på fötterna.

Med dessa kläder och fleecefilt och fotsack i vagnen har funkat fint! Vi har en lammskinnsåkpåse som vi använder när det är som kallast men då behövs inga ytterkläder alls för den är så varm. Nu ska det väl förhoppningsvis bli vår istället :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: Manji
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 427
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 617
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp